۱۱۶۷۵۱۱
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

رمزگشایی رسانه‌های خارجی از علت حذف طارمی

عدم دعوت از مهدی طارمی به اردوی تیم ملی برای دیدار برابر لبنان و سوریه، بازتاب فراوانی در رسانه‌های خارجی داشت.

خبرورزشی: اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری دورهای پنجم و ششم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام شد که بزرگترین اتفاق ممکن، عدم دعوت از مهدی طارمی برای حضور در دیدار برابر لبنان و سوریه بود. مسئله ای که علاوه بر رسانه های داخلی، مورد توجه رسانه های خارجی نیز قرار گرفت و تمامی روزنامه های معروف پرتغالی این خبر را پوشش دادند.

روزنامه اوژوگو در این زمینه نوشت: مهدی طارمی در آخرین لیست اعلام شده از سوی دراگان اسکوچیچ برای چالش های بعدی تیم ملی ایران حضور ندارد. این تصمیم مربوط به درگیری اخیر مربی و بازیکن است. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران، امروز شنبه فراخوان دیدار با لبنان و سوریه برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ را اعلام کرد و مهدی طارمی غایب بود. مهاجم پورتو یکی از چهره های موثر این تیم که در حال گذراندن روزهای خوبی در جمع آبی و سفیدهاست، برای حضور در تیم ملی انتخاب نشد.

اوژوگو در ادامه نوشته است: این تصمیم اسکوچیچ به اختلافات اخیر سرمربی و طارمی مربوط می شود. همه چیز از آنجا شروع شد که اسکوچیچ در مصاحبه ای اعلام کرد که بازیکنان ایرانی اگرچه از نظر تکنیک و توانایی بدنی بسیار قوی هستند، اما از نظر تاکتیکی ضعیف هستند. مهاجم اف سی پورتو با این صحبت های اسکوچیچ موافقت نکرد و پاسخ او را داد.

رمزگشایی رسانه‌های خارجی از علت حذف طارمی

در بخش پایانی این گزارش به توئیت مهاجم ایرانی پورتو اشاره شده و آمده است: طارمی در آن زمان نوشت: "می خواهم بگویم بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و قدرت بدنی، دانش تاکتیکی بالایی از فوتبال دارند. متاسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده باد ایران." این درگیری حتی باعث شد تا این دو برای رفع اختلاف جلسه ای ترتیب دهند. اما به گفته مطبوعات فارسی، به نظر می رسد مشکل به طور کامل برطرف نشده است.

روزنامه آبولا نیز تیتر صفحه نخست خود را به عدم دعوت از طارمی اختصاص داد و نوشت: طارمی دور از لیست ایران. مهدی طارمی به دلیل اختلاف با دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران، برای بازی های مقدماتی جام جهانی و دیدار برابر لبنان و سوریه دعوت نشد. ماجرا به مهرماه برمی‌گردد که مربی به نظم تاکتیکی بازیکنان ایرانی اشاره کرد و گفت خیلی‌ها در این زمینه ضعف دارند.

رمزگشایی رسانه‌های خارجی از علت حذف طارمی

این روزنامه در ادامه آورده است: مهدی طارمی از صحبت های این مربی خوشش نیامد و در حساب رسمی خود در توییتر نظر مخالفی را مطرح کرد که دراگان اسکوچیچ آن را دوست نداشت. اسکوچیچ بازیکن تیم پورتو را کنار گذاشت و در شبکه های اجتماعی احساس آشفتگی عمیقی را در بین هواداران ایرانی ایجاد کرد. این اولین بار نیست که طارمی با مربی کروات درگیر می شود. اخیراً گلزن آبی و سفیدها عنوان کرد که با حضور کارلوس کی روش در تیم ملی ایران فضای متفاوتی برای بهتر شدن تیم وجود داشت.

روزنامه رکورد نیز تیتر "حذف طارمی از ترکیب ایران پس از جنجال با سرمربی" را برای مطلب خود انتخاب کرد و نوشت: مهدی طارمی بازیکن بزرگ تیم ایران و پورتو از لیست بازی برابر لبنان و سوریه خارج شد. به گفته برخی مطبوعات ایران، این جدایی در نتیجه درگیری است که طارمی با سرمربی تیم دراگان اسکوچیچ داشت.

رمزگشایی رسانه‌های خارجی از علت حذف طارمی

در ادامه نیز آمده است: لازم به یادآوری است که پس از آخرین بازی‌های ایران، سرمربی تیم ملی اعلام کرد که بازیکنان این کشور از نظر تاکتیکی ضعیف هستند، اما قدرت بدنی و فنی آنها قابل قبول است. حرفی که از سوی طارمی بی پاسخ نماند. پس از پیروزی ۱-۰ پورتو مقابل آث میلان در دراگائو، چهره بزرگ تیم ملی ایران پس از نمایش درخشان مقابل میلان، پاسخ دراگان اسکوچیچ را داد و در ادامه همین اختلاف، به اردوی تیم ملی ایران دعوت نشد.

رسانه لبنانی FALebanon نیز خبر عدم دعوت از طارمی را پوشش داد و نوشت: بازیکن پورتو به دلیل اظهارنظرهای بد درباره دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی، از ترکیب تیم ملی ایران کنار گذاشته شد.

رمزگشایی رسانه‌های خارجی از علت حذف طارمی

علاوه بر این، چند خبرنگار نیز به بازتاب عدم دعوت از طارمی پرداختند.

رمی مارتینز خبرنگار پرتغالی توئیت طارمی را یادآوری کرد و علت عدم دعوت از او را این مسئله بیان کرد.

سلطان آل علی خبرنگار معروف اماراتی نیز با ریپلای کردن توئیت طارمی نوشت: فوتبالدوستان ایرانی از عدم دعوت مهدی طارمی برای دیدارهای ایران از مراحل پنجم و ششم مقدماتی جام جهانی شوکه شده اند. این محرومیت با تصمیم مربی اسکوچیچ به دلیل اختلاف با این بازیکن برای اظهاراتش صورت گرفت.

رمزگشایی رسانه‌های خارجی از علت حذف طارمی

رمزگشایی رسانه‌های خارجی از علت حذف طارمی

الکساندر آبنوس خبرنگار ایرانی - آمریکایی نیز با انتشار این توئیت نوشت که عدم حضور مهدی طارمی در لیست تیم ملی، غیرقابل باور است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عزیزم توکیو

    • پارسا

      رمز گشایی هم نمی‌خواد..
      خیلی موقع خوبی است . بازی سوریه و لبنان هم سنگین نیستن...
      بعدش هم خدا بزرگه...

    • بدون نام

      بازیکنی که از مربی اطاعت نکند باید تنبیه شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مربی دوزاری

      • بدون نام

        اگر جای.مهدی.بودم.اسلن.دیگربرای.تیم.ملی.بازی.نمیکردم.اسکوویچ.شانس.خوبی.دارد

    • بدون نام

      به طارمی در این دو بازی نیازی نیست. سردار وجهانبخش کافی هستند. بازی کن سالاری در فوتبال ایران باید از بین برود.
      علی کریمی بازی کن عالی ولی در جام جهانی 2006 به علت اختلافش با علی دایی تیم را بهم ریختند. دوتایی خراب کردند وحدت تیمی را اگر نه نتایج ایران بهتر می شد.

    • بدون نام

      این بچه واقعاً کمبود یک مشاور خوب رو داره . البته اگر غرور کذایی بهش اجازه بده .

    • بی نام

      خداشکر بی تربیت تیم ملی فکرکرده به این جارسیده هرکاردلش دلش خواست بکنه

    • بدون نام

      کار بسیار خوبی کرد اسکوچیچ

    • بدون نام

      بازیکن هر چقدر خوب و بزرگ باشه باید بفهمه اسکوچیچ‌خوب یا بد فعلا سرمربیه نیم ملیه و نتایجش هم خوب بوده.‌طارمی جرات داره در مورد سرمربیه پورتو اینجور توییت کنه؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج