۱۱۶۴۵۰۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

پاسخ ایران به ادعای امارات درباره جزایر سه‌گانه

هیات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران ادعاهای امارات و بحرین در سازمان ملل درباره جزایر سه گانه ایرانی بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک قاطعانه را رد کرد و قاطعانه پاسخ داد.

ایرنا: هیات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران ادعاهای امارات و بحرین در سازمان ملل درباره جزایر سه گانه ایرانی بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک قاطعانه را رد کرد و قاطعانه پاسخ داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به ادعاهای ارضی نماینده امارات متحده عربی و بحرین درباره جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، بر موضع پایدار و اصولی ایران که وجود چنین اختلافی را بین ایران و امارات به رسمیت نمی شناسد، تاکید کرد.

دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: سه جزیره ایرانی یاد شده بخش جدایی ناپذیر از قلمرو ایران بوده و بنابر این هرگونه ادعایی برخلاف این واقعیت بطور مطلق رد می شود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل در ادامه این نشست، ادعای بی اساس امارات را مداخله در امور داخلی ایران و برخلاف اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها و مصرح در منشور ملل متحد دانست.

این دیپلمات ایران در سازمان ملل با غیر مرتبط دانستن موضوع یاد شده با دستور کار کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به این نکته که نماینده امارات متحده عربی از دستورکار موجود برای پیشبرد منافع سیاسی محدود خود در منطقه خلیج فارس سوء استفاده می کند، از امارات خواست نسبت به حسن همجواری و احترام به حقوق بین الملل پایبند باشد.

نماینده ایران در این نشست در عین حال بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفت و گوهای دوجانبه با امارات برای رفع هرگونه سوء تفاهم در این خصوص تاکید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج