۱۱۶۶۴۰۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سوغات کشتی ایرانی از مسابقات جهانی

در رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان، نمایندگان ایران به ۵ مدال رنگارنگ دست یافتند تا درخشش کشتی گیران ایرانی در رده‌های مختلف ادامه داشته باشد.

خبرآنلاین: مرحله فینال و رده‌بندی ۵ وزن نخست مسابقات کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان امشب برگزار شد. کاروان ورزشی کشورمان ۳ فینالیست داشت و علیرضا نجاتی و ناصر علیزاده نیز در رده‌بندی برای کسب مدال برنز روی تشک رفتند.

سوغات کشتی ایرانی از مسابقات جهانی

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست به مصاف اختیار بوتیروف از ازبکستان رفت که با نتیجه 6 بر یک مقابل حریفش به برتری رسید. وی دور بعد در مرحله یک هشتم مقابل نیهاد گولوزاده از آذربایجان با نتیجه یک - یک پیروز شد و گام به یک چهارم گذاشت. دادمرز در این مرحله به مصاف تاراس کروپسکی نماینده اوکراین رفت و 9 بر 3 حریفش را مغلوب کرد تا راهی نیمه‌نهایی شود. فرنگی‌کار کشورمان در سرشاخ با تیلور لامونت از آمریکا با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد تا نخستین فینالیست کشورمان باشد. ریزمانوف از روسیه حریف دادمرز در فینال بود که دادمرز در مرحله فینال مقابل او قرار گرفت که با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و نخستین نقره کاروان ایران را کسب کرد.

در وزن 63 کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نیراج از هند مبارزه کرد که در عملکردی فوق‌العاده 9 بر صفر حریف را از پیش رو برداشت. وی در مرحله یک چهارم نهایی در مبارزه با الکساندر هروشین از اوکراین 5 بر یک پیروز شد و به نیمه‌نهایی صعود کرد. نجاتی در این مرحله به مصاف لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان رفت که 7 بر 3 شکست خورد تا برای مدال برنز تلاش کند. حریف وی در این دیدار گئورگی تیبیلوف از روسیه است و نجاتی مقابل این حریف 8 بر صفر پیروز شد و به مدال برنز دست پیدا کرد.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با آردیت ندوج از آلبانی کشتی گرفت که 9 بر صفر پیروز شد. وی در دور بعد به مصاف نیکولوز چیخایدزه از گرجستان رفت و در این مبارزه با نتیجه 6 بر صفر از سد حریف گذاشت تا دیگر ملی‌پوش کشورمان در یک چهارم باشد. کاویانی‌نژاد در ادامه مقابل ارکان ارگن از ترکیه 10 بر 5 پیروز شد. وی برای رسیدن به فینال با سرگی استپانوف دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از روسیه سرشاخ شد و با برتری 8 بر صفر به فینال صعود کرد. حریف کاویانی‌نژاد تاماش لوای دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان بود که کاویانی نژاد در این مبارزه 5 بر یک مغلوب شد تا دومین مدال نقره کشتی فرنگی کشورمان را به دست آورد.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با الکساندر کوماروف از روسیه مبارزه کرد و با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد. با توجه به‌ حضور کوماروف در فینال، علیزاده برای مدال برنز رقابت خواهد کرد. وی در ابتدا به مصاف کومار سونیل از هند رفت و 8 بر صفر پیروز شد و پس از آن مقابل ماکسات سایلایو از قزاقستان با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل تموری چکاسلیدزه از گرجستان قرار گرفت که با کامبک رویایی 15 بر 7 پیروز شد و مدال برنز را بر گردن آویخت‌. وی دومین مدال برنز ایران را کسب کرده است.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نیکولا میلاتوویچ از نروژ مبارزه کرد و با نتیجه 6 بر یک حریفش را مغلوب کرد. این کشتی گیر در دور دوم با میخائیل لاپتی اف از روسیه سرشاخ شد که در این مبارزه حساس 2 بر یک به برتری رسید و راهی یک چهارم شد. آنتون ساونکو از قزاقستان حریف بعدی میرزازاده بود که 3 بر یک شکست خورد تا سنگین وزن کشورمان راهی نیمه نهایی شود. میرزازاده در این مرحله مقابل فاتیح بوزکورت از ترکیه 5 بر یک پیروز و فینالیست شد. وی در این دیدار به مصاف داوید اوواسپیان دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از ارمنستان رفت. میرزازاده با نتیجه 2 بر یک پیروز شد تا تنها طلای 5 وزن نخست را به نام خود ثبت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج