جاباما
۱۱۶۱۶۵۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ارائه آموزش‌های مهارتی برای نابینایان ضرورت دارد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشستی با رئیس هیات مدیره انجمن نابینایان کشور دیدار کرد.

خبرگزاری ایلنا: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشستی با رئیس هیات مدیره انجمن نابینایان کشور دیدار کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی‌نیا روز چهارشنبه (۲۱ مهر)، در نشستی با رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن نابینایان ایران که به مناسبت روز جهانی نابینایان برگزار شد، گفت: سازمان وظیفه دارد به جامعه نابینایان همچون دیگر اقشار جامعه، آموزش‌های مهارتی ارائه کند.

حسینی نیا گفت: اعتقاد داریم محدویت‌های جسمی نمی‌تواند افراد را از داشتن زندگی خوب محروم کند، معلولیت، ناتوانی نیست، ناتوان کسی است که نتوانسته است، استعدادهای این روشن دلان را بشناسد. وظیفه داریم آموزش‌های مورد نیاز جامعه نابینایان را ارائه کنیم و در این راه از توان و تجربیات انجمن نابینایان استفاده می‌کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید با همفکری و همراهی، مسیر تازه‌ای برای آموزش به جامعه معلولان به ویژه روشن دلان ترسیم کنیم.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی عصای سفید گفت: در گذشته کارهای ارزشمندی صورت گرفته است، ما هم تلاش می‌کنیم برنامه ریزی لازم برای ارائه آموزش‌های مهارتی به جامعه نابینایان کشور را انجام دهیم.

در ادامه علی‌اکبر جمالی، رئیس هیئت مدیره انجمن نابینایان ایران، ضمن تقدیر از همکاری‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای تشکیل جلسه مشترک گفت: امیدواریم این نشست که شروع خوبی برای آغاز همکاری‌های جدید می‌باشد، نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد.

وی گفت: حددود ۱۰ سال است با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری داریم و می‌خواهیم این تلاش‌ها به نتایج موثرتری منتج شود.

جمالی همچنین گفت: آموزش‌های مهارتی، نقطه کلیدی در کشور است، کسی که مهارت ندارد، شغل هم ندارد و طبیعتا نمی‌تواند زندگی دلخواهش را داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های انجمن برای همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: انجمن این توان را دارد که مشاغلی که مورد نیاز جامعه نابینایان یا کم بینایان است را احصا و معرفی کند تا براساس آن سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برنامه ریزی کرده، استاندارد‌های مهارتی مورد نیاز را تعریف و دوره‌های آموزشی برگزار شود.

در این نشست، سید مازیارعلوی، مدیرکل حوزه ریاست، حقوقی و روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، شادکام، عضو هیئت مدیره و مددی، مدیر روابط عمومی انجمن نابینایان نیز حضور داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج