۱۱۶۵۲۸۵
۱۵ نظر
۵۰۲۴
۱۵ نظر
۵۰۲۴
پ

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

پس از انتشار تیزر‌های متعدد، کمپانی مرسدس بالاخره از نسل هفتم SL رونمایی کرد.

دیجیاتو: پس از انتشار تیزرهای متعدد، کمپانی مرسدس بالاخره از نسل هفتم SL رونمایی کرد.

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

این نسل از رودستر پرطرفدار آلمانی هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ فنی متحمل تغییرات گسترده‌ای شده و می‌توان آن را یک پکیج تقریبا کامل از زیبایی، قدرت و کیفیت و دانست. SL جدید در حقیقت محصولی از مرسدس AMG بوده و ابتدا در دو نسخه SL 55 و SL63 وارد بازار خواهد شد. هر دو این نسخه‌ها به همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی معروف مرسدس AMG مجهز هستند.

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

نسل هفتم مرسدس SL هیچ اشتراکی با نسل قبلی خود ندارد. در ساخت این نسل از یک پلتفرم جدید استفاده شده؛ جنس فلزات به کار رفته در این پلتفرم در قسمت‌های مختلف متفاوت بوده و از آلومینیوم، فولاد، منیزیم و کامپوزیت ساخته شده است.

با ۴۷۰۵ میلیمتر طول و ۲۷۰۰ میلیمتر فاصله محوری SL ۲۰۲۲ در مقایسه با نسل پیشین ۷۴ میلیمتر طویل‌تر بوده و فاصله محوری آن ۱۱۵ میلیمتر رشد داشته است. این نسل در مقایسه با AMG GT رودستر که جانشین آن شده، ۱۵۴ میلیمتر طول بیشتری دارد.

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

مرسدس AMG SL 2022 از لحاظ طراحی دنباله‌روی مدلی مثل CLS است، چرا که چراغ‌های اصلی آن قابی مثلثی‌شکل دارند. این رودستر زیبا که حالا عضوی از خانواده AMG محسوب می‌شود، با جلوپنجره معروف پانامریکانا چهره خشن و در عین حال جذابی پیدا کرده است. بطور کلی باید گفت نسل جدید SL بیشتر نسخه تکامل یافته AMG GT احساس می‌شود تا نسل قبلی خود.

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

نسل جدید SL دیگر واژه بنز را در نام خود ندارد

در نمای عقب SL ۲۰۲۲ شباهت‌هایی با AMG GT چهار درب دارد. در این قسمت شاهد نصب یک اسپویلر متحرک هستیم. این اسپویلر بسته به سرعت خود را در ۵ حالت تنظیم می‌کند. مکمل عملکرد این اسپویلر، پکیج آپشنال ایرودینامیک است که در صورت سفارش آن تیغه‌ها و اسپویلری کوچک به سپر جلو افزوده می‌شود. این پکیج هنگام حرکت با سرعت ۱۵۵ مایل یا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت، ۵۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین ایجاد می‌کند.

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

کابین AMG SL 2022 پیش از این در ماه جولای رونمایی شده و با مشخصات آن کمابیش آشنا هستیم. در این نسل خبری از هایپراسکرین نیست و سیستم اینفوتیمنت از طریق یک نمایشگر لمسی ۱۱.۹ اینچی ایستاده مدیریت می‌شود. این نمایشگر قابل تنظیم بوده و زاویه آن بین ۱۲ الی ۳۲ درجه متغیر است. در پشت فرمان هم یک صفحه نمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد. برای تکمیل عملکرد این نمایشگر، از سیستم هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده کمک گرفته شده است.

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

مرسدس AMG تاکید دارد کابین SL ۲۰۲۲ بسیار با کیفیت بوده و این خودرو از تجهیزات زیادی بصورت استاندارد سود می‌برد. سیستم Airscarf یکی از این تجهیزات است که جریان هوای گرم را از طریق مجاری موجود در زیر پشت سری، به اطراف گردن سرنشینان جلو منتقل می‌کند. صندلی‌های برقی این خودرو از نوع اسپرت هستند، ولی در صورت سفارش مشتری صندلی‌های پرفورمنس AMG جایگزین آنها می‌شوند.

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

و اما مشخصات فنی؛ همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، SL 2022 ابتدا در دو نسخه ۵۵ و ۶۳ وارد بازار خواهد شد. هر دوی این نسخه‌ها نیروی خود را از همان موتور M177 دریافت می‌کنند.

این موتور V8 که در طیف وسیعی از محصولات AMG به کار گرفته شده، ۴ لیتر حجم دارد و در نسخه SL 55 طوری تنظیم شده که می‎تواند ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما در نسخه SL 55 این موتور توانایی تولید ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. هر دوی این موتورها با یک گیربکس ۹ سرعته خودکار همکاری می‌کنند.

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

مدل قرمز SL 63، مدل خاکستری SL 55

مدل پایه SL ۵۵ برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت نیازمند ۳.۹ ثانیه زمان است. این رقم برای SL ۶۳ برابر با ۳.۶ ثانیه اعلام شده؛ حداکثر سرعت این دو هم به ترتیب ۲۹۴ و ۳۱۵ کیلومتر در ساعت است.

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

مرسدس AMG SL 2022 از سیستم تعلیق پیشرفته پنج اتصالی در محور جلو بهره می‌برد. ترمزهای کربن-سرامیک در این نسل استاندارد بوده و مثل S کلاس W223 چرخ‌های عقب آن فرمانپذیر هستند. این چرخ‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر، مخالف چرخ‌های جلو و در سرعت‌های بالاتر موافق با چرخ‌های جلو زاویه می‌گیرند.

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

برای اولین بار SL نشان ۴Matic+ را روی خود دارد، به این معنی که قدرت موتور به هر چهار چرخ آن منتقل می‌شود

از تفاوت‌های SL ۶۳ و SL ۵۵ باید به سیستم تعلیق بادی و میله‌های کنترل واژگونی فعال در مدل قدرتمندتر اشاره کرد. در مدل پایه SL ۵۵ کمک‌فنرها از نوع رایج هستند.

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

مرسدس AMG SL 2022 اگرچه یک خودروی ۲ + ۲ است، ولی صندلی‌های عقب آن برای سرنشینان بزرگسال کارایی ندارند. به گفته ژرمن‌ها فقط افرادی با قد نهایت ۱.۵ متر می‌توانند در قسمت عقب این رودستر زیبا بنشینند؛ به عبارت بهتر، صندلی‌های عقب SL 2022 برای کودکان و خردسالان طراحی شده‌اند!

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

این نسل از SL برخلاف نسل قبلی که به سقف فلزی مجهز بود، دارای سقفی از پارچه سه لایه است. استفاده از این نوع سقف باعث شده وزن کلی خودرو ۲۱ کیلوگرم کاهش پیدا کند و فضای کمتری هم در صندوق آن اشغال شود. مرسدس AMG می‌گوید هنگام حرکت با سقف روباز، می‌توان دو کیف گلف را براحتی در صندوق عقب گذاشت. این در حالی است که در نسل قبلی یک کیف گلف بخش زیادی از فضا را اشغال می‌کرد.

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

استفاده از سقف پارچه‌ای یک مزیت دیگر به دنبال داشته و آن عبارت است از کاهش مرکز ثقل و به تبع آن بهبود هندلینگ خودرو. این سقف تا حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت و در مدت زمان ۱۵ ثانیه باز یا بسته می‌شود که در مقایسه با نسل پیشین ۵ ثانیه سریع‌تر است.

مرسدس، رقیب خشن پورشه ۹۱۱ را معرفی کرد

بطور کلی باید گفت مرسدس AMG با SL ۲۰۲۲ خطی باریک بین یک خودروی اسپرت و یک اتومبیل لوکس کشیده است. درباره زمان عرضه و قیمت دقیق این نسل فعلا حرفی به میان نیامده، اما پیش‌بینی می‌شود که برای خرید SL ۶۳ به پرداخت چیزی در حدود ۱۰۰ هزار پوند نیاز باشد.

اگر این پیش‌بینی درست باشد، SL ۶۳ باید به مصاف نسخه‌های کانورتیبل و تارگا از پورشه ۹۱۱ برود، رقابتی که در نوع خود بسیار دیدنی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تازه داره به پراید میرسه. البته راه زیاد داره. پراید معجزه قرن

      پاسخ ها

      • AAAAA

        این ماشین اگر توانست تیبای من را در جاده کرج قزوین بگیرد ماشین را تقدیم شما خواهم کرد
        اینها عقل ندارند الام زمستان است بارندگی شروع شده ماشین را بدون‌سقف ساختند

    • بدون نام

      این چیه پراید فقط پراید خوشگله خودمون زنده باد پراید بادوام وباکیفیت!!!

    • بدون نام

      محشره خوش بحال کسی که سوارش بشه

    • گل سرخ

      چه زیبا

    • بدون نام

      همه پرستاب بادنده جلو ایران کره شمالی اندونزی پرستاب بادنده عقب

    • Arsenal

      ما چقدر عقبیم هنوز ماشین بی کیفیت مونتاژ میکنیم

    • بی نام

      تخم مرغ کیلو چند

    • بشیری

      بسم الله الرحمن الرحیم بسم الله قاصم الجبارین آقای کارل بنز جهزیه خانمش فروخت با توان فکری وذهنی خلاقیت ملی برای عموم مردم دنیا بنز را خلق کرد.ولی لیبرال صهیون جهانی مفسد فی الارض بنز اسرافی اشرافیت کرد مرسدس بنز ( بنز کمنز) تویو تا ساب (ساب لکسوس) داف روور (شورولت) مان فولکس (آئودی بنز)بنز ولوو (جیپ هندا ) ۵ خودروی جهانی ۵میلیارد نفر جمعیت با کرامت انسانی مستضعفین بدون اسرافیت خودروی ملی جهان است .درآینده با طرح تفلکیک سازه وشیشه مقاومت و مواد پلیمری بسیار زیبا روشن محکم آسمان بالای سر اطراف روشن بدون زمستان سرد وتابستان گرم متعادل بدون دود وآلاینده ،
      اللهم عجل الولیک الفرج صلوات یا الله ادرکنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه سر یه دکتر خیلی خوب برو . شما خیلی وضعیت مزاجیت داغونه

      • بدون نام

        پاک قاطی کردی
        خدا بهت رحم کنه

    • بدون نام

      تو این سوار شه ادم پیر نمیشه

    • بدون نام

      چقدر جذابه این هیولا آخه!!!

    • بدون نام

      این مرسی دس تازه رقیب پراید ما هم نمیشه ...

    • بدون نام

      بزودی زیر پای رانت خواران و فرزندان شان در ایران رویت می شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج