جاباما
۱۱۶۵۲۶۱
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

فواید معجزه‌آسای مصرف فندق

فندق دانه‌ای با طبع گرم و خشک است که مصرف آن فواید زیادی برای بدن به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: فندق دانه‌ای با طبع گرم و خشک است که مصرف آن فواید زیادی برای بدن به همراه دارد.

فندق نوعی آجیل از درخت فندق است و بیشترین میزان تولید آن در کشورهای یونان، ایتالیا، انگلستان و نیمه‌ای از ایالات متحده است. از نظر طب سنتی فندق گیاهی با طبع گرم و خشک است که در نواحی کوهستانی یافت می‌شود.

از فواید فندق می‌توان به کاهش فشار خون اشاره کرد، همچنین کسانی که سنگ کلیه دارند باید روزانه ۱۵ عدد فندق مصرف کنند تا مشکلاشان بهبود یابد و افرادی هم که دردهای عضلانی باعث آزار و اذیت آن‌ها می‌شود از مصرف روزانه ۱۰ عدد فندق غافل نشوند.

فندق برای کاهش وزن تاثیر بسیار زیادی دارد؛ بنابراین افرادی که قصد لاغری دارند، بایستی حتما ۱۰ گرم گل فندق در ۳۰۰ سی‌سی آب را دم کنند و بعد از هر وعده غذایی به مصرف آن بپردازند. لازم است بدانید که فندق می‌تواند بدن را از آسیب رادیکال‌های آزاد مضر محافظت کرده و سلامتتان را در تمام طول شبانه‌روز حفظ کند.

جلوگیری از ابتلا به سرطان با مصرف فندق

یکی از موثرترین فواید فندق جلوگیری از بروز انواع مختلف سرطان است؛ چرا که به مقدار بسیار زیادی باعث تامین منگنز بدن می‌شود و به علت دارا بودن اثر ضد انعقادی می‌تواند سلول‌های سرطانی را مهار کند.

تاثیر فندق بر مادران باردار

فندق برای مادران باردار فواید زیادی را دارد و مصرف آن می‌تواند تقویت سیستم ایمنی بدن را به همراه داشته باشد؛ همچنین مواد مغذی موجود در فندق باعث رشد جنین خواهد شد. گفتنی است که فندق به علت دارا بودن اسید فولیک از بروز نقص لوله‌ عصبی برای جنین در دوران بارداری جلوگیری خواهد کرد و به رشد بافت جنین در دوران بارداری کمک می‌کند.

هر ۱۰۰ گرم فندق حاوی ۱۵ گرم پروتئین است؛ بنابراین غذای خوب و مغذی برای گیاهخواران به شمار می‌آید چرا که گیاهخواران از مصرف گوشت خودداری می‌کنند، اما مواد مغذی موجود در فندق باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن آن‌ها تقویت شود.

کم‌خونی را با مصرف فندق درمان کنید

فندق دارای ویتامین‌های زیادی است و همین عامل باعث می‌شود تا از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری کند، امروزه بیشتر بانوان کشورمان با مشکل کم‌خونی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بنابراین از آنجایی که فندق یکی از بهترین غذاها به عنوان منبع ویتامین E است دریافت مقدار کافی ویتامین E از هر بیماری مرتبط با کم‌خونی جلوگیری می‌کند، زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز خواهد شد. گفتنی است که با مصرف فندق، شما تقریبا ۳۰ درصد از مصرف روزانه آهن را دریافت می‌کنید.

درمان دردهای قاعدگی با مصرف فندق

فندوق حاوی مقدار زیادی منیزیم، کلسیم و ویتامین k است؛ بنابراین اگر در طول قاعدگی خود دچار گرفتگی رحم و دردهای عضلانی می‌شوید حتما به صورت مداوم و منظم از فندق استفاده کنید. گفتنی است که برخی افراد شاغل در زمان احساس گرسنگی به سمت و سوی مصرف غذاهای ناسالم می‌روند که در این صورت لازم است تا با نگهداری اندکی فندق در کمد خودتان به جای خوردن فست‌فود و غذاهایی که به بدن آسیب می‌رسانند فندق را در گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ولی بنظرم اون دوتا ستاره سیاره بودن

      والا من حتی نمیدونیم فندق کیلو چنده بعد تو از فواید فندق میگی مردم نون ندارن بخورن

    • بدون نام

      هر چیزی که می‌خواهد گران کنند معجزه آسا میشه

    • رابین هود

      با این گرونی ها فواید نون خشک با آب رو بگین

    • بابک

      سال قبل این موقع هر کیلو فندق با پوست ۷۰ هزار تومن بود امروز هر کیلو فندق با پوست ۲۱۰ هزار تومان است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماخودمون میدونیم همه چیزفایده داره .
        ولی نگاه ب جیبمون میکنم .تخمه افتابگردون میخریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج