ورزش همیشه باعث لاغری نمی‌شود
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
ادیب_1
شیرآلات زمانی_1
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_3
ادیب_4
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 4
شیرآلات زمانی_2
ادیب_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۱۱۶۵۰۴۶
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
۱۸۶۶
تصور رایج این است که با ورزش کردن به صورت طبیعی کالری می‌سوزانیم و همین مسئله باعث کاهش وزن می‌شود. اما در حقیقت بدن تمام تلاش خود را می‌کند تا از بین رفتن کالری را جبران کند.

ایرنا: تصور رایج این است که با ورزش کردن به صورت طبیعی کالری می‌سوزانیم و همین مسئله باعث کاهش وزن می‌شود. اما در حقیقت بدن تمام تلاش خود را می‌کند تا از بین رفتن کالری را جبران کند.

یک مطالعه جدید در این مورد که فعالیت بدنی چگونه بر سوخت‌وساز ما تأثیر می‌گذارد نشان داد که ورزش کردن با هدف سوزاندن ۱۰۰ کالری در عمل به سوزاندن ۷۲ کالری می‌انجامد. این مطالعه نشان داد که بدن ما تمایل دارد که حداقل یک چهارم کالری مصرفی در طول ورزش را جبران کند و لذا تلاش ما در کاهش وزن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که جبران کالری از فردی به فرد دیگر متفاوت است و یادگیری نحوه واکنش سوخت‌وساز بدن به تمرینات، می‌تواند کلیدی برای بهینه‌سازی ورزش برای کنترل وزن باشد.

ورزش همیشه باعث لاغری نمی‌شود

فرض بر این است که ورزش به میزان قابل توجهی به کاهش وزن کمک می‌کند. هنگام حرکت‌، ماهیچه‌های ما منقبض می‌شوند و به سوخت بیشتری نسبت به حالت استراحت نیاز دارند، در حالی که سایر اندام‌ها و سیستم‌های بیولوژیکی نیز انرژی اضافی مصرف می‌کنند. با لطف مطالعات آزمایشگاهی گذشته، ما تقریباً می‌دانیم که این فرایندها چقدر انرژی می‌خواهند. به عنوان مثال، پیاده روی حدودا ۵/۱ کیلومتری، بسته به اندازه بدن و سرعت راه رفتن، تقریبا ۱۰۰ کالری می‌سوزاند.

تا همین اواخر، اکثر مردم، از جمله دانشمندان ورزش، تصور می‌کردند که این روند افزایشی است یعنی اگر ۵/۱ کیلومتر پیاده‌روی ۱۰۰ کالری می‌سوزاند، ۳ کیلومتر پیاده‌روی باید ۲۰۰ کالری بسوزاند. اما این نتیجه منطقی به ندرت اتفاق می‌افتد. در مطالعات بعدی مشخص شد اکثر افرادی که برنامه ورزشی جدیدی را شروع می‌کنند، بر اساس تعداد کالری‌هایی که در طول تمرینات خود می‌سوزانند، از آنچه انتظار می رود وزن کمتری از دست می دهند، حتی اگر رژیم غذایی خود را به شدت کنترل کنند.

سایر مطالعات در این زمینه نشان می‌دهند که فعالیت بیشتر لزوماً منجر به افزایش مصرف کالری روزانه نمی‌شود. حتی در بسیاری اوقات بدن کالری از دست رفته را جبران می‌کند. تحقیقات جدیدتر روی ۱۷۵۴ بزرگسال به این پرسش پاسخ داد که آیا افراد هنگام حرکت بیشتر نسبت به کل کالری روزانه می‌سوزانند یا خیر.

محققان دریافتند بالا بردن تمرینات ورزشی لزوماً به سوزاندن کالری بیشتر نمی‌انجامد. به نظر می‌رسد که با تمرین بیشتر و سوزاندن کالری بیشتر بدن بعد از تمرین تمایل دارد این کالری اضافی سوزانده شده را جبران کند. یافتۀ غیر منتظره این بود که سطح جبران انرژی در بین افرادی که دارای چربی نسبتاً بالایی از بدن هستند افزایش می‌یابد. آنها تمایل داشتند که ۵۰ درصد یا بیشتر کالری سوزانده شده با فعالیت را جبران کند.

ذکر این نکته ضروری است که در این مطالعه میزان مصرف غذای افراد مورد بررسی قرار نگرفته است. این تمرکز تنها بر صرف انرژی و اینکه چگونه بدن ما قادر به جبران برخی از کالری‌های سوزانده شده در حین ورزش با کاهش فعالیت‌های بیولوژیکی در نقاط دیگر بدن متمرکز شده است. اینکه چگونه ما به طور ناخودآگاه این عملکرد را تنظیم می‌کنیم و کدام سیستم‌های داخلی می‌توانند بیشتر تحت تأثیر قرار گیرند، هنوز مشخص نیست.

محققان حدس می‌زنند که عملکرد سیستم ایمنی بدن، که به انرژی قابل توجهی نیاز دارد، ممکن است تا حدودی کاهش یابد. یا می توانیم ناخودآگاه در روزهایی که ورزش می‌کنیم کمتر بی‌حوصله باشیم یا در غیر این صورت بی تحرک‌تر شویم. شاید برخی از عملکردهای داخلی سلول‌های ما کند شده و باعث کاهش کل انرژی بدن ما شود.

اما علم جدید ورزش و جبران کالری کاملاً دلسرد کننده نیست. حتی افرادی که بدن آن‌ها ۵۰ درصد یا بیشتر از کالری مصرفی خود را در طول فعالیت بدنی جبران می‌کنند، کالری بیشتری در روز نسبت به زمان سکون خود می‌سوزانند. مشکل سخت‌تر استفاده از ورزش برای کاهش وزن این است که ورزش واقعاً کالری کمی می‌سوزاند. برای کاهش وزن، باید غذای کمتری بخوریم.

برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
سفیر بار ساقدوش_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
سفیر بار ساقدوش_3
دکتر نائبی_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_4
دکتر نائبی_4
دکتر نائبی_2
سفیر بار ساقدوش_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
پارسیان طب - فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
قالیشویی بانو_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
دکتر صالحی_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
فنی آتل_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
تنورستان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
کلینیک النا_فوتر
اورانوس_فوتر2
پارسیان طب - فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو