۱۱۶۱۹۶۳
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

فرق است بین باختن و بد باختن!

«قرمز‌ها به ایران برمی‌گردند تا کماکان در لیگی که تماشاگر ندارد بازی کنند، با مشکلات مالی بجنگند، به بدهی کالدرون فکر کنند، از حق پخش تلویزیونی سهمی نبرند و به سمت ششمین قهرمانی پی‌درپی در لیگ برتر خیز بردارند؛ جایی که رقیبان به نظر امسال بسیار آماده‌تر هستند و اگر بازیکنان پرسپولیس با همین کیفیتی که مقابل الهلال به نمایش گذاشتند، بازی کنند، احتمالاً یحیی گل‌محمدی باز ناگزیر به عذرخواهی خواهد شد.»

احسان محمدی در عصر ایران نوشت: «ضرب‌المثل عربی هست که می‌گوید «برای هر اسبی لغزشی وجود دارد.» پرسپولیس که سالهاست مثل اسب سیاه سرکشی در فوتبال داخلی می‌تازد، لغزید. بد هم لغزید و از صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا باز ماند و رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا دست‌ کم تا یک سال دیگر بایگانی شد. آنها از بس کم شکست می‌خورند که همین اندک شکست‌ها هم برای رقیبانی که کُری می‌خوانند یک دستاورد به شمار می‌آید.

هر تیم بزرگی ممکن است شکست بخورد اما بین باختن و بد بازی‌کردن و باختن تفاوت زیادی هست. این را هواداران پرسپولیس هم متوجه شدند. حتی یحیی گل‌محمدی بعد از سوت پایان بازی با الهلال که با نتیجه ۳-۰ تمام شد گفت مسئولیت را بر عهده می‌گیرد. او هم به‌خوبی می‌داند که این یکی از بدترین بازی‌های ممکن پرسپولیس بود. مسابقه‌ای که اگر ادامه داشت احتمالاً قرمزها گل‌های بیشتری را هم دریافت می‌کردند.

مسابقه در عربستان برگزار می‌شد. مدت‌هاست بعد از آن حمله به سفارت، تیم‌های عربستانی به ایران نمی‌آیند. می‌گویند ایران ناامن است. تاوان آن از دیوار سفارت بالارفتن خسارت‌بار عده‌ای خودسر را فوتبالیست‌ها می‌دهند. الهلال میزبان بود و ورزشگاه لبریز از تماشاگر. زن و مرد کنار هم در روزگاری که هنوز کسانی در ایران واکسن‌زدن را بیهوده می‌دانند، تیم‌شان را تشویق کردند و مزد این حمایت را گرفتند.

پرسپولیس دیر رفت و پرواز تاخیر داشت، مدافع ارزشمندی مثل محمدحسین کنعانی‌زادگان و مهاجم موثری مثل شهریار مغانلو را پای این دیدار مهم از دست داد، رضا اسدی ناامیدکننده ظاهر شد، تیم انگار فاقد هافبک طراح بود، عیسی آل‌ کثیر قدر تک‌موقعیت به دست آمده را ندانست، مدیرعامل باشگاه با تغییر دولت رفت، سیامک نعمتی خسته و کند بود، مهدی شیری به عنوان ستاره نجات‌دهنده به زمین آمد! الهلال ستارگان گرانقیمتی را در اختیار داشت و در کوران مسابقات داخلی بود اما پرسپولیس مدتهاست از شرایط مسابقه دور است و ... هر کدام از اینها را می‌شود دلایل شکست نامید. از آن حرف‌های بعد از شکست که نه امتیاز می‌شود، نه جام و نه حتی مرهم.

الهلال مسلط بازی کرد. پرقدرت از همان دقیقه اول فشار آورد. از چپ و راست. از زمین و هوا. تقریباً در تمام زوایای زمین بازیکنان این تیم برتر، منظم‌تر و برای پیروزی حریص‌تر بودند. حتی وقتی ۳-۰ جلو بودند حملات آنها بوی گل می‌داد اما پرسپولیسی‌ها مثل سربازانی بودند که نقشه حمله‌شان لو رفته بود، از هر گردنه و مسیری که می‌رفتند به در بسته می‌خوردند و بعد ضدحمله بود و دویدن به سمت دروازه خودی! در کنار موسی مارگا، گومیس، پریرا و جان هیون سو باید از نمایش سالم الدوساری گفت و نوشت. واقعاً بازیکنی تا این اندازه موثر در فوتبال‌مان داریم؟ سلمان فرج، محمد کانو و علی هادی عملاً استاندارد بسیاری بالایی از خود نشان دادند.

در مورد این که الهلال بسیار با کیفیت بود یا پرسپولیس بد بازی کرد می‌شود ساعت‌ها بحث کرد اما ماجراجویی آسیایی قرمزها در این فصل به پایان رسید.

آنها به ایران برمی‌گردند تا کماکان در لیگی که تماشاگر ندارد بازی کنند، با مشکلات مالی بجنگند، به بدهی کالدرون فکر کنند، از حق پخش تلویزیونی سهمی نبرند و به سمت ششمین قهرمانی پی‌درپی در لیگ برتر خیز بردارند؛ جایی که رقیبان به نظر امسال بسیار آماده‌تر هستند و اگر بازیکنان پرسپولیس با همین کیفیتی که مقابل الهلال به نمایش گذاشتند، بازی کنند، احتمالاً یحیی گل‌محمدی باز ناگزیر به عذرخواهی خواهد شد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • .....

      اییی بسه دیگه

    • بدون نام

      بابا انصاف هم خوب چیزی هست کجا لنگ حقیر بد باخت ؟؟؟ دفعه قبل ۶ تا خورده بود الان ۳ تا ! خوب این یعنی پیشرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه‌ما‌لنگیم‌شما‌هم‌کیسه‌کشید‌

    • o

      بابامسعود هوتوتو لنگ برمیگرده سرجاش نیمه دوم جدول

    • بی نام

      ای پیروزی نیود که میتازید بابا مسعود بود آدرس غلط ندهید

    • سپاهان

      فکر کردی همیشه وزیر وزرا پشتتونن....
      همیشه در سر ی پاشنه نمی چرخه.
      ایقد متکبر و از خود راضی بودین ... ک قهرمانی با ماست ..قرار بود آبروی تیم کیسه رو هم با بردتون بخرین.. خوب خریدین..
      حالا اومدین دلیل میارین ب این دلیل و اون دلیل باختن....
      بشین سر جات خبری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج