۱۱۶۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

ابهام در دریافت پول‌های ایران، از کره، چین و عراق

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس عنوان کرد: «در بحث دریافت درآمد حاصل از فروش نفت‌مان در کشورهای مختلف از کره جنوبی بگیرید تا کشور‌های مختلف مثل عراق و چین مشکل داریم.»

انتخاب: نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس عنوان کرد: «در بحث دریافت درآمد حاصل از فروش نفت‌مان در کشورهای مختلف از کره جنوبی بگیرید تا کشور‌های مختلف مثل عراق و چین مشکل داریم.»

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره سرنوشت پول‌های بلوکه شده ایران در عراق گفت: «به هر حال ما این مشکل را داریم. در بحث درآمد حاصل از فروش نفت‌مان در کشورهای مختلف از کره جنوبی بگیرید تا کشور‌های مختلف مثل عراق و چین مشکل داریم و به واسطه همین مشکلات ناشی از تحریم‌هایی که امریکا علیرغم اینکه متعهد شده بود در برجام که زمینه دسترسی را برای ایران بوجود بیاورد و خلف وعده کرد، وجود دارد.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که دولت چگونه از طریق دیپلماسی این مشکل را حل کند، عنوان کرد: «دیپلماسی دولت آقای رییسی باید دو مرحله داشته باشد یکی در بحث ادامه مذاکرات و تصمیماتش در این باره و یکی هم حل مشکلاتی مثل تبادلات پول‌های بلوکه شده با کشو‌رهای همسایه از جمله عراق. بدین منظور که بتوانیم از ظرفیت همجواری و ارتباطات نزدیکی که داریم حداقل در کشور‌های همسایه استفاده کنیم.»

ارکانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با وجود اینکه دولت اعلام کرد اولویتش ارتباط با همسایگان است، چگونه بدون برجام می‌تواند مشکل نقل و انتقالات را از سر راه بردارد، گفت: «در بحث برجام که ما پذیرفته بودیم و تعهدات‌مان را به شکل یک طرفه انجام دادیم. الان اشکالی که در برجام وجود دارد به این برمی‌گردد که طرف مقابل تعهداتش را انجام نداد و تا زمانی که در خصوص انجام تعهداتش یک تصمیم قاطع نگیرد، بحث پایبندی ما به برجام چندان برای بنده قابل تعریف نیست.»

وی ادامه داد: «خلف وعده طرف مقابل را باید پیگیری و پاسخگو کرد؛ در غیر اینصورت ادامه مذاکراتی که بخواهد صرفا یک طرفه باشد، حداقل از لحاظ عرف دیپلماتیک معنا ندارد.»

این نماینده مجلس درباره میزان بدهی عراق به ایران، تصریح کرد: «من اطلاعات دقیقی ندارم و بانک مرکزی باید اعلام کند.»

ارکانی همچنین درباره زمان آزاد‌سازی این بدهی، گفت: «زمان دقیقش برمی‌گردد به اینکه وزارت خارجه و بانک مرکزی بتوانند بر اساس مذاکراتی که دارند، به نتیجه برسند. چرا که امری است مشروط به انجام مذاکره و نتایج آن. زمان دقیقی را نمی‌توان گفت و بستگی به میزان موفقیت طرفین دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شاه حسینی

      خسارت خانواده محترم شهدا وجانباز ان وایثارگران ازدجنگ تحمیلی عراق به ایران چرا درخواست وپیگیری نمی کنید این خواست بحق ایثارگران است چرا زود فراموش کردید ؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج