۱۱۶۲۷۵۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ذوالفقارنسب: فوتبال ما تجارتی زیان‌ده است

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است تیم پرسپولیس در لیگ برتر دوباره احیا خواهد شد، ولی فوتبال ما مشکلاتی دارد که نه تنها پرسپولیس را ضعیف کرده بلکه فوتبال ما را به تجارتی زیان ده تبدیل کرده است.

خبرگزاری میزان: بیژن ذوالفقارنسب در مورد اینکه آیا پرسپولیس بعد از ناکمی در لیگ قهرمانان آسیا در لیگ دوباره احیا خواهد شد اظهار داشت: فراموش نکنیم پرسپولیس در شرایطی راهی مسابقه با الهلال شد که لیگ تعطیل بود و مربیان این تیم بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار نداشتند. در حالی که الهلال چنین شرایطی نداشت و در کوران مسابقات داخلی بود. به نظر می‌رسد لازم است در این مورد فکری کنیم. از طرفی بازیکنان موثر زیادی از این تیم جدا شدند و نفرات جدید به خوبی در ترکیب جا نیفتادند. پرسپولیس برای رسیدن به تیمی ایده آل به زمان نیاز دارند.

وی با اشاره به این که برای قضاوت این تیم زود است و باید به پرسپولیس فرصت داد تاکید کرد: این کادر فنی توانمندی‌های زیادی دارد و با یک مسابقه نباید قضاوتشان کنیم. ما قبلاً این تیم و این کادرفنی را دیدیم. باید قبول کنیم تمرینات کافی نداشته و به بلوغ نرسیده بودند. بدون شک آن‌ها با برنامه‌ریزی صحیح ارتقا پیدا می‌کنند. پرسپولیس با آنچه توقع داشتیم فاصله زیادی داشت و حتی اگر برنده می‌شد باز هم باید ضعف‌هایش را نقد می‌کردیم. یکی از فاکتور‌های مثبت پرسپولیس در سال‌های اخیر بازی مالکانه و حفظ توپ بود؛ چیزی که در بازی با الهلال ندیدیم.

*ضعف فدراسیون فوتبال عدم آگاهی و اطلاعات است

کارشناس فوتبال کشورمان با انتقاد از فاصله بین فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: هر فدراسیونی باید رابطه نزدیکی با کنفدراسیون خودش داشته باشد. درست است که چند ماه بیشتر از عمر فدراسیون جدید نمی‌گذرد، اما در همین زمان کوتاه باید برقراری ارتباط با AFC را در اولویت‌هایشان می‌گذاشتند.

وی تصریح کرد: طبیعی است ما از ضعف فدراسیون در بازی‌های آسیایی صدمه می‌بینیم چرا که آگاهی لازم در این زمینه را بلد نیستند. مشکل اصلی ما از عدم آگاهی و اطلاعات است. نباید توقع داشته باشیم کنفدراسیون به ما رجوع کند بلکه باید با انجام به موقع و درست وظایفمان خود را به کنفدراسیون نزدیک کرده و شرایط ارتباطی خوبی را ایجاد کنیم و در زمان مناسب از این روابط استفاده کنیم.

*نابلدی مدیران باشگاه‌ها در ناکامی‌های بین‌المللی تأثیرگذار است

ذوالفقارنسب مدیران باشگاه‌ها را نیز در ناکامی‌های بین‌المللی تأثیرگذار دانست و گفت: باشگاه‌ها نیز در این خصوص مقصر هستند چرا که عدم آگاهی در باشگاه‌ها هم وجود دارد. مدیرانی بر مسند کار می‌آیند که گا‌هاً ورزشی نیستند و برای اولین بار در بخش ورزشی کار می‌کنند. لازم است افرادی بر این باشگاه‌های قدیمی و صاحب کارنامه مدیریت کنند که نه تنها مدیریت که مدیریت ورزشی را بلد بوده و در زمینه‌های بین‌المللی و اجتماعی نیز قدرتمند باشند. حداقل این که زبان خارجه بلد باشند؛ در حالی که ما در این موارد همیشه مشکل داریم.

وی ضعف مدیریت در حفظ تیم و مهره‌های موثر را از تأسف‌بار‌ترین اتفاقات برای یک باشگاه دانست و تصریح کرد: جدایی بازیکنان خوب و پر نشدن جای خالی آن‌ها از بدترین اتفاقات است. در اغلب باشگاه‌ها شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. چرا باید بازیکن خوب لیگ ما در پایین‌ترین سطوح لیگ کشور‌های همسایه به میدان برود؟ لازمه مقابله با این بحران درآمدزایی در فوتبال است. لیگ‌های فوتبال اگر درست برنامه‌ریزی شود به آن منابع در آمدی لازم می‌رسند. باشگاه‌های ما از حق پخش، حق تبلیغات محیطی و از خیلی منابع در آمدی دیگر محروم هستند. به همین دلیل فوتبال برای خیلی از باشگاه‌ها در ایران زیانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج