۱۱۶۱۵۹۵
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

تصمیم برای تغییر سرمربی بعد از صعود تیم ملی

راگان اسکوچیچ در میان موجی از انتقادها، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد.

ایران ورزشی: دراگان اسکوچیچ در میان موجی از انتقادها، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد. خودش در یکی از مصاحبه‌های اخیرش اعتراف کرده بود که به خاطر این انتقادها تحت فشار شدیدی قرار داشته است. بعد از صعود تیم ملی به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، تا حدودی این انتقادها فروکش کرد اما بازی با امارات بار دیگر اسکوچیچ را به خاطر بی‌برنامگی‌ یا تعویض‌های دقیقه آخری‌اش مورد نقد کارشناسان فوتبال قرار داد.

واقعیت این است که حتی بعد از عبور تیم ملی از منطقه خطر و صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی هم گمانه‌زنی‌هایی درباره تغییر سرمربی تیم ملی مطرح بود اما در نهایت بی‌پولی فدراسیون و زمان کوتاه برای انتخاب جانشین برای اسکوچیچ باعث شد که فدراسیون تصمیم بگیرد این مرحله را هم با اسکوچیچ سر کند.

با همه این تفاسیر اما قابل پیش‌بینی است که فدراسیون در صورت صعود تیم ملی، با اسکوچیچ ادامه نخواهد داد. سرمربی کروات هم این را می‌داند که از حالا در مصاحبه‌هایش می‌گوید پیشنهادهایی دارم اما فکر کردن به آنها را گذاشته‌ام برای بعد از صعود.

بیژن ذوالفقارنسب اما کسی است که از همان ابتدا معتقد بود تیم ملی به سرمربی در کلاس جهانی نیاز دارد. حرفی که در لفافه می‌گفت اسکوچیچ کسی نیست که بتواند هدایت تیم ملی را در جام جهانی برعهده داشته باشد. وقتی تیم ملی به مرحله نهایی صعود کرد، او جلساتی با شهاب عزیزی‌خادم داشت و در مشاوره‌هایش به او پیشنهاد داده بود که اگر تصمیمی برای تغییر سرمربی تیم ملی دارد، هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهد. عزیزی‌خادم حتی تصمیم داشت ذوالفقارنسب را به عنوان رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال انتخاب کند اما به دلایلی این همکاری سر نگرفت.

حالا بیژن ذوالفقارنسب، در جایگاه دیگری به عنوان مشاور وزیر ورزش و جوانان، موضوع نیاز تیم ملی به یک مربی در کلاس جهانی را مطرح کرده است. دیدگاهی که می‌تواند بحث تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال را بعد از این مرحله به مراتب جدی‌تر از قبل مطرح کند و حالا بدانیم که احتمالاً بعد از مرحله نهایی و در صورت صعود به جام جهانی، وزیر ورزش هم با تغییر سرمربی موافق باشد چرا که مشاور او در این رابطه می‌گوید: «هیچ چاره‌ای برای ادامه راه با اسکوچیچ نداریم. برای تیم ملی ایران در مسیر جام جهانی به مربی با کلاس جهانی نیاز داریم. اسکوچیچ جزو مربیان درجه سه و چهار است. به هر حال باید از این مرحله با موفقیت صعود کنیم تا بتوانیم فکر تازه‌ای برای تاکتیک تیم ملی کنیم.»

او در نقد عملکرد تیم ملی در بازی با کره جنوبی به فاصله خطوط سه‌گانه زمین در تیم ملی ایران اشاره می‌کند: «بازیکنان مکمل کنار همدیگر نمره بیست نمی‌گیرند. واقعاً آنها تلاش زیادی می‌کنند اما بازدهی فردی خود را در قالب تاکتیک تیمی ندارند. در خط میانی مشکل داریم و من فکر می‌کنم باز هم روی نبوغ فردی بازیکنان ایجاد موقعیت کردیم و گل زدیم.»

ذوالفقارنسب می‌گوید: «مهارت‌های فردی در تیم ملی ایران مشهود است. شما به شیوه بازی سردار آزمون و مهدی طارمی نگاه کنید. آنها چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کنند. آنها تکنیک‌های فوق‌العاده‌ای دارند اما حقیقت این است در تاکتیک‌های تیم ملی ایران مشکل داریم. متأسفانه فاصله بین خطوط سه‌گانه در تاکتیک تیم ملی فوتبال بسیار زیاد است.»

مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره انتقاد از عملکرد صادق محرمی در دفاع راست تیم ملی تأکید می‌کند: «به نظرم صادق محرمی اصلاً شب بدی را نداشت اما او نتوانست با هافبک پیش روی خود که معمولاً علیرضا جهانبخش بود هماهنگ شود. احمد نوراللهی و سعید عزت‌اللهی در هیچ‌یک از صحنه‌ها سه پاس گل متوالی سالم را نداشتند. این برای فوتبال ایران واقعاً مایه تأسف است که از توان بازیکنان خود به اندازه کافی استفاده نمی‌کنیم.»

نقدهای ذوالفقارنسب به عملکرد اسکوچیچ، به عنوان کسی که مشاور وزیر ورزش و جوانان معرفی شده است، بدون شک می‌تواند روی دیدگاه وزیر نسبت به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تأثیرگذار باشد. همانطور که خود ذوالفقارنسب هم گفته، در حال حاضر چاره‌ای جز ادامه کار با اسکوچیچ نیست اما قطعاً بعد از صعود در این رابطه فکر خواهد شد.

این موضوع البته که می‌تواند روی انگیزه اسکوچیچ برای کار کردن در این دوره از رقابت‌ها تأثیرگذار باشد اما او پیش از این نشان داده که در چنین مواقعی بیشتر در اثبات توانایی‌های خود به عنوان سرمربی و نقض نقدها کوشش می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اسکو چیچ در موفقیت تیم ملی نه کاری کرده نه می تواند کاری بکند اگر هم بالا آمدند به خاطر لژیونرها و سرمربی هایشان بوده وسلام

    • آذرقهرمانی

      باید پول زیاد بدن که مربی که همون اش و کاشه پس چرا کیروش رو نگه نداشتید کی ایران تونسته از مرحله اول صعود کنه در مقدماتی بازیهاش رو انجام میده و برمیگره خب احتمالا ایدفعه هم همون خواهد شد پس مربی ارزان بهتره

    • بدون نام

      اسکوچیچ خیلی هم مربیه خوبیه چرا اینقدر بی منطق حرف میزنیم نتایج خوبی گرفتیم مگه قبلا لژیونر نداشتیم زمان کیروش ویلموتس بی منطق ها حرف درست بزنین

    • علی

      بی منطقی از ما ایرانیها می باره.
      ویلتموس برامون خوب بود !!!!نه؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خوب دوباره بروید ویلتموس را بیاورید خدا ملیارد
      پول گرفت چه غلطی کرد حیا کنید اسکو را راحت
      بگرارید نمک نشناس ها

    • بدون نام

      حالا یکار میکنن مربی هم لج کنه حالا که هنوز کار تموم نشده اینطوری انتقاد میکنید بشینید ببینید که همین مربی هم با این انتقادا میتونه چه بلایی سر تیم ملی بیاره.

    • داریوش

      نه مربی تیم ملی اشتباه بزرگی کرد و اون تعویض ها باید انجام می‌شد و اگر روند به این صورت پیش بره تیم ملی از هم پاشیده میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج