۱۱۶۵۸۸۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ماکرون: نخست وزیر استرالیا دروغگو است

رئیس جمهور فرانسه در قضیه لغو قرارداد چند میلیارد دلاری ساخت زیردریایی برای دولت کانبرا، نخست وزیر استرالیا را به دروغگویی متهم کرد.

مهر: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، می‌گوید اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در موضوع لغو قرارداد ساخت زیردریایی به او دروغ گفته است و اعتماد سازی میان آنها مستلزم تلاش بیشتری است.
او که برای نخستین بار بعد از رونمایی از پیمان آکوس در ماه میلادی سپتامبر، با موریسون در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رُم، مواجه شد؛ در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید «آیا گمان می‌کنید موریسون به شما دروغ گفته است»، جواب داد: گمان نمی‌کنم، بلکه مطمئنم (که او چنین کاری را کرده است).
آکوس پیمانی امنیتی در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک است که به ساخت دست کم ۸ فروند زیردریایی هسته‌ای برای استرالیا، از جانب انگلیس و آمریکا منجر می‌شود. این پیمان به قیمت لغو قرارداد چند میلیارد دلاری منجر شد که فرانسه برای ساخت زیردریایی‌های متعارف با استرالیا منعقد کرده بود. نکته قابل تأمل آن است که چندی قبل از رونمایی از آکوس، ماکرون و موریسون با یکدیگر دیداری داشتند که طی آن، طرف استرالیایی کوچک‌ترین اشاره‌ای به احتمال لغو قرارداد با پاریس نکرده بود و همین مسئله، اتهام ریاکاری و دروغ را متوجه موریسون می‌کند.
البته، موریسون در پاسخ به اتهامی که ماکرون متوجه او کرد؛ مدعی شد که دروغگویی در میان نیست و او قبلاً هم به رئیس جمهور فرانسه گفته بود که زیردریایی‌های متعارف دیگر به کار کانبرا نمی‌آید.
رونمایی از پیمان آکوس به درگیری لفظی و دیپلماتیک بی سابقه‌ای میان پاریس و شرکای سنتی اش منجر شد تا جایی که فرانسه سفرای خود را از آمریکا و استرالیا فراخواند و انگلیس را هم به فرصت طلبی متهم کرد.
دو روز پیش، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان دیداری که با ماکرون در حاشیه جی ۲۰ داشت، برای دلجویی از او، مدعی شد که واشنگتن در قضیه زیردریایی‌ها «خام دستانه» عمل کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلا استرالیا کشور مزخرفی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج