۱۱۶۱۵۸۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اصلانیان: الهلال، شکست‌ناپذیر نیست

مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است که سرخ‌پوشان در بازی با الهلال کار سختی در پیش دارند.

روزنامه اعتماد: مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است که سرخ‌پوشان در بازی با الهلال کار سختی در پیش دارند. الهلال از شرایط میزبانی، وجود تماشاگران و بودن در شرایط مسابقه بهره می‌برد در حالی که وضعیت برای نماینده کشورمان جور دیگری است.

امروز و از ساعت ۲۱:۳۰ پرسپولیس ایران و الهلال عربستان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل هم قرار می‌گیرند. دیداری حساس و سرنوشت‌ساز که برنده آن راهی فینال غرب آسیا می‌شود. پرسپولیس به عنوان فینالیست دوره قبل پا به این رقابت می‌گذارد و الهلال به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا. این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که نماینده ایران به دلیل مشکلاتی که در پرواز داشت با یک روز تاخیر راهی عربستان شد و یک جلسه مهم تمرینی را از دست داد. در این میان برخی کم‌کاری‌های داخلی را دلیل بروز این اتفاق دانستند و برخی کارشکنی سعودی‌ها را. امیرحسین اصلانیان مهاجم سابق پرسپولیس در این رابطه به روزنامه اعتماد گفت: «باید در بطن کار باشیم و ببینیم دقیقا مشکل از سمت فدراسیون یا سفارت عربستان بوده یا به هر حال مدیران داخلی که باید کار‌های لازم را انجام می‌دادند کوتاهی کردند و خارج از وقت اداری مدارک را فرستادند یا خیر.» ایشان افزود: «با این حال هر چه که هست باید این موارد را کنار بگذاریم. ما می‌دانیم که بازی سختی را پیش رو داریم. کلا فوتبال عربستان شرایط خوبی را دارد. تیم ملی کشورشان را هم اگر نگاه کنید با ۴ بازی و ۴ برد در صدر جدول گروه خودش قرار دارد. لیگ‌شان هم منظم برگزار می‌شود. تیم الهلال هم در کوران مسابقات قرار دارد. از این طرف بچه‌های ما مدت‌هاست از شرایط مسابقه به دور هستند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که الهلال میزبان است و می‌تواند از تماشاچیانش بهره ببرد. همه این‌ها را اگر کنار هم بگذاریم می‌بینیم کفه ترازو به سمت الهلال یک مقدار سنگینی می‌کند.»

کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا الهلال شکست‌ناپذیر است، گفت: «با توجه به آن بازی که الهلال مقابل استقلال انجام داد می‌توان گفت این تیم شکست‌پذیر هست. استقلال هم می‌توانست این تیم را شکست دهد. اشتباهات فردی چند بازیکن باعث شد دیگر نماینده ما حذف شود. اگر الهلال همان تیم باشد و به همان شکل بازی کند بچه‌های ما می‌توانند برنده بازی باشند. هر چند پرسپولیس مشکلاتی داشته از جمله اینکه یک‌سری بازیکن خوب را از دست داده است و گرچه نفراتی اضافه شدند، اما این‌ها هنوز نتوانسته‌اند آن‌طور که باید و شاید در یک پازل کنار هم قرار بگیرند و با هم مچ شوند. امیدواریم تلاش خوبی انجام شود و پرسپولیس بتواند از پس مسابقه‌ای که سخت است سربلند بیرون بیاید.»

مساله‌ای که در بازه یک ماهه گذشته جلب توجه می‌کرد اخبار مصدومان الهلال بود که می‌خواست این‌طور القا کند که نماینده عربستان مشکلات زیادی از این بابت دارد، اما هر چه به زمان بازی نزدیک شدیم مشخص شد همه بازیکنان این تیم به مسابقه می‌رسند. اصلانیان در این رابطه با اشاره به بچگانه بودن این کار‌ها گفت: «این‌ها حرف و حدیث‌هایی است که وجود دارد. زمان خود ما قبل دربی می‌گفتیم علی کریمی مصدوم است و نمی‌تواند بازی کند، اما روز بازی او را رو می‌کردیم. این چیز‌ها برای ما فوتبالی‌ها و کادرفنی پرسپولیس که خودشان ماشاءالله از بزرگان هستند بازی‌های ساده‌ای هستند که بیشتر به درد بازی‌های آماتور می‌خورد. در فوتبال حرفه‌ای این چیز‌ها جایی ندارد. تیم الهلال هم با هزینه هنگفتی که کرده مشخص است که همه بازیکنانش را در اختیار دارد و همه هم در شرایط خوبی هستند.»

مهاجم گریزپای پرسپولیس در مورد نقاط ضعف احتمالی پرسپولیس در این بازی گفت: «این را به نوعی می‌شود از روی تیم ملی فهمید. تیم ملی این روز‌ها از بازیکنانی در خط دفاع استفاده می‌کند که یا پرسپولیسی بودند یا امروز در پرسپولیس بازی می‌کنند. بیرانوند، وحید امیری، حسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده و صادق محرمی. استراکچر پرسپولیس قدیم امروز در خط دفاعی تیم ملی است و ما چقدر مشکل داریم در این خط. اگر VAR نبود بازی با امارات را داده بودیم و در بازی با کره هم حفره‌های زیادی ایجاد می‌شد. فوتبال ما در کل در مرکز خط دفاعی مشکلاتی دارد و من امیدوارم این مشکل در بازی با الهلال در پرسپولیس به وجود نیاید و بازیکنان و کادرفنی بتوانند آنچه در توان‌شان هست را انجام دهند. هوش بازیکنان هم مهم است و باید یک مقدار بافکرتر و حرفه‌ای‌تر بازی کنند. الهلال بازیکنان خوبی دارد که می‌توانند از کوچک‌ترین حفره‌ای که در خط دفاعی هر تیمی ایجاد می‌شود، استفاده کنند.» اصلانیان ادامه داد: «مشکل دیگر تیم نداشتن مهاجم هدف و بلندزدن است که باعث شده ارسال از جناحین برای پرسپولیس از دست برود. تیم سرزن ندارد. تیم باید رو بیاورد به پاس‌های در عمق، کار‌های ترکیبی و شوت از راه دور. من امیدوارم فاصله بین خطوط پرسپولیس در بازی با الهلال به گونه‌ای باشد که هافبک‌ها بتوانند مهاجمین را در عمق تغذیه کنند. امیدوارم بازیکنان از کوچک‌ترین فرصتی که نصیب‌شان می‌شود استفاده کنند.»

ایشان در ادامه به مشکل میزبان نبودن باشگاه‌های ما و اتفاقاتی که در بازی تیم ملی و کره‌جنوبی رخ داد اشاره کرد و گفت: «ما نباید خودمان را گول بزنیم. اگر ما میزبانی می‌خواهیم نباید سر فیفا کلاه بگذاریم. ما نباید کرونا را بهانه کنیم و فیفا را دور بزنیم. وقتی قانونی گذاشتند که باید بخشی از ورزشگاه به ورود زنان اختصاص پیدا کند، باید انجام شود و آن وقت میزبانی هم می‌شود گرفت. خیلی مساله ساده‌ای است. این نیست که بگوییم دارند در حق ما جفا می‌کنند. این چیزی است که ما خودمان به خودمان ضربه می‌زنیم. شما ببینید اگر ما میزبان بودیم این همه مشکلات برای تیم ایجاد می‌شد؟ رفت و آمد و هزینه و قرنطینه کرونا و... می‌دانید این‌ها چقدر فشار روی تیم وارد می‌کند؟ مخصوصا با وقت کمی که تیم دارد.»

این کارشناس فوتبال در مورد مجادله بین کادرفنی پرسپولیس و تیم ملی در مورد حضور ترابی و سرلک در اردوی سرخ‌پوشان گفت: «این شمشیر دولبه است. اگر بازیکن را می‌دادند به باشگاه و آسیب می‌دید آن وقت چه کسی جواب می‌داد؟ یک لحظه است دیگر. زانویی آسیب ببیند یا مچی در برود یا کشیدگی ایجاد شود آن وقت هر دو طرف ضربه می‌بینند. وقتی قانون می‌گوید بازیکن در فیفادی باید در اختیار تیم ملی باشد دیگر بحثی باقی نمی‌ماند. نظر خود من این است که نباید بازیکن در اختیار باشگاه قرار می‌گرفت. ارجحیت از نظر من قانون است. ما باید تابع قانون باشیم و رنگ‌ها را در این زمینه کنار بگذاریم.»

اصلانیان در پایان در پاسخ به این سوال که پرسپولیس چقدر شانس دارد، گفت: «اگر در تهران بازی می‌کردیم با قاطعیت می‌گفتم می‌توانیم از پس الهلال بربیاییم. ولی با توجه به شرایطی که الان وجود دارد کار سخت شده، ولی نشدنی نیست. اگر از فرصت‌ها استفاده کنیم و باهوش باشیم. اگر الهلال مثل بازی با استقلال بازی کند می‌شود از پس این تیم برآمد، ولی ممکن است خرید‌های جدید یا تمرینات این مدت تیم متفاوتی را روانه زمین کند. میزبان بودن و تماشاچی داشتن و این‌ها هم به الهلال کمک می‌کند. شاید بتوان گفت ۳۰درصد موفقیت به این‌ها بستگی دارد. به هر حال اگر بازی خوبی به نمایش بگذاریم و حق‌مان باشد حتما به دور بعد صعود می‌کنیم.»

وقتی قانونی گذاشتند که باید بخشی از ورزشگاه به ورود زنان اختصاص پیدا کند، باید انجام شود و آن وقت میزبانی هم می‌شود گرفت. خیلی مساله ساده‌ای است. این نیست که بگوییم دارند در حق ما جفا می‌کنند. این چیزی است که ما خودمان به خودمان ضربه می‌زنیم. شما ببینید اگر ما میزبان بودیم این همه مشکلات برای تیم ایجاد می‌شد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج