جاباما
۱۱۶۲۳۷۸
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

مک‌بوک پرو جدید با طراحی متفاوت از راه رسید

اپل سرانجام از مک‌بوک پرو با طراحی جدید، تراشه M۱ پرو و مکس و درگاه‌های بیشتری از جمله تاندربولت و مگ‌سیف معرفی شد. این دستگاه در دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه می‌شود و در بالای نمایشگر خود ناچ دارد.

وبسایت دیجیاتو: اپل سرانجام از مک‌بوک پرو با طراحی جدید، تراشه M۱ پرو و مکس و درگاه‌های بیشتر از جمله تاندربولت و مگ‌سیف معرفی کرد. این دستگاه در دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه می‌شود و در بالای نمایشگر خود ناچ دارد.

مدل‌های جدید مک‌بوک پرو در یک نسخه ۱۴ اینچی با ضخامت ۱۵.۵ میلی‌متر و یک نسخه ۱۶ اینچی با ضخامت ۱۶.۸ میلی‌متر به بازار می‌آیند. این دو لپ‌تاپ دوباره به درگاه مگ‌سیف مجهز شده‌اند و البته شکاف کارت حافظه SD و درگاه HDMI دارند.

مک‌بوک پرو جدید با طراحی متفاوت از راه رسید
مک‌بوک پرو جدید از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پروموشن بهره می‌برد. اپل این پنل را تحت عنوان Liquid Retina Pro XDR معرفی کرده است. در ناچ بالای صفحه یک وب‌کم ۱۰۸۰p با سنسور بزرگ‌تر از نسل قبلی قرار گرفته اما به نظر نمی‌رسد که خبری از حسگر تشخیص چهره فیس آیدی باشد. به‌علاوه، عبارت مک‌بوک پرو هم از پایین نمایشگر حذف شده و به قاب زیر دستگاه رفته است. اندازه حاشیه نمایشگر حالا فقط ۳.۵ میلی‌متر است.

مک‌بوک پرو جدید با طراحی متفاوت از راه رسید
مک‌بوک پرو ۱۶.۲ اینچی از نمایشگری با وضوح ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ پیکسل و مدل ۱۴.۲ اینچی از نمایشگری با وضوح ۳۰۲۴ در ۱۹۶۴ پیکسل استفاده می‌کند. اپل می‌گوید فناوری مورد استفاده در این نسل Mini LED است. حداکثر روشنایی این صفحه به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد و نسبت کنتراست آن میلیون به ۱ است.

مک‌بوک پرو جدید با طراحی متفاوت از راه رسید
تراشه M۱ پرو در لپ‌تاپ جدید اپل از دو نمایشگر Pro Display XDR پشتیبانی می‌کند. M۱ مکس این پشتیبانی را به سه نمایشگر Liquid Retina Pro XDR و یک تلویزیون ۴K می‌رساند. هر دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو می‌توانند با M۱ پرو یا مکس به دست کاربران برسند.

مک‌بوک پرو جدید با طراحی متفاوت از راه رسید

اپل می‌گوید عملکرد CPU در تراشه M1 پرو و مکس ۲ برابر بهتر از مک‌بوک Core i9 و ۳.۷ برابر بهتر از Core i7 است. M1 پرو در بخش گرافیک ۲.۵ برابر قوی‌تر از رادئون پرو ۵۶۰۰M و M1 پرو ۴ برابر قوی‌تر از تراشه AMD عمل می‌کند. این دستگاه می‌تواند حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه رم یکپارچه داشته باشند. سرعت خواندن حافظه SSD هم به ۷.۴ گیگابایت بر ثانیه رسیده که دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی SSDهاست.

مک‌بوک پرو جدید با طراحی متفاوت از راه رسید
دکمه‌های فانکشن دوباره به لپ‌تاپ حرفه‌ای اپل برگشته و جای تاچ بار را گرفته است. در سمت راست این دکمه‌ها حسگر اثر انگشت دیده می‌شود. مک‌بوک پرو همچنین سه درگاه USB-C و البته جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دارد. این دستگاه از مگ‌سیف ۳ استفاده می‌کند که دوباره طراحی شده تا انرژی بیشتری منتقل و با فناوری شارژ سریع کار کند.

مک‌بوک پرو جدید با طراحی متفاوت از راه رسید
محصول جدید اپل از سیستم صوتی تازه‌ای با کیفیت استودیویی بهره می‌برد و با سه میکروفن نویز را تا ۶۰ درصد کم می‌کند. مک‌بوک پرو همچنین دارای شش بلندگوی جدید شامل دو توییتر و چهار ووفر است. صدای بیس در دستگاه جدید اپل ۸۰ درصد بیشتر شده و نیم اکتاو غنای بالاتری دارد. مک‌بوک پرو همچنین از صدای فضایی (Spatial Audio) پشتیبانی می‌کند.

مک‌بوک پرو جدید با طراحی متفاوت از راه رسید
کوپرتینویی‌ها مدعی‌اند که عمر باتری مک‌بوک جدید در زمان استفاده از لایت‌روم کلاسیک ۲ برابر و در زمان استفاده از Xcode چهار برابر شده است. مدل ۱۶ اینچی در مجموع می‌تواند ۱۷ ساعت فیلم پخش کند، در حالی که مدل ۱۴ اینچی قادر است ۲۱ ساعت پخش ویدیو داشته باشد. این اعداد به ترتیب ۷ و ۱۰ ساعت نسبت به مدل‌های اینتلی بیشتر شده‌اند.

مک‌بوک پرو جدید با طراحی متفاوت از راه رسید
مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با قیمت پایه ۱۹۹۹ دلار و مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با قیمت پایه ۲۴۹۹ دلار به بازار می‌آیند. این محصولات در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی از هفته آینده عرضه می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یا حیدر کرار

      اپل فقط اشغال هست من ۵ سال دارم الان هم مدل ۲۰۲۰ گرفتم

      پشیمانم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیا پایین بچه سرمون درد گرفت

      • بدون نام

        عجب

      • بدون نام

        نخ هم داره اپلت؟!

      • بدون نام

        صدبار گفتیم اپل از میوه فروشی های معتبر بخر گوش نمیدی میری هی از سر کوچه تون میگیری

    • عباس

      با تکیه بر تولیدات داخلی اپل هم به گرد پای ما نمیرسد.

    • بدون نام

      اپل بهترین و با کیفیت ترین و پیشرفته ترین محصولات را تولید می کند.من سالها قبل خریدم و هنوز هم عالی هست.

    • بدون نام

      از کی تا حالا مک بوک اشغال شده ماخبر نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج