جاباما
۱۱۶۲۹۴۵
۱۰۳ نظر
۶۴۴۵
۱۰۳ نظر
۶۴۴۵
پ

ماجرای پزشکان سهمیه‌ای و بخت سوخته‌ی ما

سهمیه‌ای یا آزاد، مسئله این است؛ مسئله‌ای مهم که مشخص می‌کند دانشجویی براساس شایستگی و نمره مطلوبی که به‌دست آورده وارد رشته‌ای مانند پزشکی شده، یا براساس سهمیه‌ای انتصابی یا انتسابی.

روزنامه فراز : شاید برای بسیاری ازما پیش آمده که با دیدن پیشوند تخصص یا فوق تخصص فلان پزشک، به مطب وی مراجعه کرده‌ایم؛ اما به‌عنوان یک بیمار که تنها می‌تواند از علایمی که دارد گزارش بدهد، در نهایت متوجه شده‌ایم این پزشک، انتخاب درستی نبوده است.

ماجرای پزشکان سهمیه‌ای و بخت سوخته‌ی ما

برای بسیاری از ما پیش آمده که حتی پس از رفت و آمد بین مطب‌های مختلف، در نهایت سراغ یک پزشک مسن رفته‌ایم، زیرا به این نتیجه رسیده‌ایم که پزشکان امروز، یا تجربه و یا سواد کافی ندارند؛ پزشکانی که حتی از تحلیل یک عکس معمولی رادیولوژی عاجزند و مانند خود بیمار تنها به آن خیره می‌‎شوند و نمی‌‎توانند و نمی‎‌دانند در مورد آن، چه بگویند، به‌‎خصوص اگر عکس، اسکن یا آزمایش، فاقد گزارش متخصص مربوطه باشد، که اوضاع به سمت شگفت‎ زدگی و طنز می‎رود؛ چون پزشک محترم بیمار را به مرکز تشخیص پزشکی ارجاع می‌دهد تا برای عکس و آزمایش و ... گزارش متخصص را دریافت کند!

سهمیه؛ اولین عنصر مخرب در تولید متخصص بیسواد

براساس گزارش قائم مقام معاونت وزارت بهداشت، ۶۰ درصد از دانشجویان رشته پزشکی، سهمیه‌ای هستند، افرادی که نمرات و رتبه آنان در کارنامه آزمون کنکور، به‌شدت پائین است و حتی در برخی از دروس، نمره صفر یا منفی دریافت کرده‌اند، اما با رتبه‌های بالای حداقل ۵۰ هزار-و گاهی بیش از ۱۰۰ هزار-، وارد دانشکده‌های پزشکی دولتی روزانه می‌شوند! این افراد در دانشکده پزشکی، در کنار آن ۴۰ درصدی می‌نشینند که با تلاش شبانه‌روزی و مطالعه دقیق دروس مختلف، توانسته‌اند رتبه‌های واقعی تک، دو یا حداکثر سه رقمی به دست آورند.

طبعا حضور این افراد با پیش‌نیاز اندکی که در رابطه با این رشته دارند، هم بار آموزشی کلاس را پائین می‌آورند و هم بر زحمت اساتید می‌افزایند که باید در بسیاری از موارد وقت کلاس را صرف توضیح اولیات دروس به این دانشجویان کنند، دانشجویانی که در طول تحصیل حداقل سه ترم مشروط می‌شوند! اما نکته نگران‌کننده، خروجی این افراد به‌عنوان پزشک عمومی و گاه متخصص است. افرادی که فاقد کمترین اطلاعات و تجربه لازم در خصوص رشته‌ای هستند که با جان و سلامت مراجعان ارتباط مستقیم دارد.

ماجرای پزشکان سهمیه‌ای و بخت سوخته‌ی ما

ثروت؛ دومین عنصر مخرب در تولید متخصص بیسواد

پس از سهمیه، که معمولا در دانشگاه‎های دولتی و در سه رشته مهم پزشکی، یعنی داروسازی، پزشکی و دندان‎پزشکی، اعمال ۶۰ درصدی می‌‎شود. برخی از دانشجویان، با رتبه و تراز پائین، وارد دانشگاه‌‎های آزاد می‎‌شوند. این دانشجویان به‌واسطه ثروت والدین خود، در بسیاری از موارد در کلاس درس حاضر نمی‌شوند، اما می‌توانند نمره‌های مطلوب را بخرند. در دوره اینترنی و رزیدنتی نیز، در حالی‌که باید در بیمارستان‌های دانشگاهی حضور داشته و به‌طورعملی دانشی را که حفظ کرده‌اند، تجربه کنند و به‌صورت عملی بیاموزند، شیفت و نوبت خود را در ازای مبلغی به دانشجویان کم‌بضاعت سپرده و خود به تفریح و سرگرمی می‌پردازند.

پزشکی و سلامت کشور در چنبره بی‌اعتمادی

رئیس سازمان نظام پزشکی به نکته تکان دهنده‌ای اشاره می‌کند: «من مطلعم برای دانشگاه علوم پزشکی تهران نفراتی که رتبه ۵۲ و ۵۳ کنکور را داشتند، به‌صورت آزاد هم قبول نشدند؛ چون سهمیه‌های کنکور بیش از حد بوده‌است و باید آن‌ها را پذیرش می‌کردند. به نظر من این سهمیه‌ها برای هر رشته‌ای تا حدی قابل قبول است، ولی ۶۰ درصد سهمیه پزشکی باعث شده امکان حضور افراد با استعداد و افرادی که واقعا درس می‌خوانند و برای رشته‌های سخت پزشکی تلاش می‌کنند به‌وجود نیاید. در واقع، افرادی که می‌توانند برای آینده پزشکی کشور مفید باشند کاهش می‌یابند»

ماجرای پزشکان سهمیه‌ای و بخت سوخته‌ی ما

نخستین نتیجه‌این روش؛ ناکارآمدی و ضعف بنیه علمی و تجربی درجامعه پزشکی است؛ بیمارانی که به این پزشکان مراجعه می‌کنند، از چند و، چون قبولی و نحوه دانش‌اندوزی این افراد اطلاع ندارند. مراجعان با دیدن عنوان «دکتر»، به آنان اعتماد می‌کنند و جسم دردمند خود را به دست آن‌ها می‌سپارند. اما درعمل این اعتماد، رفته‌رفته رنگ می‌بازد و در نهایت کار به‌جایی می‌رسد که مردم به مطب و یا کلینیک پزشکانی هجوم می‌برند که عمری از آن‌ها گذشته و حاصل دانشگاه‌های این چند دهه نیستند. پزشکانی که در رشته خود، استخوان ترکانده‌اند واطلاعات عمیق و گسترده‌ای در رشته تخصصی خود دارند. اما آیا این وضع به نفع بیماران است؟

مسلما نه! هر چه مراجعان یک پزشک متبحر بیشتر باشد، صف انتظار طولانی‌ترخواهد شد و زمان و فرصت مناسب برای درمان از دست خواهد رفت. هرچه پزشکی، تائید بیشتری از جامعه بگیرد و هواخواهان بیشتری داشته باشد، امکان گرایش او به فساد مالی، دریافت زیرمیزی و حق‌العمل خارج از عرف و قانون، از طرف او افزایش خواهد یافت. برخی از این پزشکان تا پول کلان به حساب‌شان واریز نشود، بیمار دم مرگ را حتی نگاه هم نمی‌کنند.

پزشکان سهمیه‌ای و اعتقاد راسخ به اختراع دوباره چرخ

آن ۶۰ درصد سهمیه‌ای که به افراد مختلف و به دلایل مختلف واگذار می‌شود؛ اعتماد عمومی به جامعه پزشکی را از بین می‌برد. اگر بخشی از گرایش مردم به خوددرمانی و مراجعه به عطاران، گرانی حق ویزیت پزشکان و دارو باشد؛ مسلما دلیل بخش دیگری از این گرایش، عدم اعتماد به پزشکان است. اخیرا برخی از بیماران با وارد کردن علایم بیماری خود در گوگل، دارو‌های مرتبط با بیماری را- درست یا غلط- به‌صورت آزاد از داروخانه‌ها تهیه می‌کنند و البته در برخی موارد، به جسم و جان خود آسیب می‌زنند؛ وقتی از آنان علت چنین رفتاری پرسیده می‌شود؛ به صراحت می‌گویند که سواد علمی من از فلان دکتری که چندبار به وی مراجعه کرده‌ام، بیشتر است.

اگر نتیجه این سهمیه ۶۰ درصدی در رشته‌های پزشکی؛ افزایش فساد در میان پزشکان متبحر و عدم اعتماد و مراجعه مردم به پزشکان است؛ باید پرسید هنگام سیاستگذاری در رابطه با سهمیه‌مدار کردن دانشگاه‌های به‌ویژه پزشکی، مسئولان ذیربط به چنین عوارضی اندیشیده‌اند یا باید هربار در هر موردی دوباره چرخ اختراع شود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا اینا کوتاه بیان با این سطح سواد پزشکی رو بیخیال بشن

      پاسخ ها

      • دکتر

        من پزشک بدون سهمیه ای هستم ولی فقط 5 درصد سهمیه شاهد با رتبه نجومی میان پزشکی 55 درصد بقیه سهمیه رزمندگان دارند که اصلا زیاد نیست میشه گفت ناچیزه این جو بخاطر جو جامعه ضد پزشک هست که درست کردن

      • بدون نام

        بختتون نسوخته ملت غرغروی خرابکار عاقبتش همینه تازه از سرتون هم زیاده

      • بدون نام

        دکتر منم دکترم ولی با سهمیه دکترشدم

      • بدون نام

        مشکل فقط از سیستم دانشگاه‌هاست ،اصلا مهم کی با چه نمره ای وارد رشته پزشکی میشه ،بلکه مهمه با چه نمره ای مدرک پزشکی وخروجی محسوب میشه ،پس آنقدر ورودی و سهمیه جدی نگیرید زو خروجی تمرکز کنید حله

      • بدون نام

        کاشکی یه آمارم از اینکه سهمیه ها مربوط به چیه میگفتین
        اکثرا فکر میکنن سهمیه رزمنده، جانباز و شهدا هست
        خیلی از سهمیه‌ها الکیه
        مثلا بستگان هیئت علمی یا یه مسئول چرا باید سهمیه خاص داشته باش!؟؟
        دانشگاه پولیا هم که اصلا سهمیه یا رتبه کنکور نمیخواد، فقط جیبپ چقد پره

      • بدون نام

        کسانی که از سهمیه استفاده کردند حق الناس هست! خداروشکر که گرفتارش نشدم!!!!!

      • بدون نام

        گذشته ازپزشکان بیشترمسیولینی که حالا لقب دکتریامهندس رایدک می کشند سوادابتدایی هم ندارند
        من خودم فقط تاسوم دبستان درس خواندم ولی الان مدرک لیسانس مکانیک دارم
        خدایش سه سال بیشترمدرسه نرفتم

      • بدون نام

        بنده با رتبه 400 در کلاسی بودم که رتبه 15000 هم در آن کلاس بود و حروف الفبای انگلیسی را هم نمی دانست در نتیجه علیرغم فقر مالی هم مجبور به پرداخت شهریه در کلاسهای شبانه شهید بهشتی شدم و هم در رشته ای قبول شدم که علاقه و استعدادی در آن نداشتم

      • سجاد

        پس همینه هر رو بر تشخیص نمیدید

    • بدون نام

      همین سهمیه ای ها حق بجه های ما را خوردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برن براشون دانشگاه جدا بزنن بعد هم تو بیمارستانهای جدا خدمت کنند ملت چکار کنند فرصتهاشون رو از دست میدن

      • بدون نام

        تنها پزشکی نیست که حتی سهمیه ایا ازموناشونم جداس بخصوص موقعه استخدام بحث پزشکی نیست وکالت قضاوت هرشغلی نظرت بیاد اینا باید جداگانه ازمون بدن اونم با درصدا خیلی کم پذیرش و بعدم همین میشه که هیچ کاری نمیکنن و اونیم که باسواده و علاقه و انرژی میشه بیکار و موتاد و دزد طرف میشناسم مهندس شیمی الان زده تو کاره اشپزخونه چون وزارت نفت استخدامش نکرد به جاش سهمیه ایو جاش استخدام کرد

      • بدون نام

        می تونید نرید مطباشون وقتی بیسواده نرین و کل اشناها بگین فلانی بیسواده سهمیه ای هست البته تنها پزشکی نیست تو رشته ها وکالت قضاوت ازمونا استخدامی پستا حساس مثله نفت و وزارت خونه و....متاسفانه سهمیه ایا بهتره بگیم سواده حتی نوشتنم ندارن

    • بدون نام

      یکی از این پزشکان سهمیه ای مرگ فرزندم را رقم زد و برای همیشه داغ به دلمان گذاشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه من جای شما بودم به روش خودم محاکمش میکردم تا خانوادش به داغش بشینن

      • بدون نام

        لطفا اسمش رو بگید مردم آگاه بشن

      • آرمان

        اسمش؟
        اگه راست بود حتما اسمش رو هم میگفتی؟
        دیگه شما ها کی هستین؟
        گفتی جانمونم....

      • بدون نام

        چه پزشک چه وکیل و...دیدین اینطوریه ازش به روش خودش حمله کنید وگرنه شکایتو...نتیجه نداره چون اینا مصون از اجرا قانون هستن بخصوص پزشکان تهش پول میدن

    • بدون نام

      سهمیه رشته های پزشکی از چهل سال قبل بوده و از همون موقع هم پزشکای سهمیه ای اکثرا پله های ترقی رو به سرعت طی کردن و الان دارای بالاترین رده های مدیریتی وزارت بهداشت و سهامدار بزرگترین بیمارستانها هستن ومطبهای بسیار شلوغی هم دارن. گرچه سواد درست و حسابی ندارن ولی نونشون خوب تو روغنه. وقتی یه همچین رانت چرب و چیلی وجود داره و وقتی انگل زاده ها دارن روز به روز زیادتر میشن چرا درصد سهمیه تو دانشکده پزشکی بالا نره؟ سالهای بعد از این بیشتر هم خواهد شد.

      پاسخ ها

      • پ

        امسال که همه با تقلب وخرید سوالای کنکور،پزشکی قبول شدن

    • بدون نام

      امسال بعد از مصاحبه دانشجویان دکترای در گروه توسط من و همکارانم دانشجویی پذیرفته شد که از نمره ۳۰ یک نمره او هم بالای ده نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم برای کشورم

    • فرشته

      ممنون از برترین ها که واقعیت رو اینقدر دقیق و شفاف بیان کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید مجلس سهمیه رو از تمام ازمونا حذف کنه چه کنکور چه استخدامی چه هرچی همه برابر همن

    • بدون نام

      این سهمیه خانواده شهدا،جانبازان، ایثارگران کی تمام می شود ؟ در رشته های پزشکی و غیر پزشکی سهمیه دارند، در استخدام سازمانها، نهادهای دولتی در اولویت هستند، ما هم در جنگ بودیم،حالا بدشانسی آوردیم یا کارما درست بود و آن اصول جنگ را رعایت کردیم، که روی مین نرفتیم، غیرمستقیم نخوردیم، وووو...... الان هم که بچه های ما پیر شدند،نوه های ما هم بیکار، حذف کنید این سهمیه ها را ،هرکه لایق بود استخدام شود و.....

      پاسخ ها

      • پ

        هزار تا سهمیه هست،دیگه فرزند شهید کجا بود،مملکت پر از پارتی بازیه،یه نگاهی هم به اونا بندازین،فرزند اساتید،فرهنگی،حتی کمیته وبهزیستی هم سهمیه دارن،ناتوانی خودتون رو به پای بقیه ننویسین

      • بدون نام

        همیشه هستن متاسفانه حق امسال من و شما رو خوردن ، من بشخصه از حق خودم نخواهم گذشت امیدوارم خدا تاوان کارشونو بگیره

    • بدون نام

      خوب سهمیه است، هم برای قبولی در کنکور و بعد از آن قبولی تخصص به راحتی آب خوردن و صد البته جز هیات علمی شدن به واسطه پیگیری دفاتر خاص. فاجعه بدتر هیات علمی شدن این افراد و پرورش عده دیگری توسط این قشر بیسواد است.

    • بدون نام

      قبلنا که جنگ بود به رزمندگان بعلت اینکه فرصت درس خواندن نداشتند سهمیه ی دانشگاه می دادند وکاردرستی هم بود اتفاقا"متخصص وباسواد از دانشگاه فارغ می شدندچون همت داشتند.الآن دیگه هیچ سهمه ای نباید باشد حتی به فرزندان همان رزمندگان چون همه وقت درس خواندن دارند.

      پاسخ ها

      • آریا

        احسنت

      • بدون نام

        بابا انواع اقسام هنوز کمکای مالی بهشون میشه ماهی دولت بهشون حقوق میده و....رسما از تنبل هم تنبلترن این قشر

    • بدون نام

      رانت در همه امور جامعه ما هستش

    • بدون نام

      شما كه ميدونيد داد زدن چه فايده

    • بدون نام

      همین سهمیه من رو بدبخت کرد دوبار کنکور دادم با رتبه خوب پزشکی نیاوردم الانم افسرده و گرفتار توو یع شغل بخور نمیر جواب استعداد نابود شده من رو کی میده

    • بدون نام

      با رتبه 800 پزشکی قبول نشدم ولی همون سال رتبه 30 هزار با پزشکی خوند. من که نمی گذرم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرادروغ میگین رتبه 2000هم امسال قبولی داشت

      • بدون نام

        شاید شهر خودشون رو میگه

    • بدون نام

      یه زمانی این حرفها رو نمی شد به زبان آورد.حالا هم دیگه کار از کار گذشته

    • بدون نام

      مگه بازم فرزند شهید و جانباز تو سن کنکور داریم؟
      شهدای مدافعان حرم هم که بچه‌هاشون کوچیکند!
      این جو سازی برای چیه؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجای کاری!!!!! مثل سیل فراوانن

    • naser

      همین ادمهااکثرشون وزیرووکیل واستانداروشهردارمیشن وفاتحه ایران روقشنگ میخونن

    • بدون نام

      سهمیه ها تاثیر چندانی ندارن
      اکثر پزشکان کشورمون با تلاش و کوشش به این جایگاه رسیدن پزشکان ما حتی از پزشگان کاناد و اروپا با سوادترن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشخصه خودت سهمیه ای هستی که میگی تاثیر نداره

      • بدون نام

        معلومه جنس خوب زدی

      • بدون نام

        از نمونه حرفهای یک پزشک سهمیه ای

      • بدون نام

        چرا همه سهمیه ایا خودشونو در حد کانادا اروپا میدونن وقتی حتی انگلیسیم بلد نیستن؟

    • حر

      بااین سهمیه بندی دانشگاهها تمام نخبگان جوان و مستعد سرکوب وفراری شدند وبجاش یک مشت بیسواد وبی استعداد رانتی آمدند ودست به کار نابودی وفلاکت شدند

    • بدون نام

      مملکت بی دروپیکرهمینه من چه قدردرس خوندم زحمت کشیدم ولی نتیجه‌ی نداشت الان همه زحمت ها به باد رفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیکار میشه کرد باید سوخت و ساخت هر چقدر خودمونو عذاب بدیم مگه براشون فرقی هم میکنه؟؟؟؟

    • بدون نام

      آقا فرزند شهید همه پیر شدن چرا الکی جو میدین، سهمیه چی؟ دیگه خبری نبود تا اینو پخش نکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگی الان نوه هاشونم دارن سهم میبرن یعنی تا هفت پشت همین اش و همین کاسس

      • بدون نام

        بله پیر شدن ولی در جوانی خوب از سهمیه استفاده کردن

      • بدون نام

        چی میگین شما؟؟؟؟؟ همکلاسی های من پدران جانباز دارن که با رتبه افتضاح پزشکی قبول میشن !!!!!

      • بدون نام

        سهمیه ای هستی بهت فشار اومده؟ من می بوسم تک تک کلماتی که نویسنده این مطلب تایپ کرده چون خبر واقعی منتشر کرده شما سهمیه ایا اگه باسوادین بیایین باما ازمون بدین چرا جدایین هان؟درصداتونم دیدیم بیست درصد ده درصد حتی منفی قبولین استخدامم که یه نامه میارین از نهادتون و درجا استخدامین

    • بدون نام

      اینه مملکتی که درست کردند و بهش افتخار می کنند

    • امیر ف

      البته سهمیه ها صدی بیست و پنجه یعنی به ازای هر ۱۰۰قبولی پزشکی ۲۵ سهمیه هم قبول میشه.. ومحاسبه ی جداگانه دارد...اما سهمیه دادن از نطر بار روانی در جامعه کار درستی نبوده...

    • بدون نام

      سهمیه هرجا بکار بره اشکال نداره بجز پزشکی چون با جون مردم سرو کار دارن رتبه ۱۷ هزار با سهمیه الان پزشکی تبریز و میخونه ولی هیچی حالیش نیست همین فردا برای خودش قصاب میشه اخه چرا حالیشون نیست نکنن این کار و محظ رضای خدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من با رتبه پانزده هزار پرستار هم نشدم

      • امیر

        عزیزجان درصدهای کنکوراستعدادشمارونشون نمیده اتفاقن من خیلی رتبه های برتردیدم هیچی حالشون نیست ربطی به سهمیه نداره

    • نصرت تمکینی

      قدردانی از ایثار شهدا و جانبازان بر هر ایرانی و مسلمان واجب است اما اختصاص سهمیه دانشگاهی و حتی تحصیلات پایین تر که با جان مردم مربوط است واقعا ناصواب است که باعث تغییر و اضمهلال فرهنگ میشود بخدا خود شهدا راضی به این تصمیمات نیستند بهتر است نسبت به آنان امتیازات دیگری برای گذران زندگی و امور درمان و .... داده شود و همین تصمیمات باعث شده روحیه ایثار و جهادی و ساده زیستی اول انقلاب و دوران دفاع مقدس تبدیل به حس رفاه طلبی و تجمل گرائی و فخر فروشی شده است و اوضاع مملکت به اینجا رسیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت حرف حق

    • بدون نام

      اونای که از سهمیه حرف میزنین، زمان جنگ شمام میرفتین جنگ، خودتونو بغل مادراتون پنهان کردین، الان شمام سهمیه داشتین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سهمیه رو باید جای دیگه خرج کنن نه توی حوزه آموزش که حق بقیه رو بخورن!

      • بدون نام

        کاربر به ظاهر محترم!!!! من مطمئنم همه این معترض های پزشکان سهمیه ای مخالفتی ندارن تا به جای سهمیه یارانه شمارو زیاد کنن!!!!! اما اینکه به واسطه جانبازی پدر برین و حق هزاران دانش آموز مظلوم رو بخورین نه!!!! مگه پدر شما بخاطر سهمیه رفته جنگ؟؟؟؟؟؟؟

    • هموطن

      چی تو این مملکت نظم داره، که دانشگاهش داشته باشه، الان اکثر بچه هامون بیسوادان، خصوصا با آموزش انلاین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی که بخواد بخونه آنلاین هم میخونه

      • بدون نام

        واقعا هم همین طوره چیکار میشه کرد هر چه زودتر باید بارو بندیل جمع کنیم

    • هموطن

      همسرم تصادف کرد اورژانس بردش بیمارستان دولتی، پاش آسیب دید بعداز یک هفته عفونت کرد، دوباره بردیم بیمارستان خصوصی جراحی کردیم، اکثر دکترا سواد کافی برای تشخیص ندارن، باجون بیمار بازی میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لبمارستانای دولتی تهران خوبن من یه بیماری ای داشتم هر دکتر دیگه ای میرفتی واسه سود سریع میگفت بیا عمل ولی بیمارستان دولتی اول یه عالم عکس و ازمایش رو اصول داد بعد پیشنهاد حفظ باروری داد و ذخیره جنین بعد عمل دکتر دیگه بود تو خصوصی حفظ باروری اصن براش مهم نبود

      • بدون نام

        من شاهد چندین پزشک دیدهام
        که ازنوشتن یک نسخه ناتوان مباشند بدبختی ازاین بیشتر
        متخص نیز میباشند

    • بدون نام

      ای کاش تا میتونن برای تحصیل کمکشون کنن منابع در اختیارشون بزارن تشویق شون کنن ولی سهمیه دانشگاه ندن و بزارن در رقابت آزاد شرکت کنن ۷۰ درصد اشتغال دولتی خودش امتیاز کمی نیست
      حضرت علی اولین فردی بود که سهمیه ها یی که خلیفه دوم وضع کرده بود برداشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۷۰ درصد اشتغال و از کجا آوردی؟

    • بدون نام

      پس معلومه پزشکی رشته اسونیه وگرنه دوست من با سهمیه اومد دانشگاه رشته ای که ما میخوندیم دوترم خوند و هر دو ترم مشروط شد با معدل تک رقمی خودش دمبشو گذاشت رو کولش و انصراف داد رفت رشته دیگه خوند بنده خدا یه انتگرال ساده بلد نبود اونوقت معدل دبیرستانش نوزده و نیم بود

    • بدون نام

      اگه مدرک تخصص دیگه ای مثل مهندس عمران بگیره عیب نداره ؟! کلا باید سهمیه را حذف کنند و هرکسی بخاطر تلاش و تبحرش موقعیت تحصیل در دانشگاه مخصوصا دولتی پیدا کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همون مهندس عمران که میگین با سهمیه اومده و بیسواده اگه یه خونه غیراصولی بسازه جلو خونه شما موقعه زلزله هم همین حرفو میزنید یا لعنت بهش میگین؟

    • ahmad

      ذیگه با رتبه بالای صد هزار دروغه . گزارش دروغ ندید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با رتبه ۸۱ هزار هست البته تفاوتی با صد هزار نداره

      • زهرا

        بارتبه ۸۱۰۰۰ هست که تفاوتی با صد هزار نداره

      • بدون نام

        دروغ؟ برو نگاه کن کارنامه ها کنکور و استخدامیارو درصدارو ببینی شاخ در میاری بخصوص در رشته وکالت قضاوت و پزشکی که از رشته تخصصی مادره

    • پ

      خیلیا با تقلب وخرید سوالای کنکور وارد رشته پزشکی میشن،خیلیا با پارتی بازی و...،۹۰ تا سهمیه داریم،فرزند شهید دیگه کجا بود،از فرزندان اساتید وفرهنگیان،حتی کمیته وبهزیستی هم سهمیه دارن،خیلیا ناتوانی خودشون رو نمیبینن،وقتی میبنن کسی داره زحمت میکشه انگ سهمیه بهشون میزنن

    • پ

      الان هم میتونین برین جنگ،سهمیه بگیرین،خیلی ناراحتین،شما که خیلی شجاعی،برو با دعش و....بجنگ سهمیه بگیر

    • بدون نام

      سهمیه بی عدالتیه ولی مگه همه سهمیه دارن؟ بعد مگه فقط سواد پزشک ها کمه بقیه رشته ها خیلی باسوادن ؟

    • بدون نام

      سهمیه مثل خیلی چیز های دیگه بی عدالتیه . عدالت هم هیچوقت صد در صد برقرار نمیشه . اما ملت ما هم چشم دیدن هم دیگه رو ندارن یکی از علل بدبختی همین حسودی است

    • امیر

      عزیزان طرفیت سهمیه ایثارگران فقط 30درصده درضمن امسال درصدهای کنکورهمه پایین بودوربطی به سهمیه هانداره نفراول امسال ریاضی 56 درصدرزده بودیانفرهشتم زیست 78درصدزده بوددرضمن درصدهای کنکوربه استعدادربطی نداره پسرخاله من رتبه 300کشوری بودولی هیچی حالیش نیست فقط خرخوان به تمام معنابود

    • ن ب

      من خودم خواهر شهید هستم ولی با سهمیه شدن دانشگاه های دولتی مخالفم در قدیم که سهمیه نبود هرکسی بنا به استعداد خودش قبول میشد من سال ۵۴ رشته روانشناسی دانشگاه تهران قبول شدم ولی دوستم که از من درسش بهتر بود پزشکی قبول شد واقعا بر اساس استعداد قبول میشدن و نتیجه بهتری داشت برای جامعه

    • باقی

      متاسفانه دولت وسیاستگذاران هم خودشان سهمیه ای هستند!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا موافقم

    • مجید حیدری

      بی خیال کل مملکت ما اینجوری سهمیه ای هستش

    • بدون نام

      به خواهر برادر شهید که هیچ وقت هیچ سهمیه ندادن به فرزند شهدا دادن که باید میدادن

    • بدون نام

      دوستان مشکل خانواده‌ شهدا و ایثارگران نیستند، تقصیری ندارند.
      قانون اشتباه این بحث و پیش آورده!
      مگه هممون در زمان دولت دهم حمله نکردیم برای ثبت‌نام و گرفتن یارانه!
      به بیش از ۷۰ تا ۸۰ میلیون نفر يارانه پرداخت میشه، یعنی کسی انصراف نداده

    • saeed

      رشته عروق یکی از حساسترین و مهمترین رشته های فوق تخصصه ثانیه ها و مهارت توش خیلی مهمه اما پزشکی رو میشناسم ک همکارم بود و تو دوره عمومی فشار خون بیمار در حال احتزار رو ۱۲ اعلام کرد و گفت حالش خوبه بارها ازین چیزا دیده بودم باهاش ولی ایشون با سهمیه بسیج و مدیریت و زهرمار جراحی و بعدش فوق عروق فبول شد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته از 15 قبولی تخصص فقط 5 نفر بدون سهمیه بودن

    • بدون نام

      شمایی که اینقدر سهمیه جانبازی رو دلتون سنگینی میکنه میتوننی الان هم پدر مادر تون بفرستین سوریه یا شهید میشن یا سهمیه دار میشید دیگه نگرانی وحرف مفت زنی نداره اینه خودتون هم میدونین شهامتشو ندارین تازه الان پول هم به شما میدن

    • بدون نام

      من دانشجوی پزشکیم موقع انتخاب رشته این کد رشته کلا ۶۰ نفر پذیرش داشت چه روزانه چه پردیس چه تعهدی اما ترم اول وقتی رفتیم سرکلاس ۹۰ نفر بودیم. حالا سهمیه به کنار این ۳۰ نفر چجوری اضافه شدن؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صندلی خریدن پول داشته خریده وقتی سهمیه ایا حق میخوره ماهم با پول میریم میشینیم نرخش 500م شروع میشه برو بالا

    • سلام

      من با سهمیه وارد دانشگاه شدم کلاسمان ۲۵ نفره معدلم از ۱۸ نفرشان زیاد تره.

    • بدون نام

      اضافه کنید پخش سوا لات آزمونهای تخصصی بین عده ای خاص که حتی در زمان احمدی نژاد لو رفت و آزمون رزیدنتی باطل شد البته همه مطلعین میدانند این تقلب اولین بار نبوده و این بدان معناست که بسیاری از مسئولین مخصوصا وزارت بهداشت به شدت زیر سوال است

    • بدون نام

      من دخترم سه سال پشت کنکوربود دختر درس خوان وزرنگی بود ولی رشته ای که دوست داشت نتونست بیاره وناخواسته رشته ی دیگری میخونه وعلاقه به این رشته نداره وهمش به خاطر این سهمیه ها وبی عدالتی ها که در کشور ما حاکمه من که واگذارشون به خدا ایشالله خدا جوابشون بده

    • آریا

      من پزشک بدون سهمیه و هیئت علمی هستم وضعیت خیلی خرابتر از این است من شاهد تهدید نورچشمی های بیسواد برای گرفتن نمره هستم ........ این مدعیان در طلبش بیخبراند.....

    • بدون نام

      بجز سهمیه کاهش سطح علمی دانشگاهها ست تا جایی که ممکنه درسها آسان می کنند تا ریزش دانشجو نداشته باشن. مخصوصا دانشگاههای آزاد که با هر سوادی می توان وارد شد و مدرک گرفت دندانپزشکی کیش که یادتان هست

    • ارزو

      الهی خیر نبینن. حق ما ها که استعداد داریم و پشتکار. ولی پول نداریم وسهمیه رو خوردن. من باید پزشکی میخوندم. ولی حالا یک پرستارم. من با یک پدر ومادر بیسواد خودمو کشوندم تا اینجا. البته میتونستم بهتر باشم. ولی نمیزارن

    • سیده آلاموسوی

      سهمیه ربطی به بیسوادی پزشکان یاخیلی ازاقشاروکارمندان دیگه نداره مثلا سهمیه حذف بشه همه باسوادمیشن همه جای دنیادکتربیسوادهست بریدببینیدتوبقیه کشورهاوحتی اروپاچه اتفاقاتی رخ میده اوناکه دیگه باسهمیه نمیرن نمیدونم چه هدفی پشت سراین حرفاست که میگن بیسوادی به خاطرسهمیه س؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج