جاباما
۱۱۶۴۹۴۳
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

کشف طلسم و جادو در استقلالِ استراماچونی

جواد زرینچه به نکات جالبی اشاره کرده و یک افشاگری بزرگ هم انجام داد.

خبرورزشی: استقلال این روزها شرایط مناسبی دارد و فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را خوب استارت زده است. پیروزی‌های آبی‌پوشان در دو هفته آغازین لیگ و البته حاشیه‌های پیرامون این تیم و اتفاقاتی که طی روزهای گذشته در فوتبال ایران رخ داد ،سوژه‌های مناسبی برای گفت‌وگو با جواد زرینچه شد. سرپرست اسبق استقلال در گفتگوی اختصاصی با خبر ورزشی به نکات جالبی اشاره کرده و یک افشاگری بزرگ هم انجام داد. توصیه می‌کنیم این مصاحبه را تا انتها دنبال کنید و خودتان در جریان حرف‌های آقا جواد قرار بگیرید. مطمئن باشید از خواندن این گفت‌وگو پشیمان نخواهید شد.

نمایش امیدوارکننده

اگرچه با توجه به اینکه فقط دو هفته از آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر گذشته و نمی‌توان به همین زودی پیرامون شرایط تیم‌ها قضاوت کرد ولی استقلال نشان داد که جوانان با انگیزه‌ای جذب کرده است و این بازیکنان با تمرینات مداوم می‌تواند بازی به بازی بهتر و یکدست تر شوند. استقلال تا اینجای کار امیدوارکننده نشان داده و قطعاً در آینده بهتر می‌شود. یامگا هم با وجود اینکه مدت زیادی از حضورش در تمرینات استقلال نمی‌گذشت، همه را نسبت به خودش امیدوار کرد.به نظرم در جدال مقابل تراکتور با نمایش هماهنگ‌تری را از استقلال شاهد خواهیم بود و امیدوارم چنین اتفاقی رخ بدهد.

خلق موقعیت

اینکه استقلال در دو بازی گذشته خود موقعیت‌های زیادی خلق نکرده دقیقاً به همان ماجرای هماهنگ شدن نفرات بازمی‌گردد.بدون شک ما پس از هماهنگی بیشتر میان بازیکنان شاهد خلق فرصت‌های بیشتری نیز توسط آنها خواهیم بود و معدل گل‌های زده استقلال افزایش پیدا می‌کند. فراموش نکنیم که تازه دو هفته از فصل جدید گذشت و تیم نیازمند هماهنگی بیشتر است.

اعتماد به بازیکنان

شرایط بازیکنان با هم متفاوت است و نمی‌توان آنها را مقایسه کرد ولی امیر حسین حسین‌زاده نشان داد که فوتبالیست مستعدی است.

به نظرم حسین‌زاده و سایر نفرات که جذب شده‌اند، باید مورد اعتماد همه قرار بگیرند و خودشان هم با جو حاکم بر استقلال کنار بیایند تا بازی به بازی بهتر شوند و بتوانند توانایی‌های خود را به طور کامل نمایش بدهند.

در مورد سیاوش یزدانی که این روزها خوب بازی می‌کند نیز باید گفت سیاوش نسبت به سال‌های گذشته باتجربه‌تر و پخته‌تر شده و بدیهی است که نمایش بهتری ارائه می‌کند. مطمئن باشید با اضافه شدن روزبه چشمی و قرار گرفتن او در خط جلوی مدافعان، شرایط دفاعی استقلال بهتر هم خواهد شد.

گرفتار حاشیه

الهی شکر که استقلال شرایط مناسبی دارد. ان‌شاءالله اگر در مسیر قهرمانی گرفتار حاشیه نشود بدون شک شانس بسیار زیادی برای فتح لیگ بیست و یکم خواهد داشت. البته آقای آجرلو باید قدم به قدم با کادر فنی برای حل مشکلات استقلال تلاش کند. نه تنها مدیرعامل بلکه اعضای هیئت مدیره باید چنین سیاستی داشته باشند چون واقعیت امر این است که برای قهرمان شدن یک تیم فقط زحمت و تلاش کادر فنی و بازیکنان کفایت نمی‌کند بلکه تدابیر کادر مدیریتی در بیرون زمین هم فوق‌العاده مؤثر است.

مدیران باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که مربیان فقط دغدغه امور فنی داشته باشند و خیالشان از بابت مسائل اجرایی، امکانات و امور مالی راحت باشد.

خوشبختانه در حال حاضر هماهنگی خوبی میان مربیان و مدیران وجود دارد و این مسئله در نوع خود عامل مهم و مناسبی برای موفقیت مجموعه تلقی می‌شود.

درخواست از استراماچونی

کم کم به زمان صدور رأی دادگاه عالی ورزش پیرامون شکایت آندره آ استراماچونی نزدیک می‌شویم و نگران این مسئله هستم که آرامش استقلال به واسطه رأی مذکور بر هم بخورد و خدای‌ نکرده دوباره درگیر حاشیه شویم.

به نظرم هواداران استقلال می‌توانند به شکل بسیار مؤدبانه و محترمانه به صفحه این مربی ایتالیایی در فضای مجازی مراجعه کنند و از ایشان درخواست کنند با توجه به مناسب شدن شرایط استقلال در فصل جاری و آرامش خوبی که حاکم شده است به نوعی با طرف ایرانی کنار بیاید و مسئله را طوری حل و فصل کند که استقلال دوباره دچار دردسر نشود.

حتی به نظرم بازیکنانی که هنوز با استرا در تماس هستند و رابطه خوبی با او دارند می‌توانند با این مربی تماس بگیرند و از او بخواهند در این شرایط به استقلال فرصت بیشتری بدهد تا فضای آرام حاکم بر این تیم باقی بماند.

من با استراماچونی کار کرده‌ام و به خوبی می‌دانم این مربی اصلاً آدم لجبازی نیست و اگر شرایط را به صورت منطقی با او جلو ببریم، حتماً راه حلی برای این پرونده پیدا خواهد شد.

بازیکنان تکنیکی؛ مشکلات تاکتیکی

در رابطه با ماجرایی که چند روز قبل پیرامون مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ رخ داد باید حواسمان خیلی جمع باشد تا دود چنین مسائلی به چشم تیم ملی نرود. شرایط بسیار خوبی برای صعود مجدد به جام جهانی داریم و نباید در این وضعیت خودمان حاشیه را به داخل مجموعه تیم تزریق کنیم.

چند روز قبل با میرشاد ماجدی عزیز صحبت می‌کردم و اتفاقاً بحث بر سر استعدادیابی و برنامه‌ریزی اصولی برای افزایش ضریب کارایی فوتبالیست‌های جوان بود. به نظرم اگر بتوانیم فوتبالیست‌های خودمان را از همان دوران طفولیت با برنامه‌ریزی اصولی بالا بیاوریم قطعاً در آینده ستارگان بیشتری خواهیم داشت.

در مورد بحث تکنیک و تاکتیک که سوژه شده باید قبول کنیم همین حالا اغلب بازیکنان تیم ملی ما به قدرت تکنیکی خودشان اتکا دارند و شرایط لازم برای تاکتیک‌پذیری بالا را ندارند. این اصلاً به معنای آن نیست که بازیکنان ما تاکتیک پذیر نیستند بلکه به دلیل این است که اغلب آنها از دوران نونهالی، نوجوانی و جوانی به شکل غریزی فوتبال را یاد گرفته‌اند و تدابیر تاکتیکی کمتر برایشان تعریف شده است.

داستان جادوگری و ادرار کودکان

این بحث‌ها که در مورد ورود جادوگران به فوتبال مطرح می‌شود، در دوران بازیگری خود ما هم کم‌وبیش شنیده می‌شد. یادم می‌آید آن زمان که ما فوتبال بازی می‌کردیم، یک عده مدعی بودند دروازه‌ها را با ریختن ادرار کودکان و... طلسم می‌کنند!

مسائل دیگری هم از این دست مطرح بود. از همان قدیم‌الایام می‌گفتند آفریقایی‌ها جادوگر دارند که به تیم‌های آنها در رقابت‌های جام جهانی کمک می‌کنند ولی واقعیت امر این است که چنین مواردی نمی‌تواند جایی در فوتبال داشته باشد.

فوتبالیست‌ها و مربیان ما باید نهایت تلاش خودشان را انجام دهند، سطح دانش خود را بالا ببرند و با کمک گرفتن از خداوند برای رسیدن به موفقیت مبارزه کنند. آنها فقط باید از خدا و معصومین کمک بگیرند. به نظر من این ماجرای جادوگری و.... نمی‌تواند کمکی به قهرمان شدن یا سقوط نکردن تیم‌ها بکند.

طلسم در رختکن

حالا که بحث جادوگری و طلسم مطرح شده، می‌خواهم مسئله مهمی در رابطه با استقلال مطرح کنم. زمانی که من سرپرست استقلال بودم، قبل از هر مسابقه به دوستان واحد تدارکات تأکید می‌کردم پیش از آنکه کادر فنی و بازیکنان به داخل رختکن بروند، وارد رختکن شوند و تمام فضای آن را با دقت بگردند تا مبادا چیزهایی در رابطه با ماجرای جادو پیدا شود چون می‌دانستم اگر چنین وسایلی پیدا شود بدون شک جنجال بزرگی به راه خواهد افتاد.

اتفاقاً مواردی را پیدا کردیم! چیزهایی شبیه طلسم و «ورد» که با تلاش بچه‌های تدارکات پیدا شد و بلافاصله به آنها اعلام کردم این وسایل را از داخل رختکن خارج کنند و با هیچکس پیرامون آن صحبت نکنند. تأکید می‌کردم سرمربی، دستیارانش و بازیکنان استقلال به هیچ عنوان نباید بویی از این موارد ببرند.

خوشبختانه استقلال در آن مقطع نتایج فوق‌العاده ارزشمندی گرفت و کسی نتوانست دردسر ایجاد کند. ما با استرا حتی به صدر جدول هم می‌رسیدیم اما پس از آن اتفاقاتی افتاد که همه در جریان هستند و مرد ایتالیایی دیگر حاضر به ماندن در ایران نشد.

فریب نخوریم

استقلال شنبه با تراکتور بازی دارد. تیمی که آقای کریمی سرمربی آن است و بدون شک این مربی محترم آنقدر تجربه دارد که بداند شاگردان خود را چگونه به مصاف آبی‌ها بفرستد بنابراین امیدوارم استقلالی‌ها برای رویارویی با تراکتور فریب پیروزی‌های دو هفته آغازین را نخورند و با تمام وجود برای کسب یک برتری جدید وارد میدان شوند. ما توانایی شکست دادن تراکتور را داریم و امیدوارم این اتفاق به وقوع بپیوندد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      جناب آقای جواد زرینچه این هزینه ای که امثال تیم شما و سپاهان کرده بایدم قهرمان بشین

      پاسخ ها

      • سهمیه ی لجن و فساد مکتب گلبرگ کراکی الاستقلال السعودی

        پنج ساله دارن هزینه میکنن برادر،امسال هم هیچی نمیشن،قهرمانی شخصیت میخواد،امسال هم قهرمان ماییم و دبل هتریک میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج