۱۱۶۵۳۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

برای نجات پسرم از اعدام ۲ هفته مهلت دارم

من پاسدار بازنشسته و جانباز شیمیایی هستم اما دنبال گرفتن کارت جانبازی نرفته‌ام. بعد از جنگ بازنشسته شدم و از آن به بعد به‌عنوان راننده تاکسی مشغول به کار هستم تا نان حلال برای زن و بچه‌ام ببرم.

روزنامه شرق: پسر جوانی که به اتهام قتل به قصاص محکوم شده در زندان در انتظار است تا خانواده‌اش بتوانند مبلغ درخواستی اولیای دم مقتول را فراهم کنند و وی را از چوبه‌دار نجات بدهند.

این جوان که رسول نام دارد چهارسال قبل در اصفهان با یکی از دوستانش درگیر شد. در این درگیری چاقوی مقتول در بدن خودش فرو رفت و وی جان باخت.

پس از آن رسول تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «دوستم را هل دادم. او به دیوار خورد و چاقو در کتفش فرو رفت البته من متوجه این اتفاق نشدم.» رسول در ادامه برای بیرون‌آوردن چاقو از دست دوستش روی او نشست و همین امر باعث شد جراحت شدیدتر شود.

جوان زخمی به بیمارستان انتقال یافت و پزشکان او را بعد از درمان سرپایی مرخص کردند اما پسر جوان ساعاتی بعد به کما رفت و جان باخت. رسول قرار بود فروردین امسال قصاص شود اما اولیای دم در آخرین لحظات اعلام کردند در ازای دریافت مبلغی حاضر به گذشت هستند این در حالی است که خانواده متهم تاکنون نتوانسته‌اند این مبلغ را فراهم کنند. پدر رسول در گفت‌وگو با خبرنگار ما وضعیت پرونده و پسرش را شرح داده است:

رسول چقدر درس خوانده است؟

دیپلم دارد. بعد از آن سر کار رفت. او در کابینت‌سازی کار کرده و تقریبا استادکار شده بود. او در تمام این مدت در همین شغل بود. آدمی نبود که از این شاخه به آن شاخه برود.

شغل خود شما چیست؟

من پاسدار بازنشسته و جانباز شیمیایی هستم اما دنبال گرفتن کارت جانبازی نرفته‌ام. بعد از جنگ بازنشسته شدم و از آن به بعد به‌عنوان راننده تاکسی مشغول به کار هستم تا نان حلال برای زن و بچه‌ام ببرم.

چند فرزند دارید؟

دو دختر و دو پسر دارم. پسرم در شرکت آسانسورسازی کار می‌کند، یک دخترم لیسانس مدیریت بازرگانی دارد اما در شرکتی به‌عنوان منشی مشغول کار است و دختر دیگرم هم هنوز دانشجو است. رسول بچه دوم من است.

تا به حال چه اقداماتی برای جلب رضایت اولیای‌دم انجام داده‌اید؟

ما بارها مراجعه کردیم اما نتوانستیم پدر و مادر مقتول را به‌طور مستقیم ببینیم و آنها از طریق رابط هم حاضر نشدند با ما صحبت کنند اما از طریق برادر آن مرحوم موفق شدیم دو بار حکم را به تعویق بیندازیم. برادر مقتول با پدر و مادرش صحبت کرد و آنها حاضر شدند حکم را به طور موقت اجرا نکنند.

پرونده رسول در حال حاضر در چه مرحله‌ای است؟

خانواده مقتول اول گفتند ۵۰۰میلیون برای بخشش رسول باید به آنها بدهیم اما در نهایت راضی شدند با دریافت ۳۰۰میلیون‌تومان از حق قانونی قصاص فرزندم گذشت کنند.

تاکنون چقدر از این مبلغ جمع شده است؟

من و همه فامیلمان بعد از کلی تلاش موفق شدیم صدمیلیون‌تومان جمع کنیم اما در تهیه بقیه مبلغ با مشکل روبه‌رو هستیم.

چه کارهایی برای تامین این مبلغ انجام داده‌اید؟

چند روز پیش به مناسبت نیمه شعبان در تهران برنامه‌ای خیریه برگزار شد و قرار بود در یکی از سینماها پولی برای تامین بخشی از دیه رسول جمع شود اما از این برنامه استقبال نشد و فقط ۵۰۰هزارتومان جمع شد که نزد شخصی است که بانی این کار خیر بود.

برای تهیه بقیه مبلغ چقدر مهلت دارید؟

فقط دو هفته تا پایان مهلتی که برای پرداخت دیه به ما داده بودند مانده و از مردم می‌خواهم هر کاری که می‌تواند در نجات جان رسول موثر باشد انجام بدهند تا مبلغ دیه جمع شود و رسول دوباره به زندگی بازگردد.

چه تضمینی وجود دارد که رسول بعد از آزادی دوباره خلاف نکند؟

رسول اصلا پسر خلافکاری نیست. آن دعوا هم یک اتفاق بود و خودش هم چاقو نداشت. قبل از آن هم خلافی انجام نداده بود. رسول اهل شر نبود. او ورزشکار بود و کشتی می‌گرفت. سه مدال استانی هم دارد. من به عنوان پدر او تضمین می‌کنم همانطور که تا به حال هیچ خلافی نکرده است بعد از این هم خلاف نخواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      سلام
      شماره حسابی اعلام شود تا هر کس به اندازه وسعش به ایشان کمک کند

    • شادی

      500 میلیون؟؟؟ به نظرم اگه می خواستن ببخشند یک چنین شرطی با چنین مبلغ بالایی و برایشان نمی گذاشتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج