جاباما
۱۱۶۳۱۷۷
۵۲۶۲
۵۲۶۲
پ

۱۰ سریال فوق جذاب تمام تاریخ؛ خفن‌ها

در یک نظرسنجی با شرکت بیش از ۲۰۰ کارشناس تلویزیون از ۴۳ کشور دنیا، برای تهیه ی فهرستی از ۱۰۰ مورد از بهترین سریال های تلویزیونی از سال ۲۰۰۰ تاکنون، درام جنایی آمریکایی «شنود» (The Wire) برترین سریال ۲۱ سال اخیر شد.

برترین‌ها: در یک نظرسنجی با شرکت بیش از ۲۰۰ کارشناس تلویزیون از ۴۳ کشور دنیا، برای تهیه‌ی فهرستی از ۱۰۰ مورد از بهترین سریال‌های تلویزیونی از سال ۲۰۰۰ تاکنون، درام جنایی آمریکایی «شنود» (The Wire) برترین سریال ۲۱ سال اخیر شد. ما از میان این انتخاب‌ها آن‌هایی که قابلیت محبوبیت بیشتری در ایران دارند را دستچین کردیم.

شنود / The Wire

۱۰ سریال فوق جذاب تمام تاریخ؛ خفن‌ها

داستان «شنود» حول محوریت یک شهر اتفاق می‌افتد: بالتیمور؛ و دوره‌ی زمانی آن ابتدای قرن بیست و یکم است. با این حال، بسیار فراتر از این چارچوب مکانی و زمانی روایت می‌شود. تحلیل و بررسی این سریال از رفتار انسان‌ها و ساختار قدرت و تقلای آن‌ها تقریبا با هر دوره‌ی زمانی در تاریخ بشریت هم‌خوانی دارد. شخصیت‌پردازی انجام شده در این سریال علاوه‌بر شخصیت‌های اصلی برای شخصیت‌های فرعی آن هم استادانه انجام شده و می‌توان به‌راحتی گفت که این معقوله را در هیچکدام از سریال‌های تلویزیونی مشاهده نخواهید کرد.

مدمن /Mad Men

۱۰ سریال فوق جذاب تمام تاریخ؛ خفن‌ها

این سریال روایتگر دهه شصت امریکا و به خصوص نیویورک است. سریال حواشی زندگی فردی به نام دان دِرِیپِر رئیس بخش طراحی شرکت تبلیغاتی اِستِرلینگ کوپِر می‌باشد. او دارای زنی زیبا، شغل و همکارانی خوب است، ولی با جلو رفتن داستان زندگی این فرد دچار تغییراتی می‌شود. جهان‌بینی مطرح شده در این سریال و درگیری‌های شخصیت‌های سریال در زندگی خصوصی و حرفه‌ای و انتخاب‌های درست و نادرست آنان و نزدیکی بسیار تنگاتنگ خط داستانی با واقعیت زندگی حاوی درس‌ها و نکاتی است که فراتر از یک دوره‌ی خاص زمانی می‌رود.

بریکینگ بد/ Breaking Bad

۱۰ سریال فوق جذاب تمام تاریخ؛ خفن‌ها

«بریکینگ بد» بدون شک جزو آن دسته سریال‌هایی است که هرکس حتی برای یک‌بار باید در عمرش تماشا کرده باشد. در این سریال محبوب با داستان زندگی والتر وایت، خانواده او و اتفاقاتی که رخ می‌دهد، همراه هستیم. داستان در شهر البوکرکی در ایالت نیومکزیکوی آمریکا اتفاق می‌افتد، جایی والتر وایت به عنوان یک دانشمند شیمی زحمتکش و بی‌حاشیه‌ای را به تصویر می‌کشد در دبیرستانی مشغول به تدریس درس شیمی است. نقش‌آفرینی برایان کرانستون در نقش والتر وایت به‌قدری استادانه بود که این نقش را به یکی از ماندگارترین شخصیت‌های تاریخ سینما و تلویزیون تبدیل کرده است.

فلیبگ /Fleabag

۱۰ سریال فوق جذاب تمام تاریخ؛ خفن‌ها

سریال «فلیبگ» مجموعه‌ای است که روزمرگی‌های شخصیت اصلی داستان که با مشکلات نه چندان عادی سرو کله می‌زند را نشان می‌دهد، سریال مسائلی را بازگو می‌کند که پرداختن به آن‌ها، خصوصا در قالب یک سریال تلویزیونی، کار آسانی نیست. فلیبگ طعنه‌ای بزرگ به استاندارد‌ها و رفتار‌های دوگانه‌ی اجتماع می‌زند. این سریال را باید به خاطر طنز هوشمندانه و هدفمند، لحن صریح و صمیمانه و بازی خوب فیبی والر-بریج تماشا کرد.

وایکینگ‌ها / Vikings

۱۰ سریال فوق جذاب تمام تاریخ؛ خفن‌ها

این سریال تلویزیونی به داستان زندگی گروهی از وایکینگ‌ها می‌پردازد که هیچ‌وقت موفق نشده‌اند به غرب (انگلستان) سفر و آن‌جا را فتح کنند و در این سریال می‌بینیم که آن‌ها چگونه برای نخستین بار موفق می‌شوند به رهبری شخصیت رگنار لاثبروک به این مهم برسند. داستان زندگی شخصیت رگنار به‌خودیِ خود جذاب است و در این سریال علاوه‌بر آن می‌توانیم داستان وایکینگ‌ها و نبرد‌های آن‌ها در سرزمین‌های مختلف را تماشا کنیم.

سوپرانو/The Sopranos

۱۰ سریال فوق جذاب تمام تاریخ؛ خفن‌ها

اگر به تاریخ تلوزیون نگاهی بیاندازیم، غیر ممکن است که با مجموعه داستان خانواده مافیایی سوپرانو به رهبری تونی سوپرانو با ایفای نقش بی‌نظیر و ماندگار جیمز گندولفینی فقید؛ ایفای نقشی که نام او را درکنار نام تونی سوپرانو برای همیشه در تاریخ تلویزیون حک خواهد کردمواجه نشویم؛ اثری که از زمان خود جلوتر بود، استاندارد‌های سبک درام و جنایی را دگرگون کرد و دید عموم را نسبت به مجموعه‌های تلوزیونی تغییر داد. سریال «سوپرانو» یک سریال مافیایی به‌شمار می‌رود، ولی بااین‌حال یک سوی درام، پیچیده و تاریکِ بسیار تأثیرگذار دارد. درامی که به‌طور ریشه‌ای به مشکلاتِ پیچیده خانواده و روابط بین اعضای آن می‌پردازد.

بازماندگان / The Leftovers

۱۰ سریال فوق جذاب تمام تاریخ؛ خفن‌ها

داستان سریال «بازماندگان» از زمانی آغاز می‌شود که ۲% افراد کل کره زمین تقریب به ۱۶۰ میلیون نفر بدون هیچ دلیلی ناپدید شده اند و هیچ آثاری از آن‌ها باقی نمانده است. «بازماندگان» یکی از غیرمنتظره‌ترین و استثنایی‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون است. سریال در خلق آخرالزمانی که ناثباتی ایمان در آن بحران اصلی است، نوآورانه است و برای سرازیر کردنِ اشک‌تان از طریق نمایش جنگ انسان‌ها با درد و رنج‌هایشان تا ته خط این ایده می‌رود.

بهتره با ساول تماس بگیری/ Better Call Saul

۱۰ سریال فوق جذاب تمام تاریخ؛ خفن‌ها

برای بسیاری از علاقه‌مندان سریال‌های تلویزیونی سریال بریکینگ بد بهترین سریال تاریخ به‌شمار می‌رود، ولی وقتی اسپین‌آف آن یعنی سریال بهتره با ساول تماس بگیری را تماشا می‌کنند، می‌بینند که دنباله سریال اصلی حتی می‌تواند از آن هم بهتر باشد. داستان سریال درباره‌ی سال گودمن است که با نام نام واقعی او جیمی مک‌گیل و فارغ‌التحصیل شدن از یک مرکز آموزشی حقوق که سطح پایینی دارد، سعی می‌کند وارد بازی کله‌گنده‌ها شود و نامی برای خود دست‌وپا کند، ولی از مسیر درست و قانونی رسیدن به چنین جایگاهی امکان ندارد و باید برخی اوقات میانبر‌هایی معمولا غیرقانونی را طی کند.

خانه پوشالی/ House of Cards

۱۰ سریال فوق جذاب تمام تاریخ؛ خفن‌ها

چه چیزی می‌تواند جذاب‌تر از تماشا کردن اتفاقات ریز و درشت در سیاست‌های پشت پرده یک کشور بزرگ باشد؟ فیلم‌ها و سریال‌های زیادی سعی کردند سیاست‌های موجود در کشور آمریکا را به‌تصویر بکشند که شاید بتوان بهترین اثر در میان آن‌ها را سریال تحسین شده «خانه پوشالی» قلمداد کرد. داستان سریال «خانه پوشالی» هرچقدر هم که غیراقتباسی به‌نظر رسد، ولی در اصل از روی یک مینی سریال انگلیسی ساخته شده است. در سال ۱۹۹۰ یک مینی سریال انگلیسی با همین نام از شبکه BBC درقالب چهار قسمت پخش شد که این سریال نیز از روی یک رمان داستانی به نویسندگی مایکل دابز اقتباس شده بود.

کارآگاه حقیقی/ True Detective

۱۰ سریال فوق جذاب تمام تاریخ؛ خفن‌ها

سریال شامل سه فصل می‌شود که هر فصل آن داستانی منحصربه‌فرد و بازیگران متفاوتی دارد. هرچند از نخستین فصل سریال «کارآگاه حقیقی» به‌راحتی می‌توان به‌عنوان محبوب‌ترین فصل آن نام برد که با شخصیت‌پردازی بسیار عالی و ایفای نقش هنرمندانه بازیگران آن بالاتر از فصل‌های بعدی این سریال قرار می‌گیرد. داستان فصل اول سریال براساس یک پرونده جنایی در ایالت لوئیزیانا ساخته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج