جاباما
۱۱۶۲۴۸۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ساروی: المپیک یک مدال طلا به من بدهکار است

قهرمان کشتی معتقد است سطح مسابقات جهانی به هیچ وجه پایین نیست و تمامی کشور‌های برای گرفتن بهترین مدال و نتیجه وارد این مسابقات می‌شوند.

ایلنا: محمد هادی ساروی درحالی موفق شد در وزن ۹۷ کیلو گرم در مسابقات کشتی قهرمانی آزاد جهان در نروژ به مدال طلایی این مسابقات دست پیدا کند که دو ماه قبل از این مسابقات در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق شد به مدال برنز این رقابت ها دست پیدا کند. قهرمان جهان در گفتگوی که با خبرنگار ما داشته است در خصوص مطالب جالبی حرف زده که در ادامه آن را خواهیم خواند.

چه شود از مدال برنز المپیک 2020 توکیو در کمتر از 2 ماه به مدال طلایی جهان رسیدید؟

در المپیک نیز که حضور داشتم همه تلاش و برنامه ریزی من این بود که بتوانم در المپیک ابتدا به فینال برسم و بعد از آن به مدال طلا دست پیدا کنم. اما یک اتفاق باعث شد تا از رسیدن به مسابقات فینال باز بمانم و نتوانم به هدفی که داشتم دست پیدا کنم. خدا را شاکر هستم که توانستم به مدال برنز برسم؛ به هرحال کسب مدال در المپیک برای هر فردی ارزشمند است و من موفق شدم مزد چند سال زحمت خود را در این آوردگاه به دست بیاورم. بعد از مسابقات المپیک طی گفتگو و برنامه ریزی که با مربیان خود داشتم توانستم روزهای خوبی را در این دو ماه پشت سر بگذارم و شرایط خود را به خوبی حفظ کنم و اشتباهات خود را کاهش دهم و در مسابقات جهانی نمایش خوبی را از خود ارائه دهم و خدا را شکر موفق شدم پرچم ایران را به اهتزار در بیاورم و به مدال طلا برسم.

برخی معتقد هستند اگر تیم ملی نتیجه خوبی در مسابقات جهانی گرفته بخاطر غیبت برخی از قهرمانان المپیک است. نظر شما چیست؟

به هیچ وجه اینگونه نیست. در نهایت می‌توان گفت که شاید یکی از حریفان در مسابقات حضور نداشته است و حقیقتا مسابقات جهانی از سطح بالای برخوردار است؛ تیم ها و ورزشکاران برای کسب مدال وارد این مسابقات می‌شوند. تیم ملی در این دوره نتایج درخشانی را کسب کرده است که در تاریخ بی سابقه بوده و این را به خوبی از برخورد مردم و نوع رفتار و شادی آنها به خوبی می‌توان فهمید که کشتی در این روزها توانسته روزهای شیرینی را برای مردم ایران رقم بزند.

تیم ملی کشتی فرنگی در این دوره از مسابقات عملکرد بی نظیری را داشته است؛ علت این موفقیت چیست؟

در این دوره از مسابقات چه در کشتی آزاد و فرنگی همبستگی و تعامل خوبی بین بازیکنان، مربیان و فدراسیون وجود داشته و همین موضوع توانایی بچه ها را به خوبی به رخ جهان کشید و همه توانستند مدال های خوش رنگی را کسب کنند. همه این اتفاقات به تلاش های بی وقفه کادرفنی و شخص آقای دبیر و سوریان باز می‌گردد امیداور هستم این روند ادامه دار باشد و تنها برای همین دوره نباشد.

در کشتی برخلاف سایر رشته ها مدیران فدراسیون از بنده کشتی هستند آیا این موضوع به موفقیت این رشته در مسابقات جهانی کمک کرده است؟

به نظرم حضور ورزشکارانی که خود در این رشته بودند و بدن آنها به تشک کشتی خورده است می‌تواند مفیدتر از شخصی باشد که صرفا تنها مدیر است و از طرفی افرادی که به خوبی بالا و پایین و سرد و گرمی این رشته را چشیده‌اند و آگاه به مشکلات هستند می‌تواند به خوبی همه چیز را درک کند و به این روند رو به رشد کمک کند. قطعا حضور علیرضا دبیر و حمید سوریان می‌تواند روزهای خوبی را برای این رشته رقم بزند.

کشتی فرنگی به قبل و بعد از حضور محمد بنا تبدیل شده و روزهای طلایی با این مربی برای ما رقم خورده است؛ کار کردن زیر نظر ایشان چطور است؟

کار کردن با محمد بنا افتخار بزرگی برای من و سایر کشتی گیران است. بعد از اینکه تیم ملی نتوانست عملکرد خوبی در مسابقات جهانی داشته باشد و به در جای سیزدهم دنیا قرار گرفت ایشان با وجود تعطیلی مسابقات بخاطر کرونا در مدت زمان کوتاهی موفق شد ۴ مدال طلا را کسب کند و تیم ملی را نایب قهرمان جهان کند در حالی که به حق ما با این حجم از کدال های که کسب کردم حق‌مان بود که روی سکوی قهرمانی بایستیم. ایشان به خوبی شرایط را مدیریت می‌کنند و من به شخص چیزهای زیادی را از ایشان در طول این سالیان یاد گرفته ام و از همین جا باید فرصت را غنیمت بشمارم و بابت تمامی زحمت های که برای ما کشیده است تشکر کنم. کشتی ما خیلی به محمد بنا بدهکار است.

با توجه به عملکری که در مسابقات المپیک و جهانی داشته‌اید حالا توقعات از شما بالا رفته است؛ فکر می‌کنید در مسابقات المپیک 2024 پاریس بتوانید به مدال طلا برسید؟

من همیشه هر زمان در هر رقابتی که حضور پیدا کردم تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته‌ام تا بتوانم بهترین عملکرد را از خود به جای بگذارم و طوری رقابت کنم تا باعث افتخار کشورم و مردم بشوم. قطعا در مسابقات پیش رو نیز همین کار را خواهم کرد تا بتوانم خنده را بر روی لبان مردم کشورم بیاورم. المپیک یه مدال طلا به من بدهکار است و از امروز برای به دست آوردن این مدال برنامه ریزی میکنم و در راستای رسیدن به این هدف تلاش خواهم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج