۱۱۶۲۷۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جنگ کمپانی های کفش در جام جهانی

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ یک تفاوت عمده با دوره های قبلی دارد و آن، تنوع رنگ ها و مدل های کفش های فوتبال است که برزیل را به عرصه نمایش مدهای جدید تبدیل کرده است.

خبرگزاری ایرنا: مد در فوتبال در طول سال های گذشته دوران کم فراز و نشیبی را طی کرده است که در برخی موارد به یادمادنی ولی در اغلب اوقات وضعیت رقت باری داشته است.

شورت های کوتاه، پیراهن های عجیب و غریب پف دار و جوراب های زنبوری. در این میان فقط یک طرح همیشه ثابت مانده: کفش های فوتبال مشکی.

گاهی ممکن بود نوارهای سفید رنگ روی آن دوخته شود حتی یک یا دو لوگو رویشان نصب شود ولی رنگشان همیشه ثابت بود.

به گزارش نیویورک تایمز، هواداران همیشگی فوتبال در این دوره از مسابقات جام جهانی هنگام تماشای پای بازیکنان که قصد کنترل توپ را دارند نکته ای متفاوت را خواهند دید؛ این روزها فقط داوران هستند که کفش های مشکی به پا می کنند.

ˈ لوییس سوآرزˈ ستاره تیم ملی اروگوئه می گوید: تعجب نمی کنم اگر طیف بیشتری از رنگ ها را در این دوره ببینم. من تابحال صورتی، سبز و هر رنگ دیگری را دیده ام. وقتی بچه بودم کفش ها مشکی بود و کسی هم سوالی در این باره نمی کرد.

او با خنده گفت: فکر می کنم الان همه می دانند که آن روزگار سپری شده است.

در رقابت های قهرمانی اروپا در ۲۰۱۲ طیفی از رنگ ها برای کفش های فوتبال توصیه شد ولی اغلب شرکت های تولید کننده کفش تصمیم گرفتند طیف گسترده تری از رنگ ها را در جام جهانی برزیل عرضه کنند؛ رنگ هایی که نام کفش ها را هم تغییر می دهد.

کفش جدید شرکت نایک که ستارگانی همچون کریستیانو رونالدو از محصولاتش استفاده می کنند صورتی و زرد است، همراه با ساق هایی که از زانو بیشتر حفاظت می کنند.

مدل های جدید آدیداس که بازیکنانی چون لیونل مسی آرژانتینی می پوشند، کفش های خال خال آبی و پرتقالی است که در تاریکی برق می زند.

پوما طرحی عجیب و یکسان برای زنان و مردان عرضه کرده است. خط جدید تولید کفش های این شرکت، یک لنگه آبی و لنگه دیگر صورتی است.

جوزی آلتیدور، مهاجم تیم ملی فوتبال آمریکا که با آدیداس قرار داد دارد ، می گوید: من شخصا با کفشم مشکل دارم. فکر می کردم جلوه بیشتری داشته باشد. با این حال ، همه از اهمیت بازار واقفیم ، صادقانه بگویم همیشه آن چیزی را می پوشم که بازار مرا به سمتش هدایت می کند.

این خویشتنداری، خصوصیتی همگانی است. بازیکنان می دانند که مد یک تجارت است که بر فوتبال نیز تاثیر دارد. فروش کلی کفش های رنگی در میان بازیکنان آماتور و جوان در سال های اخیر سرسام آور بوده و شرکت های تولید کننده کفش خط تولید خود را با ذائقه مردم تطبیق داده اند.

یک سخنگوی شرکت آدیداس می گوید بیش از ۸۰ درصد کفش های فوتبالی که در بهار و تابستان امسال عرضه می شود بر پایه رنگ و ترجیحا رنگ های روشن است.

آنتونیو زه آ مدیر بخش ابداعات فوتبال در شرکت آدیداس گفت: جام جهانی امسال یک شوی مد خواهد بود. یک کودک می خواهد مسی باشد، دیگری بکام را ترجیح می دهد. ما این را می دانیم و آگاهیم که آنها می خواهند همان چیزی را بپوشند که ستاره های می پوشند.

دنیس دکوویچ مدیر طراحی فوتبال در شرکت نایک گفت: هرچند که رابطه با بازیکنان حرفه ای مهم است ولی تمرکز ما روی بازیکنان جوان خواهد بود. ما آینده را می خواهیم.

وی خاطر نشان کرد که تا اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی طراحان کفش در انتخاب رنگ محدودیت داشتند که دلیل آن هم بیشتر دسترسی به مواد لازم در این زمینه بود.

چرم کانگورو که برای تولید کفش های فوتبال اولویت دارد به سختی رنگ به خود می گیرد و انسجام بافت آن به گونه ای است که اگر به رنگ مشکی، سفید یا قرمز روشن باشد زیباتر به نظر می رسد.

دکوویچ گفت: در سال ۱۹۹۸ هنگامی که رونالدوی برزیلی کفش جدید نایک را به پا کرد یک سنت شکنی برای این شرکت محسوب می شد. رنگ های این کفش نقره ای و آبی و مواد آن ترکیبی بود.

وی اضافه کرد: میل به سنت شکنی همیشه وجود دارد ولی به نظر می رسد این روزها بیشتر شده است. بازیکنان امروزی شخصیتی قوی دارند و یکی از راه هایی که شخصیتشان را نشان می دهند کفش هایشان است چون بقیه ، لباس فرم است.

پست بازیکنان یکی از عوامل موثر در انتخاب نوع و رنگ کفش است. معمولا مدافعان کفش هایی محکم تر با تونالیته سنتی را ترجیح می دهند در حالی بازی سازان و مهاجمان رنگ های جسورانه را می پسندند.

جک ویلشر هافبک انگلیس می گوید ˈ من رنگ قرمز را دوست دارمˈ و سوآرز از اروگوئه هم معتقد است رنگ های جسورانه به او احساس زندگی می دهد.

با این حال زلاتان ایبراهیموویچ بازیکن سوئدی که تیمش از راهیابی به جام جهانی برزیل بازماند بر این باور است که رنگ های روشن به بازیکنان هجومی لطمه می زند چون اگر در آفساید باشند توجه کمک داورها بیشتر جلب می شود.

وی گفت: با کفش مشکی می توانید بیشتر پیش بروید.

دانیله ده روسی هافبک ایتالیا نیز روزهایی را ترجیح می دهد که کفش های ورزشی و زندگی ساده تر بود.

وی تصدیق کرد: عاشق عکس کودکیم با کفش های مشکی هستم. الان کمی زیاده روی می شود. معلوم نیست بالاخره این طراحان کجا می خواهند متوقف شوند.

وی گفت: هر وقت طرح جدیدی به بازار می آید با خودم فکر می کنم ˈ طرح بعدی چیست؟ شاید کفش هایی با دو بالˈ.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج