۱۱۶۱۸۹۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پنج چالش بزرگ پیش روی صدری در پرسپولیس

سیدمجید صدری سرپرست موقت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس فرصت زیادی برای خودنمایی ندارد تا همچنان به عنوان یکی از کاندیداهای مدیرعاملی باشگاه خودش را بشناساند.

ایران ورزشی: سیدمجید صدری سرپرست موقت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس فرصت زیادی برای خودنمایی ندارد تا همچنان به عنوان یکی از کاندیداهای مدیرعاملی باشگاه خودش را بشناساند. او تا‌کنون موفق شده چند کار مهم برای اثبات توانایی‌هایش انجام دهد که با وجود ایرادهای فنی نسبت به برخی از آنها حتماً در رزومه‌اش ثبت می‌شود و می‌تواند در تصمیم‌گیری مدیران ارشد یا هیأت مدیره جدید مؤثر و مهم باشد.

صدری ابتدا موفق شد حساب مسدود باشگاه را باز کند. اتفاقی که با شکایت یک آژانس هواپیمایی رخ داده بود. حالا با هر ترفند و رایزنی که باشد حساب باشگاه باز شده و این جزو اقدامات مثبت صدری بوده که البته در امور روتین باشگاه باید به سرانجام می‌رسید وگرنه هیچ کاری شدنی نبود.

صدری بالاخره با تأخیری حدوداً دو، سه هفته‌ای با پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان موفق شد طلب آنها از فصل گذشته را تسویه کند که این کار قبل از بازی با الهلال اقدام مهمی بود. ضمناً او به بازیکنان جدید هم پرداختی داشته تا شرایط مالی بازیکنان بهتر شود و فعلاً خبری از غر زدن آنها و اعتراض‌های‌شان نباشد.

تمدید قرارداد با یحیی گل‌محمدی و دستیارش برای دو فصل دیگر هم اقدام مهم بعدی بود که صدری به سرانجام رساند تا بلکه بین هواداران محبوب‌تر و مقبول‌تر شود اما ماجرای سفر به عربستان و تأخیر ۳۰ ساعته در پرواز تیم نقطه تاریکی بود که در کارنامه این مدیر اتفاق افتاد و حتماً در سرنوشت او می‌تواند تأثیرگذار باشد اما هنوز چند اقدام مهم مانده که به ثمر رساندن هر کدام از آنها می‌تواند در مدیرعامل شدن یا نشدن این عضو هیأت مدیره همراه اول مؤثر باشد.

1) مالیات پرسپولیس تسویه می‌شود؟

چندی قبل مجید صدری اعلام کرد یکی از دغدغه‌های باشگاه رقم عجیب مالیات است که ظاهراً به یک بازه زمانی طولانی مربوط می‌شود. چند سال پیش مدیران وقت باشگاه اعلام کردند با دخالت دستگاه‌های مرتبط مشکلات مالیاتی پرسپولیس حل خواهد شد اما ظاهراً هیچ وقت این مشکل حل نشده و حالا رقم درشتی روبه‌روی صدری قرار گرفته که اگر بتواند این بحران را حل کند، حرکت عظیمی انجام داده است. طبق گفته صدری این مالیات مربوط به سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۲ است. این یعنی که پرسپولیس ۲۰ سال است مالیات‌هایش را نداده و از آن مهم‌تر اینکه هیچ کدام از مدیران باشگاه طی این ۲۰سال نتوانسته‌اند این مشکل را از پیش روی باشگاه بردارند.

البته برای حل این معضل، باشگاه پرسپولیس و مدیرانش نیاز به کمک و همیاری چند وزارتخانه دارند اما حتی با کمک آنها هم احتمالاً فقط جرایم مالیاتی بخشیده خواهد شد و باشگاه پرسپولیس برای پرداخت اصل مالیات‌هایش هم کار بسیار سختی خواهد داشت اما چنانچه این مشکل یک بار برای همیشه حل شود، بخش عمده‌ای از مشکلات مالی باشگاه حل خواهد شد.

البته با توجه به اینکه این کار نیاز به یک پروسه طولانی دارد و سال‌هاست به نتیجه نرسیده، شاید به عمر مدیریتی صدری هم قد ندهد و همچنان به عنوان معضل پیش روی مدیران بعدی باشگاه بماند.

2)انتخاب کارگزار و انعقاد قرارداد منطقی و سودمند

از حدود یک هفته پیش بالاخره اقدامات اولیه برای انتخاب کارگزار اسپانسری جدید باشگاه انجام شد و حالا چند روزی است شرکت‌های خواهان همکاری با این باشگاه فرم‌های مربوطه را پر کرده‌اند.

باشگاه پرسپولیس هنوز اطلاعات جدیدی در این خصوص و اینکه رقم پایه را چقدر گذاشته منتشر نکرده اما به سر‌انجام رساندن این پروژه و انعقاد قراردادی که برای باشگاه سودمند باشد، یکی از مهم‌ترین اهداف صدری تا قبل از انتخاب مدیرعامل باشگاه به شمار می‌آید.

پرسپولیس به خاطر قرارداد عجیب و متمم عجیب‌تر قراردادش با کارگزار قبلی متضرر شد و مدیران وقت باشگاه بارها از سوی رسانه‌ها شماتت شدند. پس حالا اگر قرار باشد این پروژه در دوران مدیریت صدری به نتیجه برسد، او کار بسیار سخت و حساسی برای انعقاد قرارداد سودمند، منطقی و بی‌حرف و حدیث خواهد داشت.

در عین حال با توجه به حساسیت‌ها روی قراردادهای قبلی حداقل انتظار از او این است که اشتباهات مدیران قبلی را در تنظیم قرارداد جدید مرتکب نشود.

صدری در صحبت‌هایش به این مسأله اشاره کرده که دغدغه مهمش حل مشکلات مالی باشگاه است پس حتماً باید روی عقد قرارداد با کارگزار که متأسفانه فعلاً تنها راه درآمدزایی باشگاه است، حساس باشد و بهترین عملکردش را نشان دهد چرا که حتی اگر به عنوان مدیرعامل انتخاب نشود، درصورت عقد قرارداد مفید و سودمند برای باشگاه تا مدت‌ها از اقدام و تصمیمات درست او خواهیم شنید.

3)پرداخت مطالبات کالدرون و باز کردن پنجره باشگاه

صدری طی یک سال گذشته مهم‌ترین ابزار جعفر سمیعی برای قرض کردن پول و برطرف کردن موقتی مشکلات مالی باشگاه بود و حالا و قبل از به نتیجه رسیدن قرارداد با کارگزار اسپانسری و دریافت پول از آن، دوباره با همان روش قرض و دین، مطالبات کالدرون و دستیارش را بپردازد و پرسپولیس را از قرار گرفتن در تنگناهای بیشتر نجات دهد.

برای هواداران پرسپولیس و البته کادر فنی حل این معضل و باز کردن دوباره پنجره نقل و انتقالاتی امری حیاتی به شمار می‌رود و شاید نسب به تمام موارد و چالش‌های پیش روی صدری در اولویت باشد.

اتفاقاً طی چند روز گذشته صحبت‌ها و شایعات درباره حل این مشکل زیاد شده و به نظر می‌رسد تا بستن این پرونده فاصله چندانی نداریم. حتماً صدری هم می‌کوشد تا قبل از پایان دوره سرپرستی‌اش این پرونده را ببندد و باز کردن پنجره را به نام خود بزند چرا که این اقدام هم به چشم هواداران خواهد آمد و لاجرم برای هیأت مدیره جدید نیز موضع مهمی قلمداد می‌شود.

4)اخذ مجوز حرفه‌ای در گیر‌و‌دار بروکراسی اداری

مجید صدری چند وقت گرفتن مجوز حرفه‌ای را یک چالش برای مدیریت فعلی باشگاه قلمداد کرد که البته مثل بیشتر معضلات مربوط به دوران مدیریت فعلی نیست. واقعیت اینکه یکی از شروط اخذ مجوز حرفه‌ای تسویه حساب یا رضایت گرفتن از تمام بدهکاران داخلی و خارجی باشگاه است که علیه باشگاه حکم دارند. در این خصوص چندی قبل اقداماتی صورت گرفت و باشگاه اعلام کرد مقدمات اخذ مجوز حرفه‌ای انجام شده و ثبت نام در سازمان لیگ هم صورت گرفته و باشگاه منتظر جواب است که تا الان چیزی قطعی نشده است.

پرسپولیس فقط ۱۳ روز دیگر فرصت دارد تا مجوز حرفه‌ای خود را برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ بگیرد. اگر همه چیز درست پیش رفته باشد، قاعدتاً نباید نگران عبور از این چالش باشیم اما امیدواریم مثل داستان پرواز به ریاض مقدمات مروبط به این کار واقعاً بموقع انجام شده باشد.

5)راضی کردن آکادمی

جدا از امور روزانه مثل راضی کردن کارمندانی که در باشگاه حقوق معوقه دارند یا برخی طلبکاران ریز و درشت دیگر، صدری باید بتواند آکادمی باشگاه را راضی نگه دارد . حقوق معوقه اعضا آکادمی و تهیه امکات بهتر برای آکادمی می‌تواند شرایط را برای تیم‌های پایه بهتر کند و چنانچه این اتفاق در دوره مدیریت صدری بیفتد، می‌تواند برای مدیرعاملی احتمالی او کاملاً مؤثر باشد. اقدامی که حتی در دوره سمیعی هم به شکل درست و منطقی انجام نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج