۱۱۶۶۰
۳ نظر
۵۰۳۳
۳ نظر
۵۰۳۳
پ

بیماری پوست شمالي‌ها

حدودا بالغ بر يك درصد مردم سراسر جهان يعني بيش از ۷۰ ميليون نفر از شهروندان كشورهاي مختلف آسيايي، اروپايي و آمريكايي به بيماري پوستي پسوريازيس مبتلا هستند و براي درمان از شيوه‌ها و روش‌هاي درماني مختلف بهره مي‌گيرند.

بیماری پوست شمالي‌ها
بیماری پوست شمالي‌ها

شايد براي‌تان جالب باشد اگر بدانيد كه حدودا بالغ بر يك درصد مردم سراسر جهان يعني بيش از ۷۰ ميليون نفر از شهروندان كشورهاي مختلف آسيايي، اروپايي و آمريكايي به بيماري پوستي پسوريازيس مبتلا هستند و براي درمان از شيوه‌ها و روش‌هاي درماني مختلف بهره مي‌گيرند. بيماري‌ كه به‌طور مشخص سيستم ايمني بدن را هدف قرار مي‌دهد و با ايجاد اختلال در روند رشد سلول‌هاي پوستي، خود را به شكل لكه يا پلاك‌هاي قرمز رنگ در سطح پوست نمايان مي‌كند. براساس گزارش‌هاي ارائه شده از سازمان بهداشت جهاني، اگرچه درمان قطعي براي اين بيماري در جهان وجود ندارد اما در حال حاضر در طب مدرن و طب‌هاي طبيعي و مكمل در جهان روش‌هاي متنوعي براي كنترل و تسكين عوارض اين بيماري وجود دارد كه طب سوزني چين يكي از نمونه‌هاي موفق و موثر در ميان آن‌هاست. در اين شماره گفت‌وگويي با دكتر رضا حشمت، رئيس انجمن طب سوزني ايران داشتيم تا از روش‌هاي درماني طب سوزني چين در بهبود و تسكين عوارض و علائم بيماري پسوريازيس اطلاعات بيشتري كسب كنيم. حدود يك درصد مردم جهان به اين بيماري مبتلا هستند و اين بيماري در كشورهاي اسكانديناوي نسبت به ساير نقاط جهان بيشتر ديده مي‌شود. مردم كشور ژاپن و اسكيموها از جمله افرادي هستند كه به ندرت به اين بيماري مبتلا مي‌شوند. اين بيماري در كشورمانيز بيشتر در شهرهاي شمالي كشور شيوع دارد و اغلب در ميان جوانان و افراد ميانسال ديده مي‌شود.


اين بيماري واگير ندارد

پسوريازيس يكي از بيماري‌هاي شايع پوستي است كه معمولا با بروز پلاك‌هاي قرمزرنگ در پوست ديده مي‌شود و در غالب موارد بدون خارش و عارضه‌اي شبيه به آن انسان را همراهي مي‌كند. بروز اختلال در سيستم ايمني بدن مهم‌ترين عامل بروز بيماري پسوريازيس در انسان است.

با بروز اين اختلال سرعت رشد سلول‌هاي پوست زياد مي‌شود و اين مسئله موجب مي‌شود تا اختلال در توليد و مرگ سلول‌هاي پوستي به‌وجود آيد. بنابراين با تغييري كه در چرخه حيات سلول‌هاي پوستي به‌وجود مي‌آيد به مرور چند لايه سلول مرده در سطح پوست جمع مي‌شود كه باعث بروز لكه‌ها يا پلاك‌هاي روشن يا قرمز رنگ روي پوست مي‌شود. .


توصیه چینی‌ها برای پیشگیری

درمانگران چینی معتقدند، مراقبت از ریه و لوزالمعده نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری پسوریازیس دارد. به همین دلیل آن‌ها تغذیه خوب، اكسیژن رسانی مناسب و زندگی در محیطی خوش آب و هوا و بدون فشار و استرس را مهم‌ترین عوامل برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری می‌دانند. آن‌ها همچنین كنترل مصرف غذاها و خوراكی های شیرین و تند را براي پیشگیری از بروز این بیماری در بدن بسیار موثر می‌دانند. از طرفی همین شرایط را برای درمان افراد مبتلا به پسوریازیس موثر می‌دانند. درحقیقت دریافت سوزن و رعایت این نكات به این بیماران كمك می‌كند تا لكه‌ها و پلاك‌های پوستی را كنترل كرده و نازیبایی كه این لكه‌ها روی پوست بدن آن‌ها به‌وجود می‌آورد را به حداقل كاهش دهند.


استرس، پسوريازيس را تشديد مي‌كند

پسوريازيس از جمله بيماري‌هايي است كه در شهرهاي شمالي كشور بيشتر از ساير مناطق ديده مي‌شود. ابتلا به اين بيماري كه بيشتر در جوانان و افراد ميانسال ديده مي‌شود بيشتر تحت‌تاثير عامل وراثت و شرايط روحي انسان قرار دارد. به اين معني كه اين بيماري ممكن است از طريق ژن از پدر يا مادر به فرزندان منتقل شود. اگر چه بسياري از محققان و متخصصان پوست بر اين باورندكه فشارهاي رواني، استرس، اضطراب و هيجانات روحي موجب تشديد اين بيماري و خارج‌شدن آن از فاز اوليه مي‌شود.


بیماری پوست شمالي‌ها

اگر قصد داريد بچه دار شويد، بخوانيد

براساس تحقيقات دانشمندان با وجود آن‌كه عامل وراثت يكي از راه‌هاي ابتلا به بيماري پوستي پسوريازيس است اما در مواردي هم مشاهده شده كه اين بيماري به فرزند منتقل نشده است . براساس شواهد موجود احتمال ابتلاي نوزاد به اين بيماري در خانواده‌هايي كه تنها يكي از والدين به اين بيماري مبتلاست ۲۰ درصد و در خانواده‌هايي كه والدين هر ۲ به اين بيماري مبتلا هستند ۴۰ درصد است. علاوه بر اين نكته كه دانستن آن ضروري است، خانم‌هاي مبتلا به اين بيماري كه تصميم دارند صاحب فرزند شوند، بايد آگاهي داشته باشند كه دوران بارداري راحتي را سپري مي‌كنند اما در دوران شيردهي ممكن است با تشديد بيماري و افزايش لكه‌ها و پلاك‌هاي قرمز رنگ در سطح پوست‌شان روبه‌رو شوند.


اين نكات را جدي بگيريد

دانستن اين نكات براي افرادي كه مبتلا به اين بيماري هستند يا در خانواده آن‌ها فردي به پسوريازيس مبتلا است ضروري است.
بيماري پسوريازيس در گروه بيماري‌هاي پوستي قرار مي‌گيرد كه از فردي به فرد ديگر منتقل نمي‌شود و در واقع اين بيماري واگيردار نيست.
محققاني كه درباره چگونگي ابتلا و درمان اين بيماري تحقيق مي‌كنند هنوز درباره احتمال تاثير عفونت‌ها يا باكتري‌ها در ابتلا به اين بيماري به اتفاق نظر نرسيدند.
جراحي‌ها و زخم‌ها در برخي موارد بيماري پسوريازيس را در انسان تشديد مي‌كنند بنابراين بايد مراقب بود كه از بروز اين اختلال‌ها در بدن افراد مبتلا به پسوريازيس پيشگيري شود.
برخي از داروها از قبيل داروهاي ضد‌مالاريا، داروهايي مانند پروپانول و ايندرال ممكن است موجب تشديد اين بيماري در بدن شود.
نور خورشيد در افزايش حساسيت پوست بيمار و تشديد لكه‌ها موثر است. بنابراين بايد از تابش مستقيم نور خورشيد به پوست اين بيماران پيشگيري كرد.
متدهاي درماني طب سنتي چين در درمان پسوريازيس ناشي از افزايش حرارت و سم در خون بسيار موفق‌تر است و براي درمان پسوريازيس ناشي از كم خوني روند درمان كند صورت مي‌گيرد.
شدت بيماري پسوريازيس در افراد مختلف متفاوت است. افراد متناسب با شغل، جنس و شيوه زندگي كه دارند اين بيماري را در شدت‌هاي مختلف تجربه مي‌كنند.


فواید درمان با طب سوزنی

شیوه درمانی طب سوزنی فواید درمانی بسیار مفیدی برای بیماران مبتلا به پسوریازیس دارد كه برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌كنیم.

دردهای مفصلی و استخوانی با كمك طب سوزنی در بیماران كنترل و درمان می‌شود.

اگر بیماری دچار خارش پوست و التهاب پلاك‌ها باشد با دریافت سوزن می‌تواند این اختلال‌ها را پشت سر بگذارد.

درمانگران طب سوزنی با كمك نقاط خاص اكوپانچر و سوزن می‌توانند اختلال گردش خون را در بدن درمان كرده و میزان خونرسانی را به بافت‌های مختلف بدن افزایش دهند و به این ترتیب از پیشرفت بیماری بكاهند.


از علائم پسوريازيس بيشتر بدانيم

لكه‌ها و پلاك‌هاي قرمز رنگ در نگاه اول بيش از هرجا در بخش‌هايي مانند سر، ساعد، زانو، ناخن و آرنج بيمار ديده مي‌شود. در اين شرايط بيمار پلاك ريزي و پوسته‌ريزي را در اين قسمت‌ها بيشتر تجربه مي‌كند. البته بايد بدانيد كه پلاك ريزي در ناحيه سر به هيچ وجه به ريزش مو منتهي نمي‌شود و بيماران مبتلا به پسوريازيس نبايد نسبت به اين مسئله نگراني داشته باشند. در مواردي نيز كه اين بيماري ناخن‌ها را درگير مي‌كند بيمار با ضخيم شدن و كدري ناخن‌ها روبه‌رو مي‌شود. علاوه‌بر اين، با بررسي شرح حال و پرونده پزشكي بيماران مبتلا به پسوريازيس مشخص مي‌شود كه اين بيماران غالبا دردهايي را در ناحيه مفاصل دارند يا از التهاب‌هاي مفصلي و استخواني رنج مي‌برند.


از چه موادي پرهيز كنيد؟

افراد مبتلا به بيماري پسوريازيس بايد در رژيم غذايي خود از مصرف گوشت قرمز پرهيز كنند. گوشت قرمز در بسياري موارد موجب تشديد بيماري و پلاك‌هاي پوستي آن‌ها مي‌شود. از طرفي مصرف روغن ماهي به‌صورت خوراكي و موضعي مي‌تواند تاثير زيادي در بهبود بيماري داشته باشد و از ميزان دردهاي مفصلي و پلاك ريزي‌ها بكاهد. علاوه بر اين، بيماران مبتلا به پسوريازيس بايد مراقب باشند كه مصرف دخانيات مي‌تواند موجب تشديد بيماري در آن‌ها شود. بنابراين به‌طور جدي بايد از مصرف آن‌ها خودداري كنند. درمانگران چيني مصرف خوراكي‌ها و مواد غذايي خيلي تند و پرادويه يا غذاهاي شيرين را نيز به افراد مبتلا به پسوريازيس توصيه نمي‌كنند.


عوامل ابتلا به پسوريازيس از ديدگاه چيني‌ها

درمانگران طب چيني عوامل كم خوني، نارسايي خوني و افزايش حرارت و سم خون بيمار را دلايل ابتلا به اين بيماري در ميان مردم مي‌دانند. آن‌ها براين باورند كه در صورتي كه بيماري پسوريازيس در بيمار ناشي از نارسايي خوني و كم خوني او باشد رنگ لكه‌ها و پلاك‌هاي پوست بيمار به سمت تيرگي و كدر شدن مي‌روند و ديگر سرخي اوليه را ندارند و درصورتي كه پلاك‌هاي پوستي بيمار سرخ‌تر باشد اين امر نشانه افزايش حرارت و سم در خون بيمار است. به اين ترتيب درمانگران طب چيني با شناسايي نوع پسوريازيس و عامل به‌وجود آمدن آن در بدن براي درمان بيماري اقدام می‌كنند.


بیماری پوست شمالي‌ها

پسوریازیس بیماری افراد وسواسی

درمانگران طب سنتی چین بر این باورند كه وسواس فكری و ریز شدن در مسائل و مشكلات می‌تواند یكی از عوامل ابتلا و تشدید پسوریازیس در انسان باشد. به همین دلیل است كه در شیوه درمانی خود برای تسكین كاهش وسواس فكری بیمار در نقاط خاصی از بدن او كه به روان و اعصاب مرتبط است سوزن‌هایی را می‌زنند كه به این ترتیب با افزایش آرامش و تسكین وسواس های فكری بیمار به درمان بیماری‌های او كمك كنند. آن‌ها به بیماران خود توصیه می‌كنند، روی اتفاقات و مشكلات تمركز نكنند و اصرار نداشته باشند تا برای هر مشكلی راه‌حل پیدا كرده و پاسخ هر سوالی را پیدا كنند.


با ۶ جلسه درمان بهبود احساس می‌شود

علائم بهبود و تسكین التهاب‌ها و علائم پلاك‌های پوستی و خشكی آن‌ها در سطح پوست 6 جلسه پس از اولین نوبت درمانی در بیمار مشاهده می‌شود. در این مرحله بیمار پس از دریافت 6 جلسه 45 - 30 دقیقه‌ای سوزن شاهد كاهش التهاب‌ها، قرمزی سطح پلاك‌ها، برطرف شدن خشكی و كاهش میزان پوسته ریزی خواهد بود. در این شیوه درمان بیمار معمولا با 2 جلسه دریافت سوزن در هفته آغاز شده و درمان تا 12 جلسه ادامه پیدا می‌كند. در این مرحله درمانگر میزان بهبود و واكنش بدن را به سوزن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورتی كه این روش در بدن بیمار با نتایج مثبت همراه بود و جلسات درمانی را ادامه داده و به مرور به فواصل جلسات درمانی اضافه می‌كند تا بیمار هر 3 ماه یك بار سوزن دریافت كند.


درمان پسوریازیس با سوزن

اگر چه تا امروز متخصصان طب مدرن و طب مكمل در سراسر جهان درمان قطعی برای بیماری پسوریازیس كشف نكردند اما سازمان بهداشت جهانی شیوه درمانی طب سوزنی چین را یك درمان كمكی و موثر برای بیماری پسوریازیس می‌داند. تا امروز بالغ بر ۲۰ مقاله علمی تايید شده درباره تاثیرات مثبت طب سوزنی بر درمان پسوریازیس در جهان منتشر شده و این شیوه درمانی به‌عنوان یك درمان كاربردی مورد توجه بسیاری از متخصصان طب مكمل و مدرن در جهان قرار گرفته است. در این شیوه درمانی درمانگر علاوه بر این‌كه به كنترل استرس و وسواس فكری بیمار می‌پردازد می‌تواند با سوزن‌هایی كه به نقاط خاصی از بدن می‌زند جریان خون در بافت‌های بدن به ویژه بافت پوست را زیاد كند و موجب كاهش سطح التهاب پوست كه ناشی از ابتلا به بیماری است ‌شود. این روش یك روش موثر و موفق برای زنان بارداری است كه در دوران بارداری خود و برای سلامت جنین نباید از داروهای شیمیایی و كورتن استفاده كنند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

بیماری پوست شمالي‌ها

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تنها

      من مي خوام بدونم شما اصلا نظرات ما رو مي خونيد؟ آخه اي چه ربطي داره؟ من اصلا نخوندم. خودتون مريضي نه ما شمالي ها

      پاسخ ها

      • حمید2

        من اصفهانی ام ولی با شما موافقم.

    • الی

      سلام خدمت همه دوستان عزیزم
      دوست من چند ساله که به بیماری پسوریازیس مبتلا شده و 6 ماهه پیش یک درمانگر طب گیاهی رفته و آب پنیر هر روز می خوره و کلا علائم بیماریش از بین رفته خواستم به شما هم توصیه کنم امتحان کنید معجزه می کنه چون واقعاً ایمنی بدن رو بالا می بره.
      روش تهیه آب پنیر به این شکله :
      شیر رو روی گاز می ذارین وقتی از جوش افتاد زیر گاز رو کمش می کنین و توش یه قاشق مربا خوری سرکه می ریزین و انقد هم می زنین تا شیر کامل ببره و پنیرش جدا شه و زلال بشه بعد یه مقدار از روی آبی که پس داده رو می ریزین و بقیشو با پنیر تو کیسه می ریزین و آویزون می کنین تا حسابی آبو پس بده . این آبی که پس داده رو تو یه ظرف جمع می کنید و روزی یه بار اندازه یه نصف لیوان استفاده کنید. معجزه می کنه به خدا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج