جاباما
۱۱۶۳۵۳۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

برنامه‌ریزی خوب سایپا در تولید و برنامه‌ریزی مالی

كارشناس صنعت خودرو با بيان اينكه پاندمي كرونا موجب ايجاد تعهدات معوق در بسياري از خودروسازان جهان شده است، اين عامل را در توليد خودرو در ايران موثر دانست و بر بهبود وضعيت پولي و بانكي كشور تاكيد كرد.

سایپانیوز: كارشناس صنعت خودرو با بيان اينكه پاندمي كرونا موجب ايجاد تعهدات معوق در بسياري از خودروسازان جهان شده است، اين عامل را در توليد خودرو در ايران موثر دانست و بر بهبود وضعيت پولي و بانكي كشور تاكيد كرد.

فربد زاوه اظهار داشت: ايجاد تعهدات در شركت هاي خودروسازي نشان دهنده ضعف سيستم بانكي است، چرا كه اين صنايع ارزشمند به دليل مشكلات نقدينگي مجبور به ايجاد تعهد شده و مي بايست با ايجاد تعهد از بروز مشكلات اقتصادي جلوگيري كنند.

برنامه‌ریزی خوب سایپا در تولید و برنامه‌ریزی مالی

وي با اشاره به مشكلات متعدد ايجاد تعهد براي شركت هاي خودروساز، افزود: مقوله ايجاد تعهد موجب از بين رفتن سرمايه شركت مي شود، چه آنكه در برخي از موارد خودروسازان براي تعهدات خود و شرايط بغرنج و شكننده توليد و تحريم مي بايست 2 الي 3 خودرو خود را به ازاي تعهدات به مشتريان تحويل دهند.

زاوه گفت: شبكه بانكي در همه جاي جهان حامي صنايع مهم است و معمولا بانك ها تامين كننده سرمايه هاي در گردش صنايع مادر هستند، اما متاسفانه شبكه بانكي ايران در تعريف مفاهيم مربوط به صنايع كشور، رويكرد درستي ندارد.

وي ادامه داد: سيستم بانكي به جاي استفاده از مشوق ها و راهكارهاي قانوني براي بهبود توليد، نگاه اشتباهي در اعطاي تسهيلات به توليد كشور دارد؛ اين نگرش موجب خسارت و صدمه اقتصادي زيادي شده است و بايد هرچه زودتر نسبت به بهبود آن توسط نهادهاي بالادستي اقدام شود.

اين كارشناس صنعت خودرو در ادامه ايجاد تعهدات براي خودروسازان جهاني در سال گذشته را امري طبيعي دانست و گفت: با وجود پاندمي كرونا در جهان طي سال گذشته بسياري از خودروسازان مطرح جهاني نيز دچار ايجاد معوقات در تحويل خودرو شدند كه البته جنس اين معوقات از جنس موانع توليد بوده است و به همين ميزان مي توان خودروسازان داخلي را در اين امر سهيم دانست.

وي افزود: چالش هاي پولي و مالي كشور موجب شده است كه توليدكنندگان خودرو به صورت فشاري به توليد ادامه دهند، لذا در صورت عدم بهبود اين امر، سيستم توليد خودرو هيچگاه به صورت ريشه اي بهبود نخواهد يافت.

زاوه در خصوص بهبود عملكرد گروه خودروسازي سايپا در به صفر رساندن معوقات خود در قبال تحويل خودرو به مشتريان، اظهار داشت: اين موضوع بيانگر آن است كه گروه خودروسازي سايپا به رغم مشكلات متعدد، با برنامه ريزي مالي و توليد به ثبات رسيده است.

وي بهبود شرايط تحويل خودرو و صفر شدن معوقات در گروه خودروسازي سايپا را بسيار مناسب عنوان كرد و گفت: با ادامه اين روند و تغييرات مهم در مسائل پولي و مالي كشور شاهد افزايش توليد خودرو خواهيم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج