جاباما
۱۱۶۳۷۶۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

رئیسی در تشخیص محقق و مدرس اردبیلی اشتباه کرده؟

امام جمعه اردبیل گفت: محمد علی اردبیلی مشهور به محقق اردبیلی با آقای محقق اردبیلی مشهور به مقدس اردبیلی، ۲ نفر از مفاخر اردبیل هستنذ.

همشهری آنلاین: به نقل از تسنیم، آیت‌الله رئیسی در سخنرانی خود در اردبیل گفته بود: " اردبیل مفاخر بسیاری دارد، ما در زمان خود نه محقق اردبیلی را درک کردیم و نه مقدس اردبیلی را". بعد از این اظهارات برخی با این بیان که آقای محقق اردبیلی و مقدس اردبیلی یکی هستنند گفتند که آقای رئیس‌جمهور دچار یک اشتباه تاریخی شده است و آقای محقق اردبیلی به مقدس اردبیلی مشهور است و این ۲ یکی هستند.

در این باره آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل درباره حاشیه‌های ایجاد شده بعد از سخنرانی آیت‌الله رئیسی در اردبیل، گفت: آقای رئیس‌جمهور در سخنان خود از ۲ نفر از مفاخر شیعه اردبیلی یاد کردند که هر دو آنها از بزرگان هستند.

رئیسی در تشخیص محقق و مدرس اردبیلی اشتباه کرده؟

وی گفت: آیت‌الله محقق اردبیلی که دانشگاه اردبیل نیز به نام ایشان است از مفاخر شیعه هستند که بزرگان می‌گفتند که اگر به این بزرگوار صرفاً مقدس بگوئیم ممکن است علمیت ایشان تحت الشعاع قرار بگیرد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: نفر دومی که آقای رئیس‌جمهور منظورشان بود، آقای محمد بن علی اردبیلی مشهور به محقق اردبیلی صاحب کتاب مشهور "جامع الرواة" بودند که ایشان نیز واقعاً از مفاخر هستند. بنابراین آقای رئیسی از دو عالم بزرگوار متفاوت نام بردند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج