جاباما
۱۱۶۳۶۷۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

منچستریونایتد - لیورپول؛ جنگ سلاطین شمال‌غرب

منچستریونایتد و لیورپول باز هم در لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت و شمال‌غرب این کشور مملو از هواداران دو تیم خواهد شد که برای یکدیگر کری می‌خوانند.

خبرورزشی: ورزشگاه اولدترافورد میزبان حساس‌ترین دیدار هفته نهم لیگ برتر انگلیس بین دشمنان دیرینه و غول‌های شمال‌غرب خواهد بود. منچستریونایتد و لیورپول به چیزی جز ۳ امتیاز دیداری که امشب از ساعت ۱۹ آغاز خواهد شد، فکر نمی‌کنند.

منچستریونایتد - لیورپول؛ جنگ سلاطین شمال‌غرب

منچستریونایتد؛ نجات اوله

داستان اوله‌گنار سولشائر و منچستریونایتد، عجیب و پیچیده شده است. همین چند روز قبل بود که در یک نظرسنجی ۸۵ درصد از هواداران شیاطین‌سرخ رأی به برکناری این مربی نروژی دادند، اما خیلی از همان‌هایی که می‌گفتند او باید برکنار شود، با کامبک تیمش در دیدار مقابل آتالانتا روی ابرها بودند. کم‌کم ۳ سال می‌شود که سولشائر سرمربی منچستریونایتد از بارها شده که خبر برکناری‌اش پس از کسب نتایج دور از انتظار به گوش رسیده، اما او خودش و تیمش را نجات داده است. حالا هم فاصله ۵ امتیاز با صدر جدول زیاد نیست، ولی قطعاً وقتی تیم‌هایی مثل لیورپول، چلسی و منچسترسیتی هستند، همه شانس کمتری برای قهرمانی شیاطین متصور خواهند شد. عملکرد نه‌چندان خوب مقابل لیورپول در سال‌های اخیر هم باعث شده امیدشان برای برد کمتر باشد، اما شاید کریستیانو رونالدو باز هم در یک نبرد بزرگ منچستریونایتد را نجات دهد.

لیورپول؛ قدرتنمایی

وقتی شرایط این فصل لیورپول و قدرتنمایی تیم یورگن کلوپ را می‌بینیم، باز هم به او حق می‌دهیم که بابت مصدومیت زیاد بازیکنانش گلایه کرده باشد. لیورپول فصل پیش کاملاً به‌هم ریخت و با وجود مشکلات سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را گرفت. حالا بدون باخت پیش می‌رود، در لیگ قهرمانان اروپا هر ۳ بازی‌اش را برده و در لیگ برتر هم با ۵ برد و ۳ تساوی فقط چلسی را بالای سر خودش می‌بیند. باز هم لیورپول مدعی قهرمانی است، ولی شرایط خوب منچسترسیتی و چلسی باعث شده مثلث قهرمانی تشکیل شود. اگرچه هنوز برای قضاوت در مورد کورس قهرمانی زود است، ولی لیورپول هم نمایش‌های خوبی ارائه می‌دهد و هم نتایج خوبی می‌گیرد. کلوپ هم که سال‌های اخیر مقابل منچستریونایتد موفق بوده، امیدوار است باز هم تیمش در شمال‌غرب انگلیس قدرتنمایی کند.

آخرین جدال

سیزدهم مِی ۲۰۲۱ در دیدار برگشت لیگ برتر فصل قبل، لیورپول در ورزشگاه اولدترافورد ۴-۲ از سد منچستریونایتد گذشت. ژوتا، صلاح و فیرمینو (۲ مرتبه) برای لیورپول و فرناندس و رشفورد برای منچستریونایتد گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۰۷) در ۲۰۷ رویارویی غول‌های شمال‌غرب انگلیس، منچستریونایتد ۸۱ برد داشته و لیورپول ۶۸ مرتبه پیروز شده، در حالی که ۵۸ بازی هم مساوی شده است.

۵۸) در تاریخ لیگ برتر انگلیس، ۵۸ مرتبه منچستریونایتد و لیورپول به مصاف هم رفته‌اند که شیاطین‌سرخ ۲۸ برد و قرمزهای مرسی‌ساید ۱۶ برد کسب کرده‌اند. ۱۴ بازی هم مساوی شده است.

۶) لیورپول در ۶ بازی آخر لیگ برتری مقابل منچستریونایتد شکست نخورده. شاگردان کلوپ بعد از شکست ۲-۱ در مارس ۲۰۱۸ مقابل حریف ۳ برد و ۳ تساوی کسب کردند.

۱) به طور کلی منچستریونایتد فقط همان یک برد سال ۲۰۱۸ را در ۱۰ بازی آخر لیگ برتری مقاب لیورپول داشته. ۶ تساوی و ۳ برد برای لیورپول در دیگر دیدارها ثبت شده.

۱۸) لیورپول ۱۸ بازی آخرش در لیگ برتر را نباخته، ۱۳ بازی را برده و در ۵ بازی به تساوی رسیده. آن‌ها در ۵ بازی آخر خارج‌ازخانه هم حداقل ۳ گل زده‌اند.

۴) مارکوس رشفورد بهترین گلزن تیم فعلی منچستریونایتد مقابل لیورپول است. فقط وین رونی با ۶ گل از شماره ۱۰ فعلی شیاطین‌سرخ آمرا بهتری دارد.

۳) محمد صلاح که این روزها می‌درخشد در ۲ بازی آخرش در ورزشگاه اولدترافورد مقابل منچستریونایتد ۳ گل زده. ۲ گل ستاره لیورپول در جام‌حذفی بود و یک گل در لیگ برتر. او می‌تواند اولین لیورپولی باشد که ۳ بازی متوالی به یونایتد گل می‌زند.

مصدومان و محرومان

رافائل واران و آماد دیالو به طور قطعی منچستریونایتد را همراهی نخواهند کرد. وضعیت آنتونی مارسیال، مارکوس رشفورد و فِرِد هم کاملاً مشخص نیست، ولی احتمال رسیدن آن‌ها به این نبرد وجود دارد. هاروی الیوت و کرتیس جونز هم در ترکیب لیورپول قرار نخواهند گرفت. تیاگو آکانتارا و دیووک اوریگی هم احتمالاً به این جمع اضافه خواهند شد.

ترکیب احتمالی دو تیم

منچستریونایتد: دخئا، وان‌بیساکا، لیندلوف، مگوایر، شاو، مک‌تامینی، ماتیچ، گرینوود، فرناندس، پوگبا و رونالدو
لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، میلنر، صلاح، مانه و فیرمینو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج