جاباما
۱۱۶۲۸۹۵
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

تاثیر سرکه سیب در کنترل قند خون

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از سرکه سیب قبل یا همزمان با صرف وعده غذایی، قند خون را در افراد مبتلا به قند خون بالا پایین آورده و حتی قند خون را بعد از صرف غذا کنترل می‌کند.

سیناپرس: به رغم این که بسیاری از پژوهشگران معتقدند که پژوهش‌های مستدلی حاکی از مفید بودن سرکه سیب برای سلامتی وجود ندارد، اما برخی هم بر این باورند که مصرف آن می‌تواند شما را از بیماری‌های مختلف دور نگه دارد.

عده‌ای از محققان بر این باورند که استفاده از سرکه سیب می‌تواند به تنظیم قند خون کمک کند. این مزیت هم در درازمدت و هم در کوتاه مدت می‌تواند خود را نشان دهد.

تاثیر سرکه سیب در کنترل قند خون

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از سرکه سیب قبل یا همزمان با صرف وعده غذایی، قند خون را در افراد مبتلا به قند خون بالا پایین آورده و حتی قند خون را بعد از صرف غذا کنترل می‌کند.

این اتفاق از آنجایی رخ می‌دهد که سرکه سیب تخلیه معده را به تأخیر می‌اندازد و از این رو به بدن اجازه می‌دهد متابولیسم و سوخت و ساز گلوکز را از جریان خون بهتر انجام دهد. این نوشیدنی اعجازآور به ویژه در مبتلایان به دیابت نوع دو می‌تواند مؤثر باشد، اما همه افراد می‌توانند از مزیت‌های آن به ویژه بعد از صرف غذا بهره‌مند شوند.

اما محققان تأکید می‌کنند که مبتلایان به دیابت نوع دو هرگز نباید سرکه سیب را جایگزین دارو‌های تجویزی توسط پزشک کنند و آن‌ها را باید طبق دستور مصرف کنند. علاوه بر این، همواره سرکه سیب را در مقداری آب حل کرده و بنوشید.

کاهش وزن

از دیگر مزایایی که برای سرکه سیب اشاره شده، کمک به کاهش وزن است به طوری که کمک می‌کند با صرف حجم غذای کم تر، زودتر احساس سیری کنید. مصرف موادغذایی و کاهش ۲۵۰ کالری در روز مؤثرتر از کاهش کالری به تنهایی است. سرکه سیب میزان گرسنگی را کاهش می‌دهد.

به دلیل قدرت پروبیوتیکی و سطح بالای آنتی اکسیدانی که در سرکه سیب وجود دارد، ماده بسیار مفیدی برای کاهش وزن به شمار می‌رود، اما به خاطر داشته باشید که هیچ راهکار اساسی برای کاهش وزن وجود ندارد و بسیاری از عوامل در کنار هم به این فرآیند کمک می‌کنند.

کاهش فشار خون

مصرف سرکه سیب آنزیم‌هایی را که در بالا رفتن فشار خون نقش دارند، تغییر می‌دهد. درست است که هیچ مدرک بالینی مبنی بر این مدعا وجود ندارد، اما برخی تحقیقات صورت گرفته در موش‌ها نشان می‌دهد که اسید استیک توانسته با کاهش آنزیم «رنین»، فشار خون را در این موش‌ها کاهش دهد.

اما با وجود تمام فوایدی که برای سرکه سیب عنوان شده، زیاده روی در مصرف آن علاوه بر آسیب رساندن به مینای دندان می‌تواند بازگشت اسید معده را نیز تشدید کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج