جاباما
۱۱۶۳۵۳۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

واکنش کره‌شمالی به تنش‌های آمریکا و چین

کره شمالی امروز (شنبه) آمریکا را بابت تنش نظامی با چین به واسطه مداخله در امور تایوان مورد انتقاد قرار داد.

ایسنا نوشت: کره شمالی امروز (شنبه) آمریکا را بابت تنش نظامی با چین به واسطه مداخله در امور تایوان مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، "پاک میونگ هو" معاون وزیر خارجه کره شمالی همچنین آمریکا را به تلاش برای ساقط کردن حکومت‌های پکن و پیونگ یانگ متهم کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا تنها در سال جاری میلادی هر گونه اقدامی را انجام داده تا تنگه تایوان را به صحنه درگیری تبدیل کند آن هم به بهانه آزادی در رفت و آمدهای دریایی.

وی ادامه داد: چند وقت قبل آمریکا ناوگان دریایی خود را بسیج کرد تا به تنش در تنگه تایوان دامن بزند. این اثباتی واقعی برای این مساله است که آمریکا می‌خواهد از تایوان به عنوان ابزاری برای فشار و غلبه بر چین در مواقع اضطراری استفاده کند هر چند که سیاست خارجی "چین واحد" را نیز حفظ می‌کند.

در ادامه این بیانیه این مقام مسئول کره شمالی همچنین گفت، جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر بر تعهدات این کشور به منظور دفاع از تایوان در مقابل تهاجم چین صحبت کرده بود.

این مقام مسئول کره شمالی همچنین این مطلب را نیز عنوان داشت که اوضاع تایوان اثباتی بر مداخلات آمریکا در قبال کره شمالی است و افزود: این حقیقت اثبات شده است که نیروهای آمریکایی و پایگاه‌های نظامی این کشور در کره جنوبی برای استفاده و اعمال فشار بر چین هستند و نیروهای گسترده آمریکایی و کشورهای متحد به ویژه کره جنوبی می‌توانند عملیات نظامی را علیه کره شمالی در هر زمانی صورت دهند.

معاون وزیر خارجه کره شمالی همچنین اعلام کرد: این واقعیت اثبات می‌شود که آمریکا به دنبال ساقط کردن حکومت‌های کره شمالی و چین با هدف نشان دادن قدرت خود است.

کره شمالی تلاش‌های آمریکا برای گفتگو را رد کرده و می‌گوید، تنها زمانی به میز مذاکره برمی‌گردد که ایالات متحده روش خصمانه خود را در قبال پیونگ‌یانگ متوقف کند و کنار بگذارد. کره‌شمالی از اوایل ۲۰۱۹ گفتگوها با آمریکا را متوقف کرده است.

معاون وزیر خارجه کره شمالی همچنین ادامه داد، پیونگ یانگ از نزدیک بر اوضاع در شبه جزیره کره و اقدامات آمریکا ادامه می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج