۱۱۶۷۳۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

«علیزاده» به یاد «لطفی» زخمه بر ساز می‌زند

۴۰ روز پیش بود که محمدرضا لطفی، نوازنده و آهنگساز درگذشت و جامعه موسیقی را سوگوار خود کرد؛ سوگواری‌هایی که قرار است با چهلمین‌روز درگذشت او با اجرایی از سوی دوستانش ادامه یابد.

روزنامه شرق: 40 روز پیش بود که محمدرضا لطفی، نوازنده و آهنگساز درگذشت و جامعه موسیقی را سوگوار خود کرد؛ سوگواری‌هایی که قرار است با چهلمین‌روز درگذشت او با اجرایی از سوی دوستانش ادامه یابد.

یکی از این برنامه‌ها برنامه‌ای است که روز شنبه ۳۰خرداد با حضور حسین علیزاده، دوست و همراه سال‌های دور و نزدیک لطفی قرار است در ساعت۱۷ در تالار وحدت برگزار ‌شود. هرچند مراسم اصلی چهلم لطفی در گرگان زادگاه و مدفن او برگزار می‌شود اما دوستانش در تهران هم برنامه‌هایی برگزار خواهند کرد که برنامه تالار وحدت مهم‌ترین آنهاست.

در این برنامه حسین علیزاده به‌همراه آواز محمد معتمدی به صحنه خواهد رفت و در فراق زنده‌یاد محمدرضا لطفی یک برنامه‌ سازوآواز اجرا خواهد کرد. همچنین گروه همنوازان شیدا در این مراسم به یاد زنده‌یاد لطفی به اجرای موسیقی می‌پردازند.

از دیگربرنامه‌های این یادمان می‌توان به نمایش سه‌کلیپ اشاره کرد؛ یکی از آنها کلیپی ساخته هوشنگ کامکار است که روی قطعه «داستانی نه تازه» ساخته شده است. همچنین در دو کلیپ دیگر، موسیقیدانان درباره زندگی هنری محمدرضا لطفی سخن گفته‌اند.

در این مراسم بزرگداشت که با مشارکت دفتر موسیقی، انجمن موسیقی، خانه موسیقی و موزه موسیقی برگزار خواهد شد، برخی از موسیقیدانان بزرگ نیز سخن خواهند گفت.

دوستداران لطفی البته در شهرهای دیگر نیز به یاد او خواهند نواخت. یکی از این گروه‌ها گروه موسیقی «همنوازان فاخته» است که ۳۰خرداد کنسرتی برای بزرگداشت محمدرضا لطفی برگزار می‌کند. این برنامه با نماهنگی که گروه «همنوازان فاخته» برای استاد لطفی ساخته‌اند، شروع می‌شود و در ادامه مطالبی با موضوع تاثیرگذاری محمدرضا لطفی در موسیقی ایران بیان می‌شود و سپس گروه همنوازان فاخته به خوانندگی هادی فیض‌آبادی و سرپرستی خشایار پارسا آثاری را به یاد استاد لطفی اجرا می‌کنند. این برنامه در تاریخ ۳۰خرداد ۱۳۹۳ در شهر تنکابن استان مازندران در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن واقع در پارک مادر برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج