جاباما
۱۱۶۱۹۳۸
۱۵۶ نظر
۵۰۰۶
۱۵۶ نظر
۵۰۰۶
پ

بله، الهلال لیاقتش را داشت و پرسپولیس نداشت!

نماینده ایران در آسیا، بازی را با سه گل به رقیب عربستانی واگذار کرده و این همه واقعیت نیست.

برترین‌ها - امیر عبودزاده: نماینده ایران در آسیا، بازی را با سه گل به رقیب عربستانی واگذار کرده و این همه واقعیت نیست. الهلال می‌توانست در همین بازی بیش از سه گل به پرسپولیس بزند. همانطور که اگر اراده می‌کرد در دیدار استقلال هم گل‌های باز هم بیشتری می‌زد. این شکست و حذف برای باشگاه‌های ایرانی سخت و دردناک است. هواداران دو تیم، جدا از کری‌هایی که برای هم می‌خوانند، می‌توانند این شکست‌ها را به شیوه‌ها و با توضیحات متفاوتی برای خود توجیه کنند؛ اما برتری حریف عربستانی غیرقابل انکار است.

در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در غرب آسیا، دو تیم از عربستان حضور دارند و این باید تردیدها را برطرف کند. گذشته گذشته است و آینده هنوز نرسیده. امروز رقبای ما در آنسوی خلیج‌فارس دست بالا را دارند و این که ما خود را با داستان‌هایی مثل «بدشانسی» و «لابی‌گری حریف» و مفاهیمی از این دست مشغول کنیم چیزی را تغییر نمی‌دهد. باید اعتراف کنیم که اگر در گذشته هم توانسته‌ایم در شرایطی کم و بیش مشابه از چنین مخمصه‌هایی عبور کنیم، این بار به مانع سخت خورده‌ایم. داستان هم کمی فراتر از یک نود دقیقه فوتبالی است. هواداران پرسپولیس اگر تعصب را کنار بگذارند می‌پذیرند که با این تیم ما اگر پنجاه بار دیگر به مصاف این الهلال برویم چهل‌ونه بار آن را خواهیم باخت و شاید یک بار مساوی کنیم.

غم‌انگیز است اما الهلال شایستگی این صعود و پیروزی مقابل دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار ایرانی را داشته است. این شایستگی هم فقط به خاطر این نیست که چند بازیکن باکیفیت و یک مربی سطح بالا دارد و توپ را بهتر از ما در زمین می‌دواند و بهتر به تور دروازه می‌رساند. البته که اینها را دارد. اما قصه همین نیست.

بله، الهلال لیاقتش را داشت و پرسپولیس نداشت!
یک- الهلال حتی اگر بازیکنان و شرایط بهتری هم داشته باشد، لیاقتش را داشته. ما سال‌هاست دل به تحقیر دلارهای نفتی و شاهزاده‌های ثروتمند خوش کرده‌ایم و خواسته‌ایم اینطوری برتری‌ حریفان را زیر سوال ببریم. یادمان نبوده که ما هم دلارهایمان همان بو را می‌دهد و سرمایه‌داران و اسپانسرهای تیم‌هایمان، تقریبا همیشه، چهره‌های علیه‌السلامی نبوده‌اند. ما هم اگر پول بیشتری داشتیم بازیکنان و مربیان بهتری به خدمت می‌گرفتیم.

این که آن پول را نداریم هم نشان‌دهنده عقب‌ماندگی و بی‌لیاقتی خودمان است. این که درآمدهای کشورمان به کمترین حد رسیده و ارزش پول ملی‌مان مایه حقارت و خجالت است، تقصیر کسی جز خودمان و سیاست‌هایمان نیست -هرچند که همیشه خواسته‌ایم توپ را به زمین دیگران بیاندازیم و دست خارجی ها را در این قضیه ببینیم-. بله ما هم اگر دلار بیشتر و ارزانتری داشتیم بازیکنان بهتری به خدمت می‌گرفتیم. اگرچه باز هم لیاقتش را نداشتیم که امکانت و زیرساخت‌هایمان را توسعه دهیم و مثل حریف فرودگاه و هتل و ورزشگاه مجهز بسازیم و بازی را به نفع خود عوض کنیم. کاری که همه این چند دهه نکرده‌ایم و بلکه در حال پسروی بوده‌ایم.

دو- گفتیم اگر دلار و سرمایه بیشتری داشتیم بازیکن خارجی می‌آوردیم. فقط هم این نیست. اگر دست‌مان پر بود، ستاره‌هایمان را راحت از دست نمی‌دادیم و با بازیکنان ضعیفتر عوض نمی‌کردیم. همین پرسپولیس پیش از فصل بهترین مدافع، بهترین هافبک و بهترین مهاجمش را از دست داده چون پولش را نداشته آنها را نگه دارد. کنعانی‌زادگان، نورالهی و مغانلو. همانطور که استقلال الماس تراش‌نخورده‌اش قائدی را از دست داده و این اتفاق در فصل‌های اخیر مدام برایش تکرار شده.

ما به دلیل شرایط خودساخته و به دلیل بستن مرزها و قطع ارتباط منطقی با دنیا، حتی تبلیغ مناسب برای روی پیراهن تیم‌هایمان نداریم و درآمد آن را هم نداریم. یادتان هست که روزگاری روی پیراهن پرسپولیس و استقلال نقش LG و SAMSUNG نشسته بود. این که ما خودمان را از همه این درآمدها محروم می‌کنیم و دلمان می‌خواهد منزوی باشیم که دیگر تقصیر عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست. برای همین است که اگر آنها درآمد بیشتری دارند و نتیجه‌اش را می‌گیرند، لیاقتش را هم دارند و ما نه.

بله، الهلال لیاقتش را داشت و پرسپولیس نداشت!
سه- هفته‌هاست که به میزبانی عربستان اعتراض می‌کنیم. این مشکل را در فصل‌های قبل هم داشته‌ایم و نتوانسته‌ایم میزبان تیم‌های عربستانی باشیم و هم هزینه بالاتر داده‌ایم و هم امتیاز میزبانی از کف‌مان رفته. قبول کنید که اینجا هم چوب رفتارهای خودمان را می‌خوریم. ما بازی را وقتی باختیم که عده‌ای هیجان‌زده و بی‌فکر تصمیم گرفتند از دیوار سفارت و کنسولگری کشوری دیگر بالا بروند و آتش بیفروزند. جایی بازی را باختیم که دیپلماسی و روابط حسنه بین‌المللی را بازیچه تفکرات کودکانه و احساسات خام‌مان کردیم. وقتی چنین اتفاقی افتاد، عربستانی‌ها هم می‌توانستند به تلافی به سفارت ما حمله کنند. نمی‌توانستند؟ اما آنها لب گزیدند. ما چند سال است داریم بابت آن خطا تقاص پس می‌دهیم. جز این است؟

چهار- همه روزهای اخیر را در اعتراض به استادیوم پر از جمعیتی گذراندیم که برایمان تدارک دیده بودند. خودمان را گول زدیم. نخواستیم قبول کنیم که اینجا هم با گل به خودی باخته‌ایم. به سیاست‌های مرگباری که در پیش گرفتیم و مقابل واردات واکسن ایستادیم تا حالا شرایط حضور تماشاگران را نداشته باشیم. به سیاست‌هایی که اجازه نمی‌دهند زنان به استادیوم بیایند و اگر بازی در تهران بود هم معلوم نبود ما بتوانیم اجازه حضور تماشاگران را از نهادهای بالادستی چون AFC و FIFA بگیریم. انصاف داشته باشید، این شرایط نابرابر و این برتری حریف از شایستگی آنها و بی‌لیاقتی ما ناشی نمی‌شود؟

بله، الهلال لیاقتش را داشت و پرسپولیس نداشت!
پنج- قطر میزبانی جام‌جهانی را گرفته است و ما دهه‌هاست نتوانسته‌ایم بک تورنمنت بین‌المللی را میزبانی کنیم. تیم‌های بزرگ به تهران نمی‌آیند و تیم ملی ما برای برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم‌های بزرگ مشکلاتی غیرقابل باور دارد. بخش بزرگی از شکست‌ها و حسرت‌های ما نتیجه تصمیمات خودخواسته است. شاید بگویید پس چرا تیم‌ملی ما در صدر گروه است و کشتی ما افتخار می‌افریند. چرا این مشکلات جلوی موفقیت‌های آنها را نمی‌گیرد. پاسخ ساده و روشن است. همین تیم ملی فوتبال ما اگر می‌توانست در استادیومی مملو از جمعیت و در حضور بانوان به دیدار کره‌جنوبی برود، شرایط فرق می‌کرد. کشتی ما اگر می‌توانست در داخل کشور میزبان مسابقات قهرمانی جهان باشد شرایط فرق می‌کرد. اما اینها شدنی نیست و باید شاهد ایده‌های مضحکی باشیم که امثال جواد خیابانی می‌دهند و دنبال میزبانی مشترک در مسابقات کشتی هستند. نه ما شایستگی بسیاری از پیروزی‌های بزرگتر و بیشتر را نداریم چون خودمان نخواسته‌ایم.

شش- مدیریت عقب‌مانده و مفلوک ما که دیگر تقصیر کسی نیست. این که هر بار می‌خواهیم به کشوری برویم پروازها عقب می‌افتند و مجوزها صادر نمی‌شوند. این که مدام جریمه می‌شویم و باید چند برابر درآمدهایمان هزینه اشتباهات را بدهیم. چند میلیون دلار جریمه به ویلموتس بدهیم، میلیون‌ها دلار جریمه به بازیکنان و مربیان خارجی که از ایران رفته‌اند بدهیم و مدام پنجره‌های نقل و انتقالاتی‌مان بسته شود. این بی‌عرضگی‌ها تقصیر کیست؟ تیم‌های خارجی و عربی هم اینقدر نقره‌داغ می‌شوند؟

بهانه می‌آوریم که الهلال هیچ جایگاه و بلیتی به هواداران ایرانی پرسپولیس اختصاص نداده و اعتراف نمی‌کنیم که ما اصلا تقاضایی برای این بلیت و جایگاه نداشته‌ایم. درخواستی نداده‌ایم. قانونا حریف تخلفی نکرده و تماشاگری را از رفتن به استادیوم منع نکرده. فقط نق می‌زنیم و بهانه می‌گیریم تا شکست‌ها و عقب‌ماندگی‌هایمان را توجیه کنیم.

بله، الهلال لیاقتش را داشت و پرسپولیس نداشت!
...و سرانجام، ما این بازی و این مسابقات را باخته‌ایم و باید برگردیم سر خانه اول. فصل بعد شاید بهتر از این باشیم و شاید تا همین مرحله هم بالا نرویم. اما این اشکالات و اشتباهات سر جای خود هستند. ما همیشه دو گل از خودمان عقبیم و همیشه با دست و پای بسته به دیدار حریفان می‌رویم. ما توانایی‌ها و شایستگی‌های خودمان را داریم و البته بی‌لیاقتی‌های خودمان را. و برای آنچه اتفاق افتاده، یادمان باشد که ما بیشترین لطمه را از رفتار و سیاست‌های خودمان خوردیم و می‌خوریم. آنها شایستگی پیروزی و صعود داشتند و ما نداشتیم. برویم و فکر کنیم ببینیم دیگر چه خطاهایی داشته‌ایم. چگونه در شن‌زار فرو می‌رویم و حواسمان نیست و داریم در دوردست‌ها دنبال مقصر می‌گردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Nasser

      حق!

      پاسخ ها

      • صبا

        البته همان افراد بیفکری که ازسفارت عربستان بالا رفتند الان دردولت جدیدپستهای بسیار ارزشمندتر از میزبان شدن برای عربستان بدست آوردند

      • بدون نام

        زدی توی خال صبا. همینه بدبختیه مملکتمون

      • بدون نام

        یکی اینو به بالادستیا بفهمون
        هرچند همش از روی برنامست

      • بی نام

        حق نگه دارت باشه ،دمت گرم ،مفید و مختصر و خیلی سلیس و واضح حق مطلب رو ادا کردی ،فقط با اجازه یه موضوع رو به نوشته ات اضافه کنم شش ایتمی رو که بدرستی گفتی فقط تو فوتبال و برای استقلال و پرسپولیس و فوتبال و ورزش نیست تو تمام زمینه ها در ایران (بدون استثنا)،ورزش ،اقتصاد ،،سیاست،،دین و فرهنگ و تمام مسایل و مشکلات اجتماعی مملکت همین شش ایتم گریبانگیرمون هست و اکثرا با بی انصافی و بدون تفکر تقصیر اعراب ،امریکا ،غرب،چین ،روسیه،و ........ قلمداد میشه ،کلا ما خوبیم

      • بدون نام

        و اونایی که اطراف سفارت رو خالی و دیگران را تحریک کردن

      • بدون نام

        کسی از آذری جهرمی خبر داره ؟

      • بدون نام

        پرسپولیس رفته بود انتقام استقلال رو بگیره یکی بیشتر خورد

      • بدون نام

        آذری جهرمی ، حالا کی انتقام پرسپولیسو بگیر

    • بدون نام

      بسیار زیبا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت.واقعیت همینه.تا این طرز فکر درجامعه حاکم است.وضع همینه

      • فریاد

        بسیار عالی احسنت عالی بازهم عالی

    • ناصر

      بالاخره یکی دور از ترس های سیاسی حرفاشو زد
      از برترین ها بعید بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا این حرف دل همه ما ایرانی ها بوده وهست.
        انزوای خود ساخته ما است و نه کسی دیگر سیاست بالای سیاست غلط بهتر ازاین هم نمی شود حرف دل ما را زدیددستت درد نکنه

      • آبی

        آخه چرا به راحتی از کنار چیزایی مثل اینکه تیم سه روز قبل از مسابقه در اون شهربازی مستقر بشه اینا یه روزشو با ندادن روادید سوزوندن بعدم جمعا۷ساعت سه ساعت ایران ۴ساعت عربستان تو فرودگاه معطل کردن طبق قانون نصف ورزشگاه باید مال طرفدارای تیم ایرانی میبود انقدر لابیشون قوی بود که یه تماشاگر ایرانی و یه تماشاگر تیم اماراتی تو ورزشگاه نبود..خیلیا تو ایران پولدارن میرن کم تو کشورای عربی طرفدار داریم انقدر که تو امارات ورزشگاه پرشد هم برا استقلال هم پرسپولیس تو ترکیه کم ایرانی پولدار داریم بی انصاف یه نگاه به شبکه های اجتمایی بنداز بارو با خانواده با ساک و پرچم از کانادا بیلیط به دست عکس گذاشته..بماند پول مدافعشون از کل پرسپولیس بیشتره

      • بدون نام

        وقتی نوشته رو نمیخونی و نظر میدی همین میشه آقا یا خانم آبی. ببین چی نوشته. پرسپولیس اگر درخواست جایگاه داده نامه اش رو منتشر کنه و بگه ما درخواست دادیم اما به ما جا ندادن

      • بدون نام

        اونها پول رو جای درست هزینه کردن نتیجه هم گرفتن این الان ایرادش کجاست ؟؟ هر مسئله ای میشه از عالم و آدم ایراد می‌گیرند این طرز فکر باید عوض بشه وگرنه این وضع تا ابد ادامه داره چه در ورزش چه اقتصاد چه سیاست و....

    • میر

      وقتی صلاح ما همیشه دعای خیر مردمی باشه انتظار بیش تر از این نمیره .دیشب واقعا زور پرسپولیس به الهلال نمیرسید

      پاسخ ها

      • آبی

        دلیلش چی بود..این دوتیم رو خصوصی کنید اگر از آلمان وکانادا مشتری نیومد بعدش اگر تیمای آسیا نفس کشیدن از دست استقلال پرسپولیس

      • افشين

        آقا يا خانم آبي توظاهرا مطلب نويسنده رو نگرفتي ، ايشون كاملا واضح نوشتن مشكل جاي ديگه س ولي شما باز حرف خودت رو ميزني، مگه تو اين اوضاع كسي مغز خر خورده بياد تو ايران تيمداري كنه، تيمي كه فقط بايد هزينه بشه و هيچ درآمدي ندارشته باشه و الي آخررررر!!!!

    • بدون نام

      واقعیت ها را به بهترین شکل بیان کردی
      ممنون ....... تمام

      پاسخ ها

      • عاشقتم پرسپولیس

        واقعاً نم دمتون گرم البته اگه بشنون

    • مجید

      کاملا درست وبجا گفتین،،این حرفها،حرفهای ما هواداران هم هست ولی افسوس که اینجا توایران هوادار یعنی کشک

    • بدون نام

      چه نقد خوب و عالی اواین بار انگار یکی حرف دلمان رازد

    • بدون نام

      تحلیلی بود منظق داشت چرتو پرت هم داشت

      پاسخ ها

      • بی نام

        یا خودت رو زدی کوچه علی چپ و یا اصلا نخوندی و نظر دادی

    • بدون نام

      اقا نگیرنت بخاطر این حرفا
      تو این مملکت حرف زدن از توسعه و پیشرفت و ارتباط موثر با دنیا و ... جرمه

    • ناشناس

      شماهانمیخوادانتقام ماروبگیریدخواهشن آبروریزی نکنید درضمن به کنعانی زادگان بگوییدنذرش رااداکند

    • بدون نام

      با نویسنده فهیم و با شعور این متن کاملا موافقم . هر کاری توی این مملکت میشه به ضرر مردمه نه نفعشون.

    • نادر

      چه قدر ما بدبخت شدیم!!!!

    • بدون نام

      احسنت..احسنت

    • بی نام

      براوو

    • اهورا

      واقعا اگه این ورزشگاه آزادی را هم از قبل نداشتیم باید چیکار میکردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      ای داد بی داد از اینکه یه ایرانی هستم جلو کشور های عربی خجالت میکشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آهان سایت متقلب، بالانس آمار شروع شد

    • بدون نام

      مدیرهای بالیاقتی هم داشتند و دارند

    • مجید ج

      تا شما قلم فروشا هستین به جایی نمیرسین چرا نمیگی اگه استقلا نصف بازیکناش بودن الهلالو میترکوند چرا نمیگی استقلال زمین تمرین نداره مجبور میشه یه هفته زودتر بره امارات تا توی زمینی مناسب تمرین کنه چرا نمیگی هرساله سناریوی فراری دادن هشتاددرصد بازیکنارو چیدن برا اینکه لنگ بره بالا چرا نمیگی اگه یه سال دست از سر تیم ما بردارن قهرمان میشه چون لیاقشو داره ولی اگه رئالو بارسا هم باشی وقتی هشتاد درصد بازیکناتو فراری بدن زمین تمرین نداشته باشی سالن بدنسازی نداشته باشی بازم به جایی نمیرسی چرا نمیگی لنگ پول پارسال بازیکنارو تسویه کرده بیس درصد از امسالو هم بهشون دادن تا روحیه داشته باشن اما تیم ما با وجود تمام مشکلات هنوز با بدبختی پنجاه درصد از پارسالو دادن و هنوز یک ریال بابت امسال نگرفتن و تو گروه مرگ صدرنشین شد اما بازم تیمو از هم پاشوندن مبادا بره ستاره سومو بگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر فکر کنی برات توضیح داده. مشکل اینه که نمیخوای فکر کنی. طرفدار متعصب و بدون تعقل

      • بدون نام

        تو دیگه خیلی عقب مونده ای

      • بدون نام

        تو وامثال تو فقط بلدن چرت وپلا بگن ازمنط منطق چیزی حالیت نیست مملکت به این روز افتاد از دست شما وزمام دارامور همچون شما تنگ نظر ومستبد هستن

      • بدون نام

        تو این مملکت دوغ و دوشابو یکی می کنن چرا نمی گه استقلال از نظر مالکیت و تعداد شوت و ایجاد خطر بیشتر از الهلال کار کرد بنحوی که بعد از بازی خواستار اخراج مربیشون شدن با وجود مشکلات هزاران برابر پرسپولیس چرا نمی گه بهترین ستاره شون دروازه بانشون بود تو بازی استقلال چرا نمی گه تا سوت پایان با ترس بازی کردن نه مثل دیشب که بعد از بیست دقیقه سرود پیروزی سر دادن

    • احسان

      واقعا متن زیبایی بود
      همه مشکلات کشور ما همین نپذیرفتن اشتباهاتمانه

    • احمدکاظنی

      دمت گرم واقعا دمت گرم همه چی مارا اقازادهها دلها مدیر بی کفیت بخدا 8سال جنگ بادنیاجنگیدیم پیروز شدیم اونوقت بیایم به عربها ببازیم کجایم ما تورا صدام میشنوی70 سالم دیشب اشکم درامد چرا چرا حتا بازی دوستانه تومملکت مابرگزارنمیشه چراچرا برید درددل این ملت فقط به فوتبال خوشه اون هم دارن میگرن خدایا توکمکمون کن

    • بدون نام

      نویسنده طرفدار پیروزی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو چی میگی تاژی (شیشتیقلالی)

    • حسین

      افرین ودرود
      ازدور برای خاورمیانه دست تکان دهید که از ما خیلی جلوتر رفته اند
      ایدءولوژی نگهدارمان باش

    • حسین تاجی

      بعد از سالها یه متنی خوندم که به دلم نشست و دوباره خوندمش.
      نویسنده عزیز دمت گرم و شیر مادر حلالت.

      پاسخ ها

      • دهه هشتادی

        تاجی کیف نکن، چون نگفت تاج میتونست برنده باشه از موقعیتاش استفاده نکرد، گفت الهلال میتونست ب استقلال بیشتر بزنه، در حالیکه گلای الهلال ب استقلال رو اشتباه مدافعا زده شد و فقط سه تا موقعیت داشت ک دو تاش گل شد، نویسنده خواسته باخت پیروزی رو تو جیه کنه

      • بدون نام

        احسنت واقعا قشنگ ومو شکافانه نوشته بود حرف دل همه ایران وایرانیان است

    • علی

      تا وقتی لیگ قهرمانان آسیا با این فرمت برگزار میشه هیچ تیم ایرانی نمیتونه قهرمان بشه !!! مسابقات بدفعه تعطیل میشه میره چند ماه بعد اصلا نظم نداره آسیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا بقیه نتیجه میگیرن و فقط این سیستم برای ما بده؟ توجیح نکن داداش. ول مطلیم

      • بدون نام

        جوک نگو پس چرا تیم های شرق و غرب آسیا مشکلی با این قضیه ندارند. چرا هی ماله میکشید رو اشتباه خودتون
        چرا قبول نمیکنید اشتباه از شماست نه بقیه
        همیشه یاد گرفتید انگشت اتهام سمت بقیه دنیا بگیرید
        خسته شدیم از این طرز فکر احمقانه بس کنید

      • علی

        بدون نام درست صحبت کن خودت جوک نگو

    • بدون نام

      اقا زیاد بزرگ وتاقچه بالا گذاشتی حریف را * تیم‌های ما درزمان حساس داشته‌ های خود راازدست می‌دهند ولی حریفان آن طرف آب هزینه می‌کنند پس جای هیچگونه بحث و گفتگو نیست تمام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما سال‌هاست دل به تحقیر دلارهای نفتی و شاهزاده‌های ثروتمند خوش کرده‌ایم و خواسته‌ایم اینطوری برتری‌ حریفان را زیر سوال ببریم. یادمان نبوده که ما هم دلارهایمان همان بو را می‌دهد و سرمایه‌داران و اسپانسرهای تیم‌هایمان، تقریبا همیشه، چهره‌های علیه‌السلامی نبوده‌اند. ما هم اگر پول بیشتری داشتیم بازیکنان و مربیان بهتری به خدمت می‌گرفتیم.
        (((متن رو با دقت مطالعه کنیم)))
        در ضمن اونها منابع مادی و انسانی رو درست مدیریت میکنند و آخرسر نتیجه هم میگیرند. الکی غر نزنیم دنبال رفع ایرادهای خودمان باشیم.

    • بدون نام

      شیر مادرت حلالت

    • صفا

      عالی

    • محسن

      واقعا همین جوری هست

    • بدون نام

      تو این متن نشون دادی که لنگی هستی آقای نویسنده آب بریز همونجا که میسوزه تو بازی استقلال دروازه بان الهلال بهترین بازیکن زمین شد استقلال با یکم خوش‌شانسی میتونست برنده بازی بشه اما پرسپولیس کل بازی یه موقعیت جدی نداشت یا ننویس یا مینویسی درست بنویس با این جور نوشتن از سوزشت کم نمیشه

    • بدون نام

      بهترین مقاله تمام سالهای اخیر ممنون دمت گرم و این دردهایی که گفتی تعمیم بده به همه مشکلاتی که مردم اینروزها اسیرش هستن بیکاری تورم تولید ورشکسته دلال بازی اختلاس و برو تا الی ماشا...

    • بدون نام

      عالی اگه استقلال نبردش چهارده تا توپ زد به سمت دروازش که هفت تا تو چهار چوب بود استقلال با بد شانسی حذف شد پرسپولیس ی پخ هم بش نکرد

    • بدون نام

      دم نویسنده ی فهیم گرم خییییییییییلی مردی

    • رنجبر

      درود بر شما واقعاً که دقیق و کامل گفتی

    • گلات سوزش

      افرین بر قلم خوبت ، ولی حیف فعلا در داره رو یه پاشنه میچرخه ، دنیا به کجا رسیده مسولین حکومت ما کجا

    • بدون نام

      تو واقعا حرف دلمون رو زدی ولی افسوس که این روز ها رو می بینیم و هیچ امیدی نیست.

    • بدون نام

      شما در حد سواد واطلاعات خودت حرف زدی وقتی خیلی چیزا رو نمیدونی تحلیل نده هنوزالفبای سیاست رو هم نمیدونی مملکت فقط فوتبال چیزای دیگه رو هم ببین اینقد سنگ دشمناتو به سینه نزن لیاقت لیاقت راه ا نداختی کدوم کشور بهت واکسن میداد نگرفتن اون آمریکای لعنتی یا بقیه خیلی ساده اندیش تشریف دارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما داریم هزینه تعصب و کوری شما رو میدیم. همه مملکت رو بابت این اعتقاداتتون به باد دادید و نابود کردید. فوتبال رو نابود کردید. بسه دیگه به خودتون بیاید. خود مسئولین اعتراف کردن که یک میلیارد گرفتن برکت درست کنن و به خاطرش جلوی ورود واکسن رو گرفتن. اون یه میلیارد چی شد؟ کو اون واکسن تولیدی؟ خجالت بکشید. من دو نفر از خانواده ام مرده و دیگه به اینجام رسیده. بعد سبک مغزها میان میگن کار دشمنه. دشمن چرا فقط به ما کار داره. عربستان این همه تماشاگر داره تو ورزشگا چرا ما نداریم. به خاطر تعصب همین تو و امسال تو

    • بدون نام

      فوتبال برد و باخت داره بایرن هم هشت تا به بارسا زد ولی حرفای شما متینه

    • موجی

      بارها باید خواند و هزاران بار گریست


      از ماست که بر ماست

    • پ.م

      احسنت
      این درد فوتبال نیست
      واقعیت کل جامعه است.
      یک کلام عقب موندیم در تمام امور از کل دنیا
      با افکار پوچ یه عده ،یک کشور و یک ملت به فنا رفت.

    • موجی

      راستی
      میگن این مملکت صاحبش امام زمان ست

      من معتقدم که آلمان صاحبش امام زمان است
      چون افتخار و میشرفت را اونجا میبینم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما سرگرم همین داستانها باش

    • بدون نام

      واقعا دیگر یک ایرانی بودن افتخار نیست ، متاسفانه

    • سهیل

      اونا از چاه نفتشون به بهترین شکل استفاده میکنند
      ما هم از چاه جمکران.
      تفاوت رو سیاست ها و آینده نگری ها رقم میزنه.

    • ناشناس

      حالا تا یکسال دیگه هی بزنید توسرتیم.اونادبهتربودند،بردند.دیگه این همه شاهنامه نداره.

    • عارف

      وقتی یک حکومت با تمام دنیا سر جنگ داشته باشه عواقبش دامن همه چی رو میگیره حتی ورزش

    • هرمز

      بسیار زیبا
      حرف دل مردم بود

    • بدون نام

      ما هم به جای پیشرفت مثل سگ و گربه به جون هم افتادیم و همو مسخره میکنیم

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      کاملا موافقم بسیار زیبا حقایق را گفتید.

    • بدون نام

      نویسنده نامرد تو بازی با استقلال دروازبان حریف بهترین بازیکن میدان شد میدونی یعنی چی یا خودتو زدی ب خریت، چرا میخواین سوزشتون کم بشه اسم سرورتونو میگیرین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم از سطح فهم و سواد حرف زدن بعضی استقلالیا. البته من دوست استقلالی زیاد دارم که خیلی هم فهمیده و با ادبن

    • بدون نام

      اگه فولاد خوزستان دیشب بازی میکرد خیلی آبرومندانه تر بازی می کرد فارغ از نتیجه دیشب آبروی ایران رفت با این
      بازی دو روز دیگه با لابی و رانت همین تیم ذلیل سر تیمای شهرستانی رو می بره البته اگر در بر همون پاشنه چند سال گزشته بچرخه

    • a.k

      اخرش به حقیقت رسیدید و اینهمه حاشیه خلیج فارس و واین خزعبلات رو به خورد خودتان دادید وپول و دلار نفتی که انگار خودتان ندارید ولی حقیقت پنهان نمیمونه و درنهایت فهمیدید که در همه مجالها ضعیفید بهترین جام جهانی تاریخ در قطر خواهد بود بدون شک وما دریغ از یک میزبانیه ساده هرچند که هنوز بعضی ها خوابند

    • حاجی پور

      آفرین حرف حق،جواب ندارد و واقعا همه مطالب درست است،

    • امیر

      خیلی به حق نوشتی
      شیر و نان حلالت

    • رامین

      زبان قاصر است از تمجید
      به به به این نوشته و دیدگاه....

    • بی نام

      خدا پدرت روبیامرزداین است واقعیت فوتبال ما نه تعصبات وکریهای بی ارزش کری درشرایط برابرباحریفان خوندن داره

    • بینام

      بسیار عالی لب مطلب را بیان نمودید خانه از پای بست ویرانه است ودر ضمن کو گوش شنوا این مملکت درست شدنی با این مدیران بی لیاقت نیست

    • علی

      احسنت به این تحلیل

    • بدون نام

      حرف حسابی جوابی نداره. ..ورزشکاران ما به خودمان می بازن

    • بدون نام

      با این شیوه کشورداری‌ انتظار روزهای خیلی بدتر با بکشیم انتخاب خودمون است

    • بردیا

      مطلب بالاراخواندم واقعانظری کارشناسانه وبدون تعصبات بیخودی است وواقعیت مملکت مارادرتمآم زمینه هاتحلیل کرده و این دردتمام شئون مملکته انقلاب زده ماست که خودخواهانه همه مقصرندغیرازخودمان وخودشیفتگی کاذب حکومت همه جای مملکت ماراداغون کرده وایکاش حکومت این پیامهاوحرفهاراگوش میکردوعمل مینمود البته حاکمیت توان مدیریت صحیح را ندارند همه چیزهارامیدانندودراجراناتوان وقتی رسماو تلویحاتجاوزبه سفارتخانه های کشورهاراتاییدمیکنندوبخیالخودشان دارندمقابله میکنندنمیداننددرحقیقت حقارت خودرابه دنیانشان میدهندونهایتااین ملت انقلاب زده هستندکه تاوان همه این گندهای حکومت رابایدپس ردهند

    • علی از کرمان

      واقعا حرف دلموزدی ممنون ازشما که واقعیت را میگی به والا واقعیت همین است

    • علی از کرمان

      ممنون

    • بدون نام

      واقعا باید تاسف خورد به حال این فوتبال و سیاست های ایران که باعث ناراحتی میلیون ها هوادار پرسپولیس و استقلال و تیم های دیگه میشن

    • محمد برمکی

      عالی بود حقیقت همینه روز به روز هم به عقب بر میگردیم

    • بدون نام

      ایرانیان لیاقتشان خیلی بالاترازاین چيزهاست منتهی مسئولان بی لیاقت دارند، هوادارن پرسپولیس بیش از کل جمعیت عربستان است،دوتیم پرطرفدارایران حتی یک زمین تمرین قرضی هم ندارند ولی تیم مقابل تمام امکانات روزدنیارادراختیاردارد، چونکه مسئولان آنهااول به فکرآسایش ورفاه مردمشان هستند،نه مزدوراستخدام می‌کنند دردیگر کشورها ونه اندوه لبنان و فلسطین رادارند، کمک می‌کنند، ولی اولویت بامردم خودشان است..

    • بدون نام

      وقتی یه تیم با بازیکنهای پر ادعا و با مربیی که دوستان خبر نگار و اهل فن میگن باید به جای اسکوچیچ بشه مربی تیم ملی، حتی نتونستن ۴ تا پاس درست بدن، فقط لو دادن توپ از اول بازی تا آخر بازی کارشون بود ....

    • بدون نام

      تما م اینهمه تقصیر افراددنادان ومشاورانیس که،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

    • بدون نام

      رحمت به شیری که خوردی، باید این متن زیبا را با آب طلا نوشت و در دفتر تمام مسئولین و مدیران کشور نصب کرد.

    • بدون نام

      کلا ما به رزونامه کیهان و امثال اون باختیم

    • حکمی

      واقعا دستت درد نکنه بااین تحلیل عالی،مادرکلیه امور روزمره زندگی بدبخت شدیم،دیگه اینایی که شما شمردید....بماند ما عقب گرد کردیم به قرون وسطی،اول با پای چپ وارد دستشویی بشیم؟

    • بدون نام

      این پرسپولیس نبود ایران بود
      مدیریتش بی ثبات بهترین بازیکنانش مهاجرت کردند.تحت تحریم بود و بازیکن خارجی نمیتوانست بگیرد دستورالعمل داخلی هم جذب بازیکن خارجی را ممنوع کرده بود یه چارتر براش نگرفتند حتی از فرودگاه برش گرداندند از حق قانونی ۱۰ درصد تماشاچی محروم
      دستمزد بازیکنانش از همه تیمها کمتر
      الهلال متمول و پر از امکانات با حمایت مراکز قدرت حق ده درصد تماشاچی ایران را هم بالا کشید
      دم ظریف گرم، راست میگفت
      خودمون_خواستیم_اینجوری_زندگی_کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ظریف شکر خورد

    • سانسورچی

      حق نوشتی واقعا
      خلایق هر چه لایق
      ما لیاقتمون همین مسئولین

    • بدون نام

      در باره استقلال نظر نده مقابل استقلال حرفی برا گفتن نداشت بچس ب لنگ حقیر

    • بدون نام

      ورزش ما در اوج تحریمهای دولت احمدی نژاد بهترین نتایج تاریخ ورزش ایران را گرفت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله درسته. نمونه اش نتایج آخرین المیک دوره دولت دهم.

    • بدون نام

      تحلیلی برمبنای واقعیتهای موجود
      بسیار عالی

    • بدون نام

      آخه ایران چیش درسته که شما حالا به فکر فوتبال هستید

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست

    • بدون نام

      ایول داداش نقد بسیار جالب ، پر محتوا و کاملا درستی از اوضاع نه تنها فوتبال بلکه کل زندگی فلاکت زده ی ما ملت از همه جا رونده ی بدبخت رو ارائه دادی که واقعا صد درصد حقیقته و بس. ایول ایول ایول.

    • علی

      یک طرفه به قاضی رفته ای جناب، دو یا سه پارامتر را خواندم ،پی بردم که از داغ باخت همه چیز را باخته ای لذا ما بقی را نخواندم. منصفانه قضاوت کن.

    • بدون نام

      فكر كردين الهلال رو ميبرين
      اين همه هياهو براي چيه
      باختيد اونم ٣-٠
      خدا رو شكر كنيد بازي تموم شد

    • وحید

      احسنت دست مریزاد.

    • بدون نام

      جلو تاج که شانس آورد همه هم دیدن
      یه گلم که بازیکن سر خورد
      اون لنگه که اینطور افتضاح بازی میکنه

    • رضا هوشی

      بسیار کامل و جامع بود.حرف حساب جواب ندارد

    • بدون نام

      ما که نمی‌تونیم این مشکلات رو حل کنیم چون نمیخوایم پس بهتر اینه کلا مسابقات بین المللی رو از تقویم ورزشی مون حذف کنیم تا بیشتر از تحقیر نشیم کار به باخت ندارم با این سیاستها ایران رو به حدی کوچک کردید که هیچکس جز تعداد معدودی حزب ما رو قبول ندارن پادشاه عربستان تا زانو جلوی ما خم میشد چی شد کجا رفت

    • حسین

      دیشب گزارشگر بازی میگفت تیم الهلال چند ملیتی است مگر پاریسن ژرمن نیست چرا به اونا نمیگی ..چرا اینقدر دنبال بهانه تراشی هستید....تا چه وقت

    • شیخی

      باسلام .همه اینها واقعیت زندگی در ایران می‌باشد.باتشکر از نویسنده این متن

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      نویسنده توانست در این نوشتار خوب خودش را خالی کند و عقده دل بگشاید.

    • 110

      حرف دل میلیونها ایرانی ران نوشتی دستمریزاد

    • Ali

      دمت گرم

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      بسیارعالی ومنطقی.. البته استقلال میتونست مساوی کنه وحتی دنبال برد باشه ولی پرسپولیس ازاول دنبال سوت پایان بود.

    • بدون نام

      واقعا دمت گرم ،آقایون تصمیم گرفتند ما اینجوری زندگی کنیم

    • سارا

      الهلال سرور اسیا

    • دوراندیش

      این نوشته ازهرکه باشدبسیارعالی وبدون تکلف و واقعی است .دست مریزاد

    • محمد رکگو

      این باخت نمادسو مدیریت دولتی است.

    • ایرانی

      احسنت

    • م خ

      پرسپولیس واقعا بد بود حالا میخاید بگید دلارها و تماشاچی باعث باخت شون شده

    • بدون نام

      استقلال به تیم دانشجویان باخته

    • Nima

      حالا که چی...باختن که گریه نداره...اگر میبردیم بازم این چرت و پرت ها میگفتین ...ایران همبن بوده و هست

    • بدون نام

      درود بر نویسنده محترم

    • سالار

      لنگ بهتره جایی نره آبروریزی میکنه و بس

    • حمید

      درود بر شما که واقعیت را بیان کردید. متاسفانه از سرمربی گرفته تا بقیه نفرات همگی دل به منافع خود دارند، پبکار در میادین بین المللی و پیروزی برای مملکت باید بزرگترین هدف باشد. دیروز بجز تحقیر چیزی نصیبمان نشد.

    • sajad

      واقعا حق اونا بود خارج از تعصب خیلی خوب بازی کردن ما خوب نبودیم

    • منصف

      احسنت جانا سخن از زبان ما می گوییح

    • فولادشاه

      احسنت بارک الله به نوبسندش.خدابیامرزه پدرومادرت رو

    • بدون نام

      واقعیت ها را گفتی

    • خسرو

      بسیار عالی حق مطلب را گفتین از ماست که بر ماست

    • بدون نام

      چه خوب شد ۹۰ دقیقه بود فقط

    • ن

      اینا رو هی مینویسین که حرص بخورین

    • بدون نام

      حرف حساب

    • بدون نام

      چه قشنگ نوشتی
      من یه دهه شصتیم ، تعجب کردم مطلبت اجازه ی انتشار گرفته
      چه زیبا سرنوشت شوم ما رو که والدین ساده انگارمون واسمون رقم زدن تصویر کردی
      گریزی نیست از جهنم پیشرو
      از ورشکستگی سیاسی و اقتصادی
      حتی اگه پرسپولیس قهرمان آسیا هم میشد این واقعیت ترسناکی که تصویر کردی وجود داشت و غیرقابل انکار بود، اینکه هممون در تمام زمینه ها باخته ایم

    • بدون نام

      جواد ظریف: ما خودمون خواستیم بد بخت باشیم

    • بدون نام

      لیاقت که تو لیگ هم نداشت بابا سلطان کرد تو لیگ با له کردن و ضعیف کردن رقباش

      همه تبما از بی پولی کلی بازیکن از دست میدادن لنگ کثیف هرسال قوی تر میشد بدون از دست دادن بازیکن

    • رضوی

      این بازی فوتبالی که تیم پیروزی(پرسپولیس) در برابر تیم الهلال عربستان انجام داد خیلی مشکوک بود!اگر با دقت بازی دو تیم را مشاهده کنید متوجه میشوید که اکثر بازیکنان تیم پیروزی به راحتی دریبل میشدند و بازی بسیار ضعیفی در برابر تیم الهلال انجام میدادندو احتمال دریافت رشوه و اجیر شدن بازیکنان تیم پیروزی یا مهندسی این بازی بسیار زیاد است و یادمان باشد که این بازی برای عربستان بسیار مهم و حیاتی بود

    • بینام

      مرسی از متن زیباتون عین واقعیت را مطرحه کرده. این گوشهای از واقعیت این روزهای ماست دیر یا زود درون باتلاق فرو خواهیم رفت . واقع پذیر باشیم

    • بدون نام

      ولله بلله ما دلمون میخواد با صلح و دوستی ارتباط داشته باشیم با کل مردم دنیا.. مارک سامسونگ و ال جی هم رو لباسامون باشه.. 99 درصد مردم ایران این رو میخوان.. چه کنیم که متاسفانه همون 1 درصد....

    • سعادت

      احسنت. بالآخره یک روزنامه‌نگار مرد جرأت کرد و واقعیتها را بازگو کرد. لااقل دلمان خنک شد عده‌ای که باید این حرف‌ها را می‌شنیدند، شنیدند. هرچند به درست شدن آن آدم‌ها امیدی نداریم. اما زده شدن هر از چند گاهی این حرف‌ها خودش یک قدم رو به جلو است.

    • حسین

      واقعی ترین و زیباترین و تلخ ترین متنی که این چند وقت خوانده ام....

    • کرم

      نه مقصر ما نیستیم آمریکای جهان خوار که نمی‌گذارد ما پیشرفت کنیم مرگ برامریکا اگر آمریکا نبود هر دو تیم ما الهلال را می‌برد ولی این شیطا ن بزرگ با شعبده کاری می‌کند که بازیکنان نای حرکت ندارند ونمیتوانند توپ را در زمین به درستی بچرخانند

    • خودم

      دست مریزاد 'واقعاحرف دل میلیونهاایرانی رو زدی'

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج