جاباما
۱۱۶۲۶۴۷
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

صابر کاظمی، رویای بزرگ خود را فاش کرد

صابر کاظمی، ستاره والیبال ایران، درباره سیر تا پیاز اتفاقاتی که در این چند ماه برایش رخ داده، صحبت کرده است.

ورزش سه نوشت: صابر کاظمی، ستاره والیبال ایران، درباره سیر تا پیاز اتفاقاتی که در این چند ماه برایش رخ داده، صحبت کرده است.

یکی از قشنگ ترین قصه های والیبال ایران طی سال های اخیر از لیگ ملت های ۲۰۲۱ آغاز شد؛ جایی که سرمربی وقت تیم ملی یعنی ولادیمیر آلکنو دست به یک جوان گرایی جالب زد و در نهایتا صابر کاظمی یکی از بهترین نتیجه های این کار بود؛ البته احتمالا بهترین آن ها.

صابر در لیگ‌ملت ها یکی از بهترین های ایران بود که مزد این درخشش حضور در لیست تیم ملی ایران برای مسابقات المپیک بود. این ستاره ۲۲ ساله در توکیو نیز هر گاه که به کار گرفته شد، درخشان عمل کرد اما اوج کار کاظمی مسابقات آسیایی و بعد از آن جام باشگاه های آسیا بود؛ جایی که او با وجود مصدومیت عملکرد حیرت انگیزی را از خود به نمایش گذاشت و ارزشمندترین بازیکن هر دو تورنمنت لقب گرفت.

بعد از همه این اتفاقات جذابی که برای صابر کاظمی رخ داد، زمان خوبی بود که با او هم صحبت شویم؛ صابر که مصاحبه خاصی در این مدت انجام نداده بود حالا حرف های جذابی را گفت و گو با خبرنگار ورزش سه مطرح کرده که در اینجا می توانید مشروح آن را بخوانید.

سلام صابر عزیز، خوشحالم که با تو صحبت می کنم، اول از همه در مورد این چند ماه فوق العاده که پشت سر گذاشتی صحبت کن؟ تو در ۲۲ سالگی محبوبیت خاصی بین مردم پیدا کرده ای.

واقعا در این چند ماه خیلی فشار روی من بود و اصلا تایم برای استراحت نداشتم. خیلی میترسیدم خدایی نکرده دچار مصدومیت بشوم ولی من عاشق مردمم هستم و واقعا دوست دارم همیشه بتوانم خوشحال‌شان کنم و همیشه در هر شرایطی هرچی توان دارم برای برد تیمم می گذارم.

فکر می کنم شروع درخشش تو لیگ ملت ها بود؛ جایی که بعد از مصدومیت امیر غفور به بازیکن ثابت تیم ملی تبدیل شدی و آقای آلکنو هم اقبال زیادی برای استفاده از تو نشان داد.

بله فرصت خوبی برای من اتفاق افتاد که توانستم در این‌مسابقات بازی کنم و خدا را شکر می کنم که توانستم از اعتمادی که به من کردند به نحو احسنت استفاده کنم و خودم را ثابت کنم. اقای الکنو مربی بسیار بزرگی هستند و من خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم.

صابر کاظمی، رویای بزرگ خود را فاش کرد

تجربه حضور در المپیک چطور بود؟

رفتن به المپیک و بازی کردن در این رویداد بزرگ ورزشی در دنیا قطعا آرزوی هر ورزشکاری هست و من هم واقعا خوشحال شدم از این اتفاق و حس خیلی خوبی داشتم ولی ای کاش می توانستیم نتیجه بهتری بگیریم هرچند تمام تلاش‌مان را کردیم ولی متاسفانه نشد که بشود.
من خیلی امید دارم به والیبال ایران که حتما در المپیک بعدی نتیجه ی خیلی بهتری بگیریم

اوج کار تو مسابقات آسیایی بود که توقف ناپذیر بودی و آن جا بیش از قبل خودت را در دل مردم جا کردی.

قهرمانی در مسابقات آسیایی واقعا لذت بخش بود. از یک طرف حس ناراحت کننده ای برای جبران نتیجه المپیک‌ داشتیم و از طرف دیگر خوشحال بودیم که با قهرمانی می تونیم دل مردم را دوباره شاد کنیم و واقعا در تمرینات قبل مسابقات از جان و دل مایه گذاشتیم، هم دل شدیم و متعهد به بازگشت با قهرمانی.

تودر دو بازی آخر تیم ملی با مصدومیت بازی کردی، حتی علی اصغر مجرد می گفت هنگام بالا پایین پریدن خون در دهانت جمع می شد.

واقعا برایم مهم نبود و فقط دوست داشتم که برنده از زمین بیرون بیایم.

در پایان بازی ها هم که به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات معرفی شدی.

حس خیلی خوبی است که آدم ارزشمند ترین بازیکن مسابقات بشود. من همیشه تورمنت های والیبال رو نگاه می کردم و اخر مسابقات که بازیکنان برتر در هر پست را اعلام می کردند واقعا دلم می خواست یک روزی من هم بهترین باشم، وقتی بعد بازی قهرمانی اسم من را صدا زدند به عنوان ارزشمند ترین بازیکن مسابقات، خیلی خوشحال شدم در آن لحظه فقط خدا را شکر کردم و این افتخار هم تقدیم می کنم به مردمم و طرفادارانم.

بعد از آسیایی همه انتظار داشتند که تو استراحت کنی اما مشخص شد قرار است با تیم سیرجان به جام باشگاه های آسیا بروی؛ مردم نگران وضعیتت بودند، این یک ریسک بزرگ نبود؟

درستش این بود که باید استراحت می کردم و بدنم را ریکاوری می کردم ولی این دوسالی که سیرجان بازی کردم مدیون سیرجانی ها بودم که که توانستم دوباره به اوج خودم برگردم و وظیفه ام این بود که برایشان بازی کنم و کمک کنم و به این قهرمانی برسیم و مردم سیرجان را خوشحال کنم. دکتر فرهادی این مجوز را به من داده بود که می توانم بازی کنم و با دکتر سیرجان اقای سعادت مهر هماهنگ کرده بودند که آسیب را رفع کنند و این اتفاق هم افتاد.

خیلی ها از تو انتظار داشتند که اگر درد داشتی خودت‌اعلام‌ کنی.

می گویم که دردم سطحی بود و خدا را شکر که رفع شد ولی اگر می دانستم درد پایم شدید بود، قطعا اگر خودم هم میخواستم بروم باشگاه سیرجان این را قبول نمی کرد و یک نفر به جای من جایگزین می کرد.

سقف آرزوی صابر کاظمی کجاست؟ چه زمانی تو را در اروپا می بینیم.

من تمام تلاش خودم را می کنم که بهترین بازیکن جهان شوم وبه خودم اینقدر اعتماد دارم که مطمئن هستم این اتفاق رخ دهد. امسال از لیگ ایتالیا و لهستان پیشنهاد داشتم اما با چند تا از بازیکنان باتجربه تیم ملی صحبت کردم این تصمیم را گرفتیم که امسال لیگ ایران بازی کنم وقطعا سال اینده لژویونر خواهم شد.

از کار با آقای بهروز عطایی برای مان بگو و این که آیا ما می توانیم با ایشان در سطح جهانی موفق شویم؟

آقای عطایی یکی از بهترین مربیان ایران است، همانطور که در آسیا قهرمان شدیم در آینده هم می توانیم نتیجه خوبی کسب کنیم. فقط زمان لازم است.

و سوال آخر، الگوی ورزشی خاصی داری؟

الگوی خاصی ندارم ولی سبک بازی اندرسون، پشت خط زن امریکا را دوست دارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج