جاباما
۱۱۶۳۴۷۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

فوتی‌ها کادر درمان ۹۵ درصد کاهش یافته است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: تعداد شهدا و فوتی‌های کادر بهداشت و درمان در پیک پنجم حداقل بوده و کمتر از انگشتان ۲ دست است، اما در پیک اول، دوم و سوم میزان جانباختگان بالای ۲۰۰ نفر بوده است.

خبرگزاری فارس: سیدمحمد پاک‌مهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره واکسن دانش‌آموزی و دغدغه خانواده‌ها اظهار داشت: واکسن دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال هم‌اکنون شروع شده است ضمن اینکه واکسن دانش‌آموزان تا ۱۲ سال هم به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: با به کار بردن عبارت «واکسن اجباری» موافق نیستم؛ ولی اینکه مردم بدانند تزریق واکسن چه فواید و مزیت‌هایی دارد باعث خواهد شد آنها عطش تزریق واکسن داشته باشند.

فوتی‌ها کادر درمان ۹۵ درصد کاهش یافته است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بیشترین بسترهای‌ ما مربوط به سنین ۶۰ سال به بالا بود و بیشترین تلفات هم در همین سنین بود. در پیک پنجم کرونا مرگ و میرها بعد از واکسیناسیون عمومی کاهش پیدا کرد که علت آن واکسینه شدن این سنین بود.

پاک‌مهر گفت: در پیک‌های اول، دوم و سوم کادر بهداشت و درمان کشور واکسینه نبودند و به همین دلیل میزان ابتلای آنان و جانباختگان آنها هم بالا بود؛ تعداد شهدای کادر بهداشت و درمان در پیک‌های اول تا چهارم کاملاً مشخص است اما این تعداد در پیک پنجم کاهش چشمگیری پیدا کرد.

وی افزود: تعداد شهدا و فوتی‌های کادر بهداشت و درمان در پیک پنجم حداقل بوده و بنابه آماری که در اختیارم هست کمتر از انگشتان دو دست است اما در پیک اول، دوم و سوم میزان جانباختگان بالای ۲۰۰ نفر بوده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اگر اطلاع‌رسانی و شفافیت به جامعه درباره واکسیناسیون به خوبی صورت گیرد و آنها مطلع شوند که اثر واکسیناسیون تا چه میزان در جامعه مؤثر است خود آنها تشویق به تزریق واکسن خواهند شد و در همین راستا واکسن دانش‌آموزی هم می‌تواند در کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بسیار مؤثر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج