۱۱۶۶۱۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

درخواست‌ کنگره آمریکا از کاخ‌سفید درباره ایران

دولت آمریکا اعلام کرده است خود را به لغو تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران به عنوان بخشی از توافق متعهد می داند، اما اعضای کنگره معتقدند دولت پیش از لغو دائم تحریم ها باید این امر را به اطلاع و تایید کنگره برساند.

عصر ایران: اعضای جمهوری خواه و دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار رایزنی و تعامل بیشتر کاخ سفید با قوه مقننه پیش از توافق نهایی واشنگتن با ایران شده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی ˈهیلˈ نشریه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، ˈاد رویس/Ed Royceˈ عضو جمهوری خواه و رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و ˈالیوت انجل/Eliot Engelˈ عضو دموکرات کمیسیون یادشده در حال جمع آوری امضای نمایندگان برای نامه ای خطاب به ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری این کشور هستند که در آن اشاره شده هر توافقی که به لغو تحریم های ایران منجر شود باید به تایید کنگره برسد.

همچنین در این نامه آمده است: در حالی که تصمیم های بسیار مهمی با پیامدهای چشمگیر در حوزه امنیت ملی گرفته می شود، همکاری بیشتر کنگره و شاخه اجرایی ضروری است به ویژه با در نظر گرفتن اینکه لغو دائم تحریم ها به تایید کنگره نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا اعلام کرده است خود را به لغو تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران به عنوان بخشی از توافق متعهد می داند، اما اعضای کنگره معتقدند دولت پیش از لغو دائم تحریم ها باید این امر را به اطلاع و تایید کنگره برساند.

آنان می گویند: در شرایطی که ضرب الاجل ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) نزدیک است؛ امیدواریم دولت آمریکا با کنگره در مورد حوزه پذیرش لغو تحریم ها رایزنی های بنیادینی را ترتیب دهد.

ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این گفته بود دولت باید نظر قوه مقننه را برای لغو تحریم ها جلب کند.

اعضای مجلس نمایندگان در نامه خود افزوده اند: ما کاملا با نظر وزیر امور خارجه موافقیم و باور داریم توافق نهایی باید به شکل قابل راستی آزمایی تایید کند که ایران نمی تواند به توانایی تولید سلاح هسته ای دست یابد.

ایران و گروه ۱+۵ از روز گذشته (۱۶ ژوئن/۲۶ خرداد) پنجمین دور مذاکرات خود را در وین برای دست یافتن به توافق نهایی آغاز کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج