جاباما
۱۱۶۵۵۰۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مجوز استفاده از فایزر برای کودکان ۵ تا ۱۱ساله

سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا مجوز استفاده از واکسن کرونا «فایزر- بایون تک» را برای کودکان پنج تا ۱۱ ساله صادر کرد.

ایرنا: سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا مجوز استفاده از واکسن کرونا «فایزر- بایون تک» را برای کودکان پنج تا ۱۱ ساله صادر کرد.

این مجوز بر اساس ارزیابی کامل و شفاف سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا (FDA) از داده‌هایی بوده که شامل نظرات کارشناسان کمیته مشورتی مستقل است که با اکثریت قاطع به در دسترس قرار دادن این واکسن برای کودکان این رده سنی، رأی مثبت دادند.

به گزارش روز شنبه گروه آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا، این واکسن با کسب مجوز برای ۲۸ میلیون کودک آمریکایی پنج تا ۱۱ ساله قابل استفاده خواهد بود.

مجوز استفاده از فایزر برای کودکان ۵ تا ۱۱ساله

سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا با اعطای مجوز به واکسن فایزر برای کودکان پنج تا ۱۱ سال در زمینه اثربخشی آن اعلام کرد که واکنش های ایمنی کودکان پنج تا ۱۱ ساله با افراد ۱۶ تا ۲۵ ساله قابل مقایسه بود. علاوه بر این، مشخص شد که این واکسن در پیشگیری از کووید-۱۹ در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله، ۹۷ درصد مؤثر است.

همچنین درمورد ایمنی واکسن فایزر برای روز کودکان پنج تا ۱۱ ساله تصریح کرد: این واکسن روی حدود سه هزار و ۱۰۰ کودک پنج تا ۱۱ ساله که واکسن را دریافت کرده بودند، مورد مطالعه قرار گرفت و هیچ عارضه جانبی جدی در این مطالعه در حال انجام مشاهده نشد.

کمیته مشاوره اقدامات ایمن سازی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) هفته آینده برای بحث در مورد توصیه های بالینی بیشتر تشکیل جلسه می دهد.

جانت وودکاک سرپرست کمیسیون سازمان نظارت بر غذا و دارو آمریکا در این زمینه گفت: به عنوان یک مادر و یک پزشک، می دانم که والدین، مراقبان، کارکنان مدرسه و کودکان منتظر مجوز امروز بوده اند. واکسینه کردن کودکان کوچک تر در برابر کووید-۱۹ ما را به بازگشت به حالت عادی زندگی نزدیکتر می کند.

وی افزود: ارزیابی جامع و دقیق ما از داده‌های مربوط به ایمنی و اثربخشی واکسن کرونا فایزر باید به والدین و سرپرستان این اطمینان را بدهد که این واکسن با استانداردهای بالای ما مطابقت دارد.

واکسن کووید-۱۹ «فایزر-بایون تک» برای کودکان پنج تا ۱۱ ساله به‌ صورت یک سری واکسن های ۲ دز، با فاصله ۳ هفته ای تجویز می‌شود؛ اما دزهای این واکسن برای کودکان پنج تا ۱۱ ساله نسبت به دز ۳۰ میکروگرم این واکسن که به افراد بالای ۱۲ سال زده می شود، کمتر و ۱۰ میکروگرم است.

به گزارش ایرنا، کمیته مشورتی واکسن‌ها و محصولات بیولوژیکی مرتبط» در سازمان غذا و داروی آمریکا سه شنبه گذشته به تزریق واکسن کووید-۱۹ فایزر، برای کودکان پنج تا ۱۱ ساله رأی داد.

شرکت داروسازی فایزر هفته گذشته، اعلام کرد که ارایه دزهای خفیف واکسن کرونا به کودکان پنج تا ۱۱ ساله بیش از ۹۰ درصد مؤثر بوده است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذرماه ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش های ویروس کرونا در انگلیس، برزیل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج