۱۱۶۵۴۶۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

قاسم‌پور: کاکس به مسابقه بعدی دعوتم کرد

قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد جهان گفت که جیدن کاکس بعد از مبارزه نیمه نهایی پیکارهای جهانی برای او در کشتی فینال آرزوی موفقیت کرده و قاسم‌پور را به مسابقه بعدی دعوت کرده است.

خبرگزاری تسنیم: قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد جهان گفت که جیدن کاکس بعد از مبارزه نیمه نهایی پیکارهای جهانی برای او در کشتی فینال آرزوی موفقیت کرده و قاسم‌پور را به مسابقه بعدی دعوت کرده است.

کامران قاسم‌پور که میهمان برنامه امروز (۸ آبان) دایره طلایی بود، در مورد مسابقات جهانی اسلو و حضورش در وزن بالاتر اظهار داشت: به لطف خدا در جهانی کشتی‌های خوبی گرفتم و و خوشحالم که دل هموطنانم را شاد کردم. خدا را شکر این افتخار نصیب من شد. همه اینها لطف خدا و دعای خیر مردم بود.

وی درباره دریافت یک کارت هدیه یک میلیونی مسدود بعد از مسابقات جهانی گفت: نمی‌خواهم از کسی نام ببرم. این موضوع دیگر گذشت. این کارت از سوی یکی از مسئولان شهری بود که دوست ندارم راجع به آن صحبت کنم. یک لوح آوردند که در آن این کارت هدیه مسدود بود.

قاسم‌پور: کاکس به مسابقه بعدی دعوتم کرد

قاسم‌پور راجع به وعده استخدام قهرمانان در نهادهای دولتی خاطرنشان کرد: یکسری از مسئولان محبت دارد. امیدوارم اگر قولی می‌دهند، انجام شود. یک مسئله مهم، اشتغال بچه‌هاست که بی‌شک یکی از دغدغه‌های بزرگ همه ورزشکاران محسوب می‌شود، چون بچه‌ها درآمد دیگری غیر از ورزش ندارند. برای من هم نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش زده شده است تا طبق وعده‌ای که وزیر در مورد جذب قهرمانان دادند، این اتفاق رخ دهد.

قهرمان جویباری کشتی آزاد جهان در پاسخ به این سؤال که بردن کاکس در نیمه نهایی سخت‌تر بود یا کشتی‌گیر روسی در فینال، تصریح کرد: از قبل همه خبرنگاران و کارشناسان کشتی دنبال مبارزه من با کاکس آمریکایی بوده و این مبارزه را سخت می‌دانستند. اعتقاد آنها هم براساس سوابق کاکس بود که کشتی‌گیر خیلی قلدری است و در سطح بالا کشتی می‌گیرد، ولی حریف فینالم، کشتی بلد بود و روی کشتی من خوب کار کرده است و کاملاً راهم را بسته بود. این مبارزه سخت‌تر از مبارزه با کاکس بود و در فینال خیلی به من فشار آمد.

وی در مورد اینکه بسیاری از قهرمانان سابق جهان از جمله علیرضا حیدری، کامران قاسم‌پور را کشتی‌گیری صاحب سبک خوانده‌اند، گفت: صحبت این بزرگان مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کند. آنها به من لطف دارند و امیدوارم بتوانم به نحو احسن جواب محبت آنها را بدهم و شرمنده این عزیزان نشوم.

قاسم‌پور راجع به جوایز در نظر گرفته شده برای قهرمانان تأکید کرد: تا حالا که از طرف مسئولان شهری، اقدامی در مورد جوایز نشده است، ولی امیدوارم اگر چنین کاری اتفاق افتاد، تبعیضی بین قهرمانان نباشد و به همه به یک چشم نگاه کنند. هر کسی که روی سکو رفته زحمت کشیده و خوب است که بین مدال قهرمانان تبعیض قائل نشوند و همه به یک چشم دیده شوند.

وی بحث لیگ را متفاوت از مسابقات ملی دانست و در مورد وزنی که در آن کار را در ماه‌های آینده ادامه خواهد داد، گفت: لیگ بحثش جداست. از مسابقات جهانی که برگشتم تمرین منظمی نداشتم. طبق قراردادی که با صنایع داشتم و کشتی‌ها این هفته در شهر خودم جویبار برگزار می‌شد، وظیفه‌ام دانستم که به تیم کمک کنم. ما کشتی حساسی با تیم ستارگان داشتیم. حالا در ادامه مسیر باید دید چه شرایطی پیش می‌آید و هر جایی که صلاح باشد، در 86 یا 92 کیلو کشتی خواهم گرفت.

دارنده دو مدال طلای امیدهای جهان حضور کشتی‌گیران خارجی در لیگ را به سود کشتی ایران دانست و اضافه کرد: با حضور خارجی‌های سطح جهانی در لیگ برتر، رقابت در داخل بالاتر می‌رود و حریفان با انگیزه روی تشک می‌روند. آنها برای اینکه عنوان‌دار جهان از کشوری دیگر را ببرند و خودشان را در قالب یک چهره مدعی نشان بدهند، تمرین بهتری را پشت سر می‌گذارند.

وی در مورد رضا یزدانی دیگر قهرمان نامدار جویبار که هدایت تیم صنایع را برعهده دارد، گفت: چند سال است که در لیگ مربیگری می‌کند، سوابقش در کشتی هم کاملا مشخص است. به هر حال در مسابقه اخیر چند تا از بچه‌ها را در اختیار نداشتیم. در دور برگشت با جابجایی مهره‌ای که با تصمیم سرمربی اتفاق خواهد افتاد، با قدرت شرکت می‌کنیم.

وی درباره امکانات کشتی مازندران تصریح کرد: در شهر جویبار یکسری مشکلات هست که می‌بایست به آنها توجه شود. یکی از بحث‌ها رسیدگی ویژه به مربیان، توجه به سالن‌ها و امکاناتش هست. یکسری از سالن‌ها در زمستان بخاری ندارند و در طول سال با مشکلات گرمایشی و سرمایشی مواجه هستند. باید امکانات اولیه در اختیار کشتی‌گیران قرار بگیرد.

قاسم‌پور با اشاره به دعوت کاکس از وی برای رویارویی دوباره گفت: او کشتی‌گیر توانمندی است. او بعد از مبارزه، برایم در کشتی فینال آرزوی موفقیت کرد و گفت بار دیگر در مسابقه بعدی رو در روی هم قرار بگیریم. من هم تأیید کردم که یک جای دیگر حتماً با هم کشتی بگیریم. اینطور که از گوشه و کنار شنیده می‌شود قرار است همین تیمی که در جهانی بوده است، احتمالاً بهمن ماه به آمریکا اعزام شود و حالا باید دید نظر کادر فنی و فدراسیون در این مورد چیست.

وی اولین مربی‌اش در کشتی را حسین نقیبی معرفی کرد و ادامه داد: با مربیان زیادی به صورت مقطعی کار کردم، اما کسی که از آن ابتدا تا به امروز کنارم بوده، حسین نقیبی است که خیلی برایم زحمت کشیده است. علاوه بر او، پدرم جدا از بحث پدری، مربی من هم در زمینه ورزشی و هم اخلاقی بوده است.

قاسم‌پور در مورد بهترین دوستانش در کشتی خاطر نشان کرد: حسن یزدانی، محمدحسین محمدیان و محمدجواد ابراهیمی که جدیداً مجبور شدیم با هم کشتی بگیریم، مجتبی گلیج و بهنام احسان‌پور که به تازگی مربی شده است. امیدوارم احسان‌پور همانطور که کشتی‌گیر فنی و باکلاسی بود، در مربیگری هم به درجات بالا برسد. این عزیزان از دوستان نزدیکم در کشتی هستند.

این قهرمان مازندرانی در خاتمه درباره اینکه چه توصیه‌ای در کشتی‌گیران نونهال در بازدید اخیرش از تمرینات آنها داشته است، گفت: مهمترین چیز این بود که در این راه سختی زیاد است و آنها نباید ناامید شوند. تلاش و پشتکاری چیزی است که همه دارند تا به موفقیت برسند، اما یکی اینکه زود قانع نشوند و از شکست‌ها ناامید و دلسرد نشوند و این مسیر را تا انتها بروند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج