جاباما
۱۱۶۴۲۶۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

پرسپولیس به مهاجمی با خصوصیات علیپور نیاز دارد

فرزاد آشوبی هافبک سابق پرسپولیس در خصوص شرایط تیم پرسپولیس بعد از پیروزی مقابل فولاد و درصد خارج شدن از بحران روحی و روانی شکست ناشی از دیدار مقابل الهلال عربستان در لیگ برتر همچنین ادامه شرایط پرسپولیس در لیگ برتر و نکات دیگر فنی تیم پرسپولیس با ما صحبت کرد و پاسخگوی سؤالاتمان شد.

ایران ورزشی: فرزاد آشوبی هافبک سابق پرسپولیس در خصوص شرایط تیم پرسپولیس بعد از پیروزی مقابل فولاد و درصد خارج شدن از بحران روحی و روانی شکست ناشی از دیدار مقابل الهلال عربستان در لیگ برتر همچنین ادامه شرایط پرسپولیس در لیگ برتر و نکات دیگر فنی تیم پرسپولیس با ما صحبت کرد و پاسخگوی سؤالاتمان شد‌‌.

به نظرتان از برد پرگل پرسپولیس مقابل فولاد باید اینگونه تعبیر کرد که پرسپولیس از بحران خارج شده‌؟

فراموش کردن باخت بخشی از خصوصیات تیم‌های بزرگ است که اتفاقات بد را به سرعت سپری کرده و پشت سر می‌گذارند و متعاقب آن می‌توانند به سرعت از باخت‌ها عبور کنند‌‌. برد بعد از باخت آسیایی اتفاق خیلی خوبی برای پرسپولیس است که تیمی با شخصیت پرسپولیس به سرعت ریکاوری می‌شود و بازی خوب و نمایش روانی را مقابل فولاد ارائه می‌دهد و در شروع لیگ با دست پر از میدان خارج می‌شود‌‌. پرسپولیس در طول دو نیمه بازی نمایش خوبی را ارائه داد خصوصاً در نیمه دوم که نمایش خوب و فنی‌تری داشت و سه ‌امتیاز با ارزش بازی اول را کسب کرد‌‌.

مقابل نساجی هم می‌توان انتظار نمایشی مانند بازی مقابل فولاد را از پرسپولیس داشت‌؟

پرسپولیس تغییرات اتوبوسی نداشته و تنها سه بازیکن را از دست داده که به جای آنها هم بازیکنان جدیدی را جایگزین ساخته و بیشتر شاکله تیمش را حفظ کرده است از همین رو ما دوباره می‌توانیم پرسپولیس را در فرم خوبی ببینیم و شاید تنها نقطه‌ای از زمین که پرسپولیس نیاز به جذب یک بازیکن داشته باشد پست مهاجم است؛ مهاجمی با خصوصیات علیپور یا مغانلو که به پرسپولیس اضافه شود‌‌.

اما حامد پاکدل که جدیداً به پرسپولیس آمده در اولین دیدار لیگ برای پرسپولیس موفق به گلزنی شد تا نشان دهد توانایی قابل قبولی دارد‌.

بله پاکدل مهاجم خوبی است اما حضور یک مهاجم جدید دیگر می‌تواند رقابت بهتر و بیشتری را بین بازیکنان خط حمله به وجود آورد و ارزش این مسأله زمانی بیشتر می‌شود که پرسپولیس سه جام داخلی و رقابت‌های آسیایی را هم در آینده پیش رو دارد و حضور بازیکن جدید می‌تواند شرایط را به سود پرسپولیس سازد‌‌.

رضا اسدی با گلزنی در بازی اول لیگ نشان داد که می‌تواند جای خالی نوراللهی را پر کند‌.

-اگر اندکی به عقب برگردیم به این واقعیت می‌رسیم که اسدی بازیکن باکیفیتی است و ما می‌توانیم به خوب بودن رضا اسدی امیدوار باشیم اما وقتی شرایط و مقدار بازی او در فصل گذشته را مد نظر قرار می‌دهیم به این نکته می‌رسیم که او زیاد در فصل گذشته بازی نکرده به همین دلیل باید به او برای رسیدن به فرمی که داشته فرصت بیشتری بدهیم تا شاهد کیفیت اصلی او باشیم‌‌.

چرا یحیی از مدافعانی مانند نعمتی و ابراهیمی استفاده نمی‌کند تا جایی که ابراهیمی اعتراض کرده؟ در صورت ادامه نیمکت‌نشینی دو مدافع میانی این دو بازیکن کیفیت‌شان را از دست نخواهند داد‌؟!

در هر مقطعی از زمان برای یک بازیکن فراز و نشیب‌هایی وجود دارد و علیرضا ابراهیمی هم باید در تیم جدید و بزرگش صبورتر و منتظر فرصت باشد‌‌.

اما طولانی شدن نیمکت‌نشینی ممکن است شرایط این دو بازیکن را به لحاظ فنی با مشکل مواجه سازد‌!

به هر حال این مسأله وجود دارد که بازیکن با بازی کردن به فرم ایده‌آل نزدیکتر می‌شود اما بازیکن در تیم‌های بزرگ باید با تمرین خوب و حفظ بعضی از اولویت‌ها شرایطش را به گونه‌ای مدیریت کند که افت نکند و حتماً بداند که فرصت بازی به او داده خواهد شد و او باید از کمترین زمان بهترین استفاده ممکن را ببرد‌‌. بازی در تیم‌های بزرگ همراه با چالش است که برای هر بازیکنی هم ممکن است وجود داشته باشد‌‌.

به نظر شما پرسپولیس و سپاهان باز هم امسال مدعیان اصلی قهرمانی هستند‌؟

ما می‌توانیم با مقداری خوشبینی فقط سپاهان را رقیب پرسپولیس بدانیم اما استقلال و گل‌گهر هم تیم‌هایی هستند که می‌توانند در فاز مدعیان قرار بگیرند و تیم‌های مدعی اصلی را به چالش بکشند‌‌. پرسپولیس احتمال اول و شانس اصلی قهرمانی است و در هر بخشی از این مسیر اصلی ممکن است هر تیمی با چالش‌هایی مواجه شود‌‌. در این میان نقش فرآیند آماده‌سازی بسیار مهم است و در این بین به نظر می‌رسد تیم‌هایی که نام بردم بهترین فرآیند را طی کرده‌اند‌‌.

در خصوص بازی پرسپولیس مقابل نساجی که آزمون جدی برای پرسپولیس به نظر می‌رسد چه نظری دارید‌؟

تک تک بازی‌ها برای تیم‌ها آزمون جدی محسوب می‌شود و در این راستا ما نمی‌توانیم هیچ بازی را دیدار راحتی بدانیم‌‌. تیم نساجی هم به نسبت فصل پیش شرایط بهتری داشته و بر همین اساس می‌تواند شرایط و عملکرد بهتری داشته باشد با وجود این پرسپولیس آنقدر کیفیت دارد که می‌تواند هر تیمی در لیگ ایران را تحت تأثیر قدرت خودش قرار دهد و مقابل تیم نساجی هم با شرایط بهتر به پیروزی برسد‌‌.

حرف آخرتان در رابطه با تیم سابقتان پیرامون چه موضوعی خواهد بود‌؟

نمی‌دانم مهاجمانی که وجود دارند و بی‌تیم مانده‌اند خارجی هستند یا داخلی اما بر این نکته اصرار دارم که پرسپولیسبه مهاجمی با خصوصیات مغانلو یا علیپور نیاز دارد؛ مهاجمی که در ضربه‌زنی شرایط خوبی داشته باشد یا نقش تخریبی را در بین مدافعان حریف به خوبی انجام دهد‌‌. حضور چنین مهاجمی برای دیدارهای آتی و جام‌های پیش رو دست مربیان پرسپولیس را باز خواهد گذاشت‌‌.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علیپور هم هیچ نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج