جاباما
۱۱۶۲۳۷۲
۵۱۳۰
۵۱۳۰
پ

بهترین رژیم غذایی پس از ۵۰ سالگی

با افزایش سن، مهم است که راهی برای خوردن سالم‌ترین خوراکی‌ها پیدا کنید، خوراکی‌هایی که نه تنها آن‌ها را دوست دارید، بلکه می‌تواند به شما در سالم ماندن کمک کند. اما با فهرست طولانی رژیم‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، پیدا کردن رژیم مناسب گاهی اوقات می‌تواند یک چالش باشد.

انتخاب: با افزایش سن، مهم است که راهی برای خوردن سالم‌ترین خوراکی‌ها پیدا کنید، خوراکی‌هایی که نه تنها آن‌ها را دوست دارید، بلکه می‌تواند به شما در سالم ماندن کمک کند. اما با فهرست طولانی رژیم‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، پیدا کردن رژیم مناسب گاهی اوقات می‌تواند یک چالش باشد.

به نقل از هلث لاین، یکی از بهترین رژیم‌ها بعد از ۵۰ سالگی رژیم مدیترانه‌ای است.

رژیم مدیترانه‌ای به طور مداوم به عنوان یکی از بهترین رژیم‌ها برای سلامت کلی و طول عمر رتبه بندی می‌شود و تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که هرچه در سن بالاتری به این رژیم پایبند باشید، عمر بیشتری نیز خواهید داشت.

بهترین رژیم غذایی پس از ۵۰ سالگی

رژیم مدیترانه‌ای از کشور‌هایی مانند یونان و ایتالیا الهام گرفته است ومدت زیادی است که به عنوان رژیم غذایی سالم در آمریکا شروع شد، درست پس از آنکه محققان دریافتند افراد این مناطق موارد بسیار کمی از بیماری‌های قلبی را دارند.

رژیم مدیترانه‌ای یک رژیم غذایی سخت نیست، بلکه یک الگوی غذایی است که عمدتاً شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا و حبوبات و آجیل و دانه‌ها است. همچنین مقدار متوسطی از غذا‌های دریایی، مرغ، محصولات لبنی و تخم مرغ را شامل می‌شود.

در این رژیم گوشت قرمز فقط در موارد نادر مصرف می‌شود و مصرف غذا‌های فرآوری شده و کربوهیدرات‌های تصفیه شده نیز به حداقل می‌رسد.

یکی از بهترین چیز‌ها در مورد رژیم مدیترانه‌ای برای افراد بالای ۵۰ سال این است که از غذا‌های کامل و فرآوری نشده و دارای فیبر بالا استفاده می‌کند. فیبر برای رژیم غذایی سالم بسیار مهم است، به ویژه با افزایش سن، با سیر نگه داشتن بدن بعد از غذا، به حفظ وزن سالم کمک می‌کند، نظم روده و میکروبیوم سالم روده را افزایش می‌دهد، کلسترول را کاهش می‌دهد، به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ کمک می‌کند و قند خون پایدار را افزایش می‌دهد. "

روغن زیتون جزء اصلی رژیم مدیترانه‌ای است و با افزایش سن برای سلامت قلب بسیار مفید است، روغن زیتون سرشار از چربی‌های غیر اشباع سالم برای قلب است، که کلسترول LDL (کلسترول بد) را کاهش داده و HDL (کلسترول خوب) را افزایش می‌دهد. "

روغن زیتون همچنین دارای ترکیب گیاهی خاصی به نام پلی فنول است. این‌ها برای مقابله با آسیب رادیکال‌های آزاد مرتبط با پیری شناخته شده اند و می‌توانند پیشرفت بیماری‌های مرتبط با پیری مانند بیماری‌های قلبی، سرطان و بیماری‌های عصبی را کند کنند. "

دکتر لیندسی دسوتو، مدیر مسئول مجله The Dietitian Momma می‌گوید: رژیم غذایی مدیترانه‌ای خطر چاقی را در زنان یائسه کاهش می‌دهد. طبق مطالعه‌ای از مجله یائسگی انجمن آمریکای شمالی، چاقی در دوران یائسگی می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی متوسط ​​تا شدید شود، بنابراین پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند به کاهش این استرس‌ها در دوران یائسگی کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج