۱۱۶۴۱۹۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

برخی استان ها در خرید سیب همکاری نمی کنند!

کرامتی: کارخانه‌ها ترجیح می‌دهند سیب صنعتی و غیر بهداشتی را از دلالان خرید کنند تا متنفع شوند و این به ضررکشاورزان است.

خبرگزاری مهر: اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ هزار هکتار از باغات استان زیر کشت سیب است، افزود: از این میزان ۶۱ هزار هکتار سیب بارور است که امسال از این باغات یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن سیب برداشت شد.

برخی استان ها در خرید سیب همکاری نمی کنند!

وی ادامه داد: از نزدیک یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیب تولید سال جاری ۹۰۰ هزار تن سیب صادراتی و تازه خوری و مابقی سیب صنعتی است که امسال در زمینه بازار سیب صنعتی با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

کرامتی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری در نیمه نخست امسال ۷۵ هزار تن سیب صادر شده و هم اکنون نیز روزانه نزدیک یک هزار و ۲۰۰ تن صادرات داریم اما با توجه به محدود بودن فصل صادرات این روند باید تسریع یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از سیب به عنوان مزیت نسبی بخش کشاورزی استان نام برد و عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد سیب‌های تولیدی استان ارزش تازه خوری و صادرات دارد و تنها ۸ درصد سیب‌های تولیدی صنعتی است.

وی هوا و وزش‌های باد گرم را از مهمترین دلایل ریزش سیب در سال جاری عنوان کرد و افزود: امسال این شرایط موجب شده ۵۰ هزار تن میزان سیب صنعتی استان افزایش یابد و در زمینه بازار فروش آن با مشکل مواجه شویم.

کرامتی با اشاره به مشکل بازار پس از تولید سیب در استان گفت: امسال به دلیل به هم خوردن عرضه و تقاضا در بخش سیب به خصوص سیب صنعتی دولت برای جلوگیری از ضرر و زیان باغداران پای کار آمد و خرید تضمینی سیب صنعتی با قیمت ۱,۴۶۰ تومان آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه متأسفانه عدم همکاری کارخانجات صنایع تبدیلی تا امروز موجب شده خرید تضمینی هم مشکلات سیب صنعتی استان را حل نکند، افزود: ۲۵ هزار تن از سیب‌های صنعتی استان توسط آستان قدس رضوی و نیز ارسال به استان‌های یزد و سمنان خریداری شده و مابقی نیازمند همکاری کارخانجات صنایع تبدیلی و سایر دستگاه‌های ذیربط است.

کرامتی با بیان اینکه استان رتبه دوم صنایع تبدیلی کشور را داراست، افزود: با توجه به این ظرفیت عدم همکاری کارخانجات صنایع تبدیلی برای خرید سیب صنعتی استان شایسته نیست.

وی با اشاره برگزاری بیش از ۱۷ جلسه با مدیران استانی، بخش‌های مختلف برای حل مشکل خرید سیب صنعتی گفت: با وجود برگزاری جلسات و برنامه ریزی های انجام شده نتیجه لازم را کسب نکرده‌ایم.

کرامتی، با بیان اینکه صنایع تبدیلی و کارخانه‌های استان در زمینه عدم خرید سیب صنعتی بایکدیگر متحد شده‌اند، گفت: کارخانه‌ها ترجیح می‌دهند سیب صنعتی و غیر بهداشتی را از دلالان خرید کنند تا متنفع شوند و این به ضررکشاورزان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج