۱۱۶۵۲۰۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

بیانیه مجمع مدرسین قم درباره آیت‌الله صافی

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم طی بیانیه ای در حمایت از مواضع آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تاکید کرد: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، حمایت از سخنان و مواضع این مرجع بزرگوار شیعه را وظیفه خود دانسته و از همه علما و‌ مراجع محترم می خواهد تا در برابر انحرافات و مشکلاتی که مردم و‌نظام را تهدید می کند، بی تفاوت نبوده و سخن حق را بر زبان آورند؛ چرا که وانهادن “ امر به معروف ونهی از منکر” به تعبیر مولا علی علیه السلام موجب سلطه بدان و‌ بدی ها در جامعه می شود.

جماران: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم طی بیانیه ای در حمایت از مواضع آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تاکید کرد: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، حمایت از سخنان و مواضع این مرجع بزرگوار شیعه را وظیفه خود دانسته و از همه علما و‌ مراجع محترم می خواهد تا در برابر انحرافات و مشکلاتی که مردم و‌نظام را تهدید می کند، بی تفاوت نبوده و سخن حق را بر زبان آورند؛ چرا که وانهادن " امر به معروف ونهی از منکر" به تعبیر مولا علی علیه السلام موجب سلطه بدان و‌ بدی ها در جامعه می شود.

متن بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در حمایت از مواضع آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم…

قل الحق من ربکم….

به دنبال درخواست بحق و خردمندانه مرجع بزرگوار حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، مبنی بر گشودن باب مذاکره و تعامل با جهان و حل مشکلات معیشت مردم، در ملاقاتی که رئیس مجلس با ایشان داشت، جریان تندرو ازسخن حق و اظهار نظرخردمندانه معظم له سخت برآشفت و در یکی از سایتها که همیشه خودش را محور حق و عدالت می داند، این مرجع بزرگوار را مورد انتقاد قرار داد و تعابیری که از ساحت علم و اخلاق به دور بود، طبق معمول، در انجا به کار رفت. بدیهی است که مراجع و عالمان دین همواره ملجا و مرجع مردم بوده و در برابر هرگونه بی عدالتی و آسیبی که مردم را تهدید نماید، بی تفاوت نبوده اند. چه آسیبی مهلکتر از فقر و مشکلات معیشت که دامن کثیری از آحاد جامعه را فراگرفته و نظام و ملت را تهدید می نماید. آیت الله صافی، برحسب وظیفه دینی، از این تهدید و آسیبی که مردم را نشانه گرفته، سخت نگران و بیمناک گشته و بر اساس وظیفه ای که به عهده عالمان دین است، و به فرموه امام علی علیه السلام: (وما اخذالله علی العلماء ان لا یقاروا علی کظة ظالم و لا سغب مظلوم)، حاکمان و مسولان را انذار و اندرز داده است.

در مورد مظلومان افغانستان نیز، این مرحع بزرگوار فریاد برآورد و نجات آنان را از چنگ ظالمان وظیفه همه دانست.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، حمایت از سخنان و مواضع این مرجع بزرگوار شیعه را وظیفه خود دانسته و از همه علما و‌ مراجع محترم می خواهد تا در برابر انحرافات و مشکلاتی که مردم و‌نظام را تهدید می کند، بی تفاوت نبوده و سخن حق را بر زبان آورند؛ چرا که وانهادن " امر به معروف ونهی از منکر" به تعبیر مولا علی علیه السلام موجب سلطه بدان و‌ بدی ها در جامعه می شود.

"مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم"

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج