جاباما
۱۱۶۴۹۵۸
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

میزان باروری «بسیار پایین» در تهران و ۴ استان

بنابر آمار منتشر شده از سوی دفتر جمعیت،نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران، میزان باروری کل کشور در سال گذشته، ۱.۷۱ فرزند یعنی باروری «کمتر از سطح جانشینی» بوده است و در این بین تهران به همراه چهار استان دیگر نیز باروری «بسیار پایین» داشته اند.

ایسنا: بنابر آمار منتشر شده از سوی دفتر جمعیت،نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران، میزان باروری کل کشور در سال گذشته، ۱.۷۱ فرزند یعنی باروری «کمتر از سطح جانشینی» بوده است و در این بین تهران به همراه چهار استان دیگر نیز باروری «بسیار پایین» داشته اند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی دفتر جمعیت،نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران، میزان باروری کل کشور از ۲.۰۷ فرزند در سال ۹۶ که می توان آن را باروری در «سطح جانشینی» در نظر گرفت؛ با سیری نزولی به ۱.۷۱ فرزند در سال ۹۹ یعنی باروری «کمتر از سطح جانشینی» رسیده است.

در واقع ۵۸ درصد از استانها در سال ۹۹ «باروری کمتر از سطح جانشینی» یعنی بین ۱.۵ تا ۲.۱ فرزند، ۱۶ درصد از استانها «باروری بسیار پایین» یعنی ۱.۳ فرزند و کمتر از آن، ۱۳ درصد از استانها «باروری پایین» یعنی ۱.۵ فرزند و کمتر از آن و ۱۳ درصد از استانها «باروری بالاتر از سطح جانشینی» یعنی بیشتر از ۲.۱ فرزند داشته اند.

تهران به همراه سمنان، البرز، مازندران و گیلان پنج استان با میزان باروری «بسیار پایین» و سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و یزد، چهار استان با میزان باروری «بالاتر از سطح جانشینی» در سال ۹۹ بوده اند.

همچنین در سال گذشته ایلام، قزوین، اصفهان و مرکزی «باروری پایین» و سایر استانها نیز باروری «کمتر از سطح جانشینی» داشته اند.

میزان باروری «بسیار پایین» در تهران و ۴ استان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونقدر در مورد نرخ باروری و فرزند آوری اینها بحث داره میشه و اصحاب رسانه در موردش می نویسن حالمون بهم خورد. عقیم شدیم اونقدر در این مورد نوشتین. یعنی هیچ دغدغه ای جز تولید مثل ماها ندارین؟ یا این هم یه حرکت انحرافی هست برای پرت کردن اذهان عمومی از اصل فلاکت و بدبختیمون؟
      اینهمه دارید در مورد تولید مثل می نویسین، برید سلسله مراتب نیازهای مازلو رو با دقت بخونین شاید فهمیدین ایراد کار از کجا هستش

    • بدون نام

      مردم نون خوردنشون با مشقت به دست می اورند چه امیدی به آینده هست که یک انسان دیگر رو وارد چرخه بدبختی مون بکنیم برای نسل حاضر چه کردید جز یاس و ناامیدی .

    • بدون نام

      بالاخره یه جا بالا بودیم و این درک افتخار داره

    • بدون نام

      ای کاش بگین بالا بودن آمار باروری داخل استان سیستان بلوچستان به خاطر کودک همسری ،کودک مادری هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج