جاباما
۱۱۶۷۴۹۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چرا استقلال در تیم ملی، یک نماینده دارد؟

استقلال در تیم ملی فقط یک نماینده دارد و از میان انبوهی از بازیکنان این تیم فقط سیاوش یزدانی به تازه‌ترین اردوی تیم ملی فراخوانده شده است.

ایران ورزشی: استقلال در تیم ملی فقط یک نماینده دارد و از میان انبوهی از بازیکنان این تیم فقط سیاوش یزدانی به تازه‌ترین اردوی تیم ملی فراخوانده شده است. این وضعیت نشان می‌دهد آبی‌ها از لحاظ تاکتیکی آنچنان تیم چشمگیری نبوده‌اند که سرمربی تیم ملی را مجاب به دعوت بازیکنان بیشتری از جمع آبی‌پوشان به تیم ملی کند. هرچند که سلیقه نیز نقش انکارناپذیری در دعوت از بازیکنان به اردوی ملی دارد و گاه این موضوع موجب دوری برخی شایسته‌ها می‌شود اما وقتی به ترکیب استقلال در همین بازی آخر مقابل فجر نگاهی گذرا می‌اندازیم به این باور می‌رسیم که در برهه کنونی شایسته‌های آنچنانی از استقلال برای حضور در تیم ملی وجود ندارد.

البته در دو اردوی قبل بازیکنان قابل توجهی از استقلال در اردوی تیم ملی حضور داشتند که این حضور مربوط به پیش از شروع لیگ برتر و در اوج نقل و انتقالات پیش‌فصل بود. در آن برهه زبیر نیک‌نفس، جعفر سلمانی و عارف آقاسی و حتی فرشید اسماعیلی به تیم ملی فراخوانده می‌شدند اما اکنون فقط یزدانی است که به عنوان بازیکن استقلال در فهرست نهایی تیم ملی دیده می‌شود که این بازیکن هم شانس آنچنانی برای ورود به ترکیب اصلی تیم ملی ندارد. یزدانی حتی در بازی آخر تیم ملی مقابل کره جنوبی از لیست اصلی نیز کنار گذاشته شد و در میان بازیکنان سکونشین قرار داشت تا اثرگذاری استقلال در تیم ملی کنونی به حداقل ممکن برسد.

ناگفته نماند که اغلب بازیکنان فوتبال ایران اکنون لژیونر هستند و اگر بخواهیم حساب استقلالی‌های لژیونر را هم بکنیم باید مهدی قایدی یا سیدمجید حسینی را هم در این میان قرار دهیم اما به هر حال استقلال اکنون در وضعیتی است که از جمع خود فقط یک بازیکن را به طور رسمی در تیم ملی می‌بیند که فرهاد مجیدی در قامت سرمربی استقلال باید توجه ویژه‌ای به این موضوع کند و عیار تیمش را به درستی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. بدون شک هرچه بازیکنان استقلال رشد کنند، سرمربی تیم ملی نیز در مقابل دعوت از استقلالی‌ها از خود بی‌میلی نشان نخواهد داد. در حال حاضر بازیکنانی همچون حسین‌زاده، مهدی‌پور و حتی سلمانی که پیش‌تر هم در اردوی تیم ملی حضور داشت می‌توانند با قدری تحرک به فهرست نهایی تیم ملی وارد شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج