جاباما
۱۱۶۷۱۰۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

امام جمعه اصفهان: نباید از گاوچران‌ها تقلید کنیم

امام جمعه اصفهان گفت: برخی از جوانان پوشش گاوچران‌های آمریکا را تقلید می‌کنند که این امر شایسته نیست.

خبرگزاری مهر: امام جمعه اصفهان گفت: برخی از جوانان پوشش گاوچران‌های آمریکا را تقلید می‌کنند که این امر شایسته نیست.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه عقل انسان کامل نیست و همواره دارای اشتباهاتی است، اظهار داشت: اما بنا بر فرموده امام معصوم (ع) انسان‌های باتقوا در صورت اشتباه توسط خداوند هدایت می‌شوند.

وی افزود: محور هدایت ترک گناه و تقوا است و همه مسلمانان باید به آن توجه داشته باشند.

امام جمعه اصفهان همچنین به عظمت روز ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: تبعید امام (ره) به ترکیه و پس از آن به نجف در این روز انجام شد، رژیم قصد ضربه زدن به رهبر کبیر انقلاب را داشت اما خوشبختانه مأیوس شدند.

وی با بیان اینکه امام (ره) در زمان حضور در کشور ترکیه و نجف همواره شاگردان زیادی را تربیت کردند و اساتید زیادی پای درس ایشان نشستند، تصریح کرد: در این دوران سطح دانایی و علمی رهبر کبیر انقلاب برای ثابت شد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تسخیر لانه جاسوسی و شهادت ۵۶ نفر از دانش آموزان و دانشجویان را از دیگر اتفاقات مهم ۱۳ آبان در تاریج کشور دانست ادو امه داد: نتیجه همه این اتفاقات خوب بوده است و از این رو باید ۱۳ آبان را به همه مردم ایران تبریک گفت.

تسخیر لانه جاسوسی تکمله انقلاب بود

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی تکمله انقلاب بود، ابراز داشت: چنانچه این لانه تسخیر نمی‌شد انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه با بیرون کردن آمریکا از کشور پیشرفت انقلاب تسهیل شد، افزود: چنانچه این اتفاق نمی‌افتاد همچنان دست نشانده‌های آمریکا در کشور حاکمیت می‌کردند.

وی با اشاره به حادثه طبس نیز ابراز داشت: چنانچه این اتفاق رخ نمی‌داد برای کشور بسیار زشت بود و دشمن به بخشی از اهداف خود می‌رسید.

شورای فرهنگ عمومی باید فرهنگ اسلامی را در کشور پیاده سازی کند

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه امروز ۱۴ آبان روز تشکیل شورای فرهنگ عمومی است، افزود: این شورا باید فرهنگ اسلامی را در کشور پیاده سازی کند، فرهنگ باید هویت اسلامی باشد و اگر هویت ما را دزدیدند و فرهنگ غربی را جایگزین کردند ما باخت بزرگی را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه متأسفانه در کشور شاهد تاثیرپذیری از غرب هستیم، گفت: این روزها جوانانی را می‌بینم که لباس‌های زخمی می‌پوشند، من تعجب می‌کنم دیوانه‌ها هم این کار را نمی‌کنند، اینکه یک گاوچران آمریکایی این کار را کرده ما که نباید هویت خود را از دست دهیم و از آنها تبعیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره اقدام اخیر آمریکا مبنی بر دزدی کشتی حامل نفت ایران در دریای عمان ادامه داد: آمریکا در حال دزدی بود که بچه‌های عزیز سپاه با هلی بورد روی نفتکش نشستند و نفتکش را برگرداندند.

نباید از گاوچران‌های آمریکا تقلید کنیم

وی افزود: آمریکا دزد است و اگر ما بخواهیم از گاوچران‌های آنها تقلید کنیم خود را بسیار کوچک کرده‌ایم، این را در صنعت نیز شاهد هستیم که محصولات ایران به نام دیگر کشورها صادر می‌شوند و این در حالی است که ما باید نشان دهیم از همه کشورها بالاتر هستیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه تک تک شهروندان باید حافظ فرهنگی ایرانی - اسلامی باشند، گفت: چنانچه مردم با شورای فرهنگ عمومی همکاری نکنند این شورا موفق نخواهد بود.

جای تعجب است که هنوز برخی به دنبال دوستی با آمریکا هستند

وی همچنین به حملات سایبری به سامانه سوخت در کشور نیز اشاره کرد و افزود: دشمن از هر راهی که بخواهد ضربه می‌زند، جای تعجب است که هنوز برخی در کشور فکر می‌کنند آمریکا دوست ما است و این در حالی است که در قرآن بارها و بارها آورده شده است که دشمن هرگز موفقیت طرف مقابلش را نمی‌خواهد.

امام جمعه اصفهان ضمن قدردانی از رسانه‌ها و صدا و سیما برای پوشش مناسب اخبار حملات سایبری به سامانه توزیع سوخت در کشور گفت: از سوی دیگر نیز باید قدردان مردم باشیم که با صبوری این شرایط را مدیریت کردند.

وی در ادامه با اشاره به انتشار تصاویری در فضای مجازی که به فرزندان مسئولان نظام نسبت داده می‌شود، تصریح کرد: ۹۹ درصد از این تصاویر ساختگی است و معلوم نیست در کجا تهیه شده است، برخی این تصاویر را می‌گویند که ما را منحرف کنند و مردم نباید درگیر این تصاویر شوند.

برخی معنای تقیه را نفهمیدند

آیت الله طباطبایی با بیان اینکه برخی معنای تقیه را نفهمیدند، ابراز داشت: این افراد در سخنرانی‌های خود تقیه را به معنای ترس می‌دانند و این در حالی است که معنای تقیه یعنی دوری جستن از آنچه به دین ضربه بزند و از این رو نباید به معنای ترس تلقی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج