۱۱۶۲۷۱۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

استقلال، چشم انتظار هوادار

اولین تقابل لیگ بیست و یکم با تیمی است که تازه به لیگ برتر آمده و قاعدتاً استقلال به دلیل فاصله‌ای که میان بازیکنانش با بازیکنان حریف است، باید برنده از میدان اول خارج شود.

ایران ورزشی: اولین تقابل لیگ بیست و یکم با تیمی است که تازه به لیگ برتر آمده و قاعدتاً استقلال به دلیل فاصله‌ای که میان بازیکنانش با بازیکنان حریف است، باید برنده از میدان اول خارج شود. با این حال اما فوتبال قواعد نانوشته و موهومی دارد که ممکن است موجب خلق نتایجی شود که در مخیله هیچ‌کس نمی‌گنجد. بخصوص اینکه خود استقلال با تغییرات محسوسی گام به لیگ بیست و یکم می‌گذارد و احتمالاً برای ایجاد هماهنگی مطلوب باید هفته‌ها منتظر باشد.

استقلال در لیگ بیستم مهدی قایدی، شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، مسعود ریگی، محمد نادری و هرویه میلیچ را به عنوان عناصر تأثیرگذار در ترکیب خود می‌دید اما در فصل جدید چهره متفاوتی از آبی‌ها وارد لیگ خواهد شد و بخش اعظمی از بازیکنان اثرگذار فصل قبل دیگر در ترکیب این تیم دیده نمی‌شوند.

هماهنگی با ترکیب جدید بدون شک مستلزم وقت و زمان مناسب است و استقلال که در انجام بازی‌های تدارکاتی نیز در مضیقه بود و نتوانست بازی‌های آنچنانی را برگزار کند احتمالاً هفته‌های نخست را باید با نیت کسب هماهنگی گام به لیگ بگذارد و هیچ بعید نیست که آن فوتبال رو به جلویی که انتظار می‌رود را از استقلال نبینیم.

در این شرایط فرهاد مجیدی باید استراتژی کسب نتیجه را در اولویت قرار دهد و به جای ارائه فوتبالی به ظاهر زیبا بیشتر به دنبال کسب امتیاز باشد تا تیمش از لحاظ امتیازی نسبت به سایر مدعیان عقب نیفتد.

در فصول گذشته استقلال همواره چوب از دست دادن امتیاز در هفته‌های آغازین را خورد و نتوانست به خوبی اندوخته جمع کند. یکی از مهم‌ترین دلایل قهرمان نشدن استقلال در حقیقت آسان گرفتن هفته‌های نخست است و در کنار آن حفظ نکردن یک روند متعادل و با ثبات. بدون شک اگر مجیدی که از آجورلو به شدت راضی است و بارها در مصاحبه‌هایش این موضوع را اعلام کرده باید از همین هفته‌های نخست با هیبت یک تیم مدعی قهرمانی گام به لیگ برتر بگذارد تا استقلال به مانند سال‌های قبل حسرت قهرمان نشدن را نخورد.

استقلال عصر امروز به احتمال بسیار زیاد از سید‌حسین حسینی در قفس توری بهره خواهد گرفت. با توجه به اتفاقاتی که در ماجرای مظاهری رخ داد و مهم‌تر دیر اضافه شدن او به تمرینات بعید است سرمربی استقلال از مظاهری بهره بگیرد. در خط دفاع نیز بازی با آرایش ۳ دفاع قطعی به نظر می‌رسد. مرادمند، یزدانی و یکی از میان آغاسی یا دانشگر در خط دفاع می‌ایستند.

در خط میانی هم باید احتمال حضور نیک‌نفس، رضاوند، غفوری، حسین‌خانی و سلمانی را بیش از دیگران دانست. بابک مرادی نیز یکی از گزینه‌ها است. یامگا نیز ممکن است دقایقی به بازی گرفته شود.

در خط آتش هم زوج مطهری و قاسمی‌نژاد شانس بالایی برای حضور در ترکیب استقلال دارند. البته در روزهای اخیر بحث محرومیت امین قاسمی‌نژاد نیز در رسانه‌ها مطرح شد اما به نظر می‌رسد که باشگاه استقلال بتواند در این برهه موافقت باشگاه مشهدی را برای استفاده از این مهاجم بگیرد.

چنانچه هر اتفاق دیگری رخ دهد مجیدی از سبحان خاقانی یا آرمان رمضانی بهره خواهد گرفت و استقلال با آرایش ۳-۴-۳ در میدان نخست لیگ برتر دیده خواهد شد.

لحظه‌شماری برای بازگشت تماشاگران

نام حریف امروز استقلال اما ناخودآگاه هر شنونده را متوجه هواداران استقلال می‌کند. آنها که زمان قابل توجهی است به دلیل شیوع ویروس کرونا مجوز حضور در ورزشگاه‌ها را نیافته‌اند. خبر رسیده که سازمان لیگ با حضور تماشاگران موافق است اما اینکه امروز تماشاگران بتوانند در ورزشگاه حاضر شوند روشن نیست. بدون شک اگر استقلالی‌ها به ورزشگاه بروند حال و هوای تازه‌ای به این بازی تزریق خواهد شد و استقلال جان تازه‌ای خواهد گرفت اما چنانچه در هفته‌های آتی نیز هواداران جواز حضور در ورزشگاه را پیدا کنند، به هر حال خبر خوشایندی برای استقلال خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج