۱۱۶۱۹۸۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نبود بازی‌ساز و آمار ضعیف هافبک‌های پرسپولیس

بدون شک یکی از بزرگترین نقاط ضعف تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار برابر الهلال عربستان نبود یک بازیکن بازی‌ساز در میانه میدان برای سرخپوشان ایرانی بود.

ایرنا: تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان رفت و در پایان با نتیجه سه بر صفر شکست خورد تا پرونده قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر ایران در آسیا بسته شود.

دلایل زیادی برای این شکست وجود دارد اما موضوعی که می‌خواهیم به آن بپردازیم، نبود هافبک بازیساز در ترکیب پرسپولیس است. پرسپولیسی که در سال‌های اخیر بازیسازهای قابل قبولی در اختیار داشت، در دیدار برابر الهلال هیچ سودی از میانه میدان نبرد و می‌توان گفت مهم‌ترین قسمت زمین را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد.

در سال‌های گذشته بازیکنانی مانند احمد نوراللهی، بشار رسن، سروش رفیعی و محسن مسلمان به عنوان بازی‌ساز عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشتند اما حالا کمبود بازیکنی با پارامترهای بازی‌سازی، پاس‌های صحیح، پاس منجر به موقعیت و خارج کردن تیم از فشار تیم حریف، در پرسپولیس به چشم می‌آید.

درست است پرسپولیس در یک چهارم نهایی بر عکس حریف عربستانی خود در شرایط مسابقه نبود اما زمان خوبی برای خرید بازیکنان جدید وجود داشت. «یحیی گل‌محمدی» سرمربی سرخپوشان می‌توانست با خرید حداقل یک هافبک بازیساز این نقص را برطرف کند اما این اتفاق رخ نداد.

باید به این نکته هم توجه کنیم که «رضا اسدی» هافبک جدید پرسپولیس در بازی برابر الهلال تنها توانست از ۱۵ پاس تنها ۸ پاس صحیح به هم‌تیمی‌ها خود بدهد که این آمار بسیار ضعیف است. آمار پاس‌های میانه میدان نماینده ایران آنقدر ضعیف بود که «فرشاد فرجی» و «سید جلال حسینی» دو مدافع میانی پرسپولیس به ترتیب با ۴۶ و ۳۴ پاس بیشترین تعداد را در بین دیگر بازیکنان داشتند.

حالا تنها ۲ روز به شروع لیگ برتر باقی‌مانده و کادرفنی پرسپولیس باید برای برطرف کردن این موضوع تلاش کنند که البته این اقدام نیاز به ابزار هم دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج