جاباما
۱۱۶۴۲۹۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

بازنگری در نحوه زمانبندی چراغ‌های راهنما

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: کنترلرهای هوشمند و شمارنده چراغ‌های راهنمایی با همدیگر تناسب ندارند و سعی می‌کنیم تغییراتی در زمان‌بندی چراغ‌ها اعمال کنیم، چرا که اشکالات زیادی وجود دارد.

خبرگزاری ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: کنترلرهای هوشمند و شمارنده چراغ‌های راهنمایی با همدیگر تناسب ندارند و سعی می‌کنیم تغییراتی در زمان‌بندی چراغ‌ها اعمال کنیم، چرا که اشکالات زیادی وجود دارد.

«سید مجتبی شفیعی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با ما در پاسخ به سوالی درباره علت تغییر ناگهانی رنگ چراغ‌های راهنمایی و تغییر ثانیه‌ها که پلیس مسئولیت آن را متوجه شهرداری دانسته است، اظهار کرد: از نظر مهندسی زمان سیکل چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در کنترل‌های هوشمند دائما در حال تغییر است و کنترلر هوشمند با شمارنده زمان باقی مانده تناسب عملکردی ندارد.

او ادامه داد: کنترلر هوشمند مدام در حال تغییر است و شمارنده از یک عدد ثابت شروع به شمارش می‌کند و تطابق بین این دو امکان‌پذیر نیست، چرا که برای مثال شمارش از عدد ۳۰ ثانیه شروع می‌شود و کنترلر این ۳۰ ثانیه را در حین اجرا، کاهش یا افزایش می‌دهد. کنترلر عدد ثابتی نیست و هوشمند است و متناسب با حجم ترافیک زمان را تغییر می‌دهد.

شفیعی با بیان اینکه برای کنترلرهای هوشمند استفاده از نمادهای عددی منطقی نیست، ادامه داد: باید به صورت شکلی و شماتیک باشد، برای اینکه این مشکل برطرف شود همکاران ما کنترلر را روی عددی به صورت ثابت نگه می‌دارند تا به سیکل تعیین شده برسد و یک بحث فنی دارد.

او در واکنش به اینکه این بحث فنی و پرش عدد ثانیه شمار و سبز و قرمز شدن ناگهانی چراغ راهنما به شهروندان خسارت می‌زند، اظهار کرد: پرش نداریم و اگر وجود داشته باشد، اشکال سیستمی است.

شفیعی با بیان اینکه در مجموع اشکالاتی کلی درباره چراغ‌های راهنمایی وجود دارد، اظهار کرد: این مساله خاصی است که از ابتدای زمان نصب کنترلرهای هوشمند در تهران از حدود ۱۸ سال پیش، این اشکال وجود داشته و هنوز هم برقرار است. این دو سیستم با همدیگر تناسب ندارند و سعی می‌کنیم تغییراتی در زمان‌بندی چراغ‌ها اعمال کنیم، چرا که اشکالات زیادی وجود دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: از جمله نحوه زمانبندی و اشکالاتی که در تجهیزات وجود دارد و برنامه‌ای داریم و به شرکت کنترل ترافیک دستور دادم که بازنگری کلی در این زمینه شود. خیلی از سخت افزارها و نرم افزارهایی که در بحث چراغ‌های راهنمایی وجود دارند باید بازنگری شوند.

شفیعی در پاسخ به این سوال که در این بازنگری پیشنهاد شما این است که تایمر عددی از چراغ‌های راهنمایی برداشته باشد؟ گفت: نه پیشنهادم این نیست و ممکن است به این نتیجه برسیم که چراغ‌های هوشمند نیاز به شمارنده ندارد، یا اینکه نوع شمارنده را عوض کنیم، یا عملکرد شمارنده را به جای ثانیه شمار و بازه تغییر را در سهمی از ثانیه قرار دهیم تا به تناسب برسد.

او تاکید کرد که این مساله یک بحث فنی پیچیده است و دلیل اینکه طی ۱۸ سال نتوانستند مشکل آن را برطرف کنند به همین دلیل است، چرا که تلاش کردند و نتوانستند مشکل را حل کنند.هیچ جای دنیا کنترلر هوشمند با شمارنده ست نشده است.

شفیعی در پاسخ به اینکه آیا کارکرد چراغ‌های راهنمایی با سیستم‌های جهانی الگوبرداری و مقایسه شده است، گفت: نمی‌دانم. از ۱۸ سال پیش که این کار شروع شد این مشکل را داشتیم که شمارنده با کنترلر مطابقت ندارد و اینکه در این مدت چه کاری انجام شده را باید بررسی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی در یکطرف چراغ سبز است و در طرف دیگر قرمز در طرف سبز دو چراغ سبز و زرد باید روشن شود تا به چراغ قرمز برسد که هر کدام یک زمانی دارد باید مجموع این دو زمان برای چراغ قرمز طرف دیگر لحاظ شود. از ابتدا روال بر این بوده زمانی را برای چراغ قرمز لحاظ کنند که به اندازه زمان چراغ سبز است و وقتی چراغ زرد است به اندازه زمان آن ثانیه شمار چراغ قرمز را متوقف می کنند که اشتباه است. باید این نحوه زمانبندی اصلاح شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج