جاباما
۱۱۶۲۶۰۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

انتقاد تند احمدی‌نژاد از نظام تصمیم‌گیری در کشور

نظام تصمیم گیری هم در کشور ما یک نظام مبتنی بر منطق تصمیم گیری نیست. چون ما برای تصمیم گیری دانش داریم که محصول تجربیات تاریخ است که البته عقلانی هم هست که هر مجموعه تصمیم گیری، باید سلسله مراتبی باشد، توازن اختیار و مسئولیت در آن برقرار باشد و شفاف باشد.

کانال دولت بهار نوشت: محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم در مصاحبه‌ای گفت: ما یک اشکال کلی داریم و آن این است که از این منابع درست استفاده نمی کنیم و این منابع نمی تواند به هم گره بخورد و کشور را جلو ببرد.

علت اصلی آن هم همین مطلبی است که عرض کردم یعنی آن نقطه هدف، اگر هم روشن است، برای عده ای خاص روشن است. برای همه کسانی که می خواهند فعالیت کنند روشن نیست چون روشن نیست، راه های رسیدن به آن هم روشن نیست. هر کس از یک مسیری می رود. یک نفر می خواهد ایران را ژاپن اسلامی کند، یکی می خواهد ایران را آمریکا کند، یکی آلمان و ... و این یعنی پراکندگی منابع.انتقاد تند احمدی‌نژاد از نظام تصمیم‌گیری در کشور

نظام تصمیم گیری هم در کشور ما یک نظام مبتنی بر منطق تصمیم گیری نیست. چون ما برای تصمیم گیری دانش داریم که محصول تجربیات تاریخ است که البته عقلانی هم هست که هر مجموعه تصمیم گیری، باید سلسله مراتبی باشد، توازن اختیار و مسئولیت در آن برقرار باشد و شفاف باشد.

وقتی اینها بهم می خورد، شما منابع، نیروی انسانی و شرایط خوبی دارید ولی قادر به هدفگذاری و تصمیم گیری های خوب نیستید. این یک مقدار اقتصاد ما را رنج می دهد و شرایط مردم را در یک سختی قرار داده است که امیدوارم اصلاح شود. باید برگردیم به یک منطق و آن منطق عقلانیت است.

عقلانیت را که نمی شود کنار زد، باید از عقلانیت تبعیت کنیم. ایران ظرفیت آن را دارد که خیلی زود خودش را به سطح کشورهای درجه اول دنیا برساند. این ظرفیت واقعا موجود است. شاید ۴۰ سال هم فرصت خوبی بود، اگر جنگ را کنار بگذاریم، فرصت خوبی بود اما به نظر می رسد از این فرصت ها درست استفاده نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج