۱۱۶۷۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

معجزه هایی برای زنان خانه دار

اگر مهماني داريد كه با او تعارف داريد و احساس مي‌كنيد ظروف‌تان به اندازه كافي مناسب مهماني رسمي نيست، مي‌توانيد با كمي فكر ظروف قديمي را با هم تركيب كنيد و ظرف جديد بسازيد./ بارها پيش مي‌آيد كه احساس كنيد اگر فلان وسيله را داشتيد، كار نظافت خانه راحت‌تر مي‌شد. شما براي نظافت درست منزل به مجموعه‌اي از وسايل احتياج داريد.

معجزه هایی برای زنان خانه دار
معجزه هایی برای زنان خانه دار

با داشته‌ها بسازيد

اگر مهماني داريد كه با او تعارف داريد و احساس مي‌كنيد ظروف‌تان به اندازه كافي مناسب مهماني رسمي نيست، مي‌توانيد با كمي فكر ظروف قديمي را با هم تركيب كنيد و ظرف جديد بسازيد. براي مثال مي‌توانيد ۲ ظرف پايه‌دار كه اندازه‌هاي آن‌ها با هم برابر نيست راروي هم بگذاريد و يك ظرف ۲ طبقه زيبا بسازيد و روي ميز بگذاريد. يادتان باشد اين ظرف را نمي‌توانيد جابه‌جا كنيد. بنابر اين آن را وسط ميز به‌عنوان دكور بگذاريد. اين ظرف براي سرو شيريني يا اردورهاي پيش‌غذا عالي و منحصر به فرد است. حتي مي‌توانيد طبقه پايين آن را پر از خوراكي كنيد و روي طبقه بالا شمع بچينيد.


معجزه هایی برای زنان خانه دار

بهترين پيتزا را خودتان بپزيد...

بچه‌ها عاشق پيتزا هستند اما مدام بيرون بردن آن‌ها كار سالمي به‌نظر نمي‌رسد. بهتر است خودتان در خانه براي بچه‌ها پيتزا درست كنيد. اگر درست كردن خمير براي‌تان سخت است، مي‌توانيد از خميرهاي آماده كه در سوپرماركت‌ها وجود دارد استفاده كنيد و خودتان روي پيتزا را پر كنيد. اين ۸ گروه از مواد را روي پيتزا بريزيد تا ۸ مدل پيتزاي مختلف با ۸ مزه كاملا مختلف داشته باشيد.

  • پيتزاي كبابي
سس باربكيو روي خمير بماليد و تكه‌هاي مرغ يا گوشت را روي آن بچينيد. كمي پنير گودا روي پيتزا بريزيد و آن را در فر بگذاريد.
  • پيتزاي هاوايي
روي خمير را از گوجه فرنگي، حلقه‌هاي پياز، ژامبون مرغ و فلفل دلمه‌اي پر كنيد، مقداري پنير چدار روي آن بريزيد و در فر بگذاريد.
  • پيتزاي پستو
كمي ريحان، روغن زيتون، بادام زميني و چند تكه فيله مرغ را روي خمير بچينيد و روي آن كمي پنير پارمزان بريزيد و در فر بگذاريد.
  • پيتزاي سالاد
كمي سس گوجه روي خمير بريزيد و روي آن نخودفرنگي، ذرت، گوجه‌فرنگي، فلفل دلمه‌اي، زيتون و پياز بريزيد. كمي سس بالزاميك اضافه كنيد و بعد از ريختن پنير آن را در فر بگذاريد.
  • پيتزاي پنير
روي خمير كمي آويشن و پودر سير بپاشيد و روي آن كمي سس گوجه فرنگي بريزيد. پيتزا را با پنير پارمزان، پيتزا و گودا پر كنيد و در فر بگذاريد.
  • پيتزاي مديترانه
روي خمير روغن زيتون بريزيد و روي آن گوشت ماهي بچينيد. تركيبي از زيتون سياه و سبز را روي ماهي‌ها بريزيد و كمي پنير پيتزا روي آن بپاشيد و در فر بگذاريد.
  • پيتزاي مرغ ايتاليايي
تكه‌هاي فيله مرغ را روي خمير بچينيد و روي آن مقداري پياز و جعفري خرد شده و كمي گوجه‌فرنگي بريزيد. پنير پيتزا روي آن بپاشيد و در فر بگذاريد.
  • پيتزاي آلفردو
روي خمير كمي خامه بماليد، تكه‌هاي گوشت استيك را روي خامه بچينيد، كمي پودر سير اضافه كنيد و بعد از ريختن پنير پارمزان پيتزا را در فر بگذاريد.


معجزه هایی برای زنان خانه دار

قوطي‌هاي معجزه‌گر

قوطي‌هاي خالي كنسرو به‌نظر به‌دردنخورترين زباله خانه مي‌رسند و همه آن‌ها را دور مي‌ريزند اما بهتر است هميشه يكي از اين قوطي‌ها را در كابينت داشته باشيد. بعد از خالي شدن يكي از قوطي‌ها آن را با دقت بشوييد و نگه داريد. اين قوطي به دردتان خواهد خورد. براي مثال براي درست‌كردن پيراشكي‌هاي اندازه هم بايد خمير را درست به اندازه ديگري برداريد. براي اين كار مي‌توانيد از يك قوطي خالي كنسرو استفاده كنيد. خمير را كاملا يك‌نواخت پهن كنيد و با استفاده از قوطي، خميرهاي كاملا هم‌اندازه برداريد. مي‌توانيد باقيمانده خمير را هم دوباره پهن كنيد و از تمام آن استفاده كنيد.


معجزه هایی برای زنان خانه دار

هرگز تميز نخواهيد شد اگر...

بارها پيش مي‌آيد كه احساس كنيد اگر فلان وسيله را داشتيد، كار نظافت خانه راحت‌تر مي‌شد. شما براي نظافت درست منزل به مجموعه‌اي از وسايل احتياج داريد. بخشي از اين وسايل اجتناب‌ناپذير و ضروري هستند و بعضي ديگر بودن‌شان فقط كار شما را راحت مي‌كنند.
  • آشپزخانه
وسايل لازم:
تعدادي دستمال آشپزخانه: دستمال بايد نرم و لطيف باشد و به راحتي آب را به‌خودش جذب كند.
دستكش، اسكاچ و مايع ظرفشويي: بهتر است يك اسكاچ نرم و يك اسكاچ زبر يا سيم ظرفشويي داشته باشيد تا براي شستن هيچ‌چيز به مشكل برنخوريد.
وسايل مفيد:
پاك‌كننده‌ها: در هر سوپرماركتي مجموعه‌اي از پاك‌كننده‌ها وجود دارد كه با كمك آن‌ها مي‌توانيد كارهاي نظافت مثل تميز كردن گاز يا هود را ساده كنيد.
دستمال حوله‌اي: اين دستمال‌ها يك بار مصرف هستند و آب را بهتر از هر دستمال ديگري به‌خود جذب مي‌كنند. وقتي چيزي جايي مي‌ريزد مي‌توانيد با كمك آن‌ها به راحتي پاكش كنيد.
دستمال‌هاي جادويي: اين دستمال‌ها به تازگي رواج پيدا كرده‌اند؛ آن‌ها بدون هيچ ماده پاك‌كننده‌اي، سطوح را تميز مي‌كنند.

  • سرويس بهداشتي
وسايل لازم:
برس مخصوص تميز كردن توالت: اين برس بايد هميشه كنار دستشويي شما باشد.
دستكش، اسكاچ و پاك كننده: براي تميز كردن روشويي به آن‌ها نياز داريد. يك پاك‌كننده خوب براي روشويي، پودر رخت‌شويي است.
وسايل مفيد:
پاك كننده‌ها: بـــراي ضدعفوني كردن توالت، به‌خصوص توالت فرنگي، كيسه‌هايي هست كه آن‌ها را در سيفون مي‌گذارند. اين كيسه‌ها ماده‌اي به آب پس مي‌دهند كه آن‌را خوشبو و ضدعفوني مي‌كنند.

  • نشيمن:
وسايل لازم:
جاروبرقي: هيچ خانه‌اي بدون جاروبرقي تميز نمي‌شود. اين وسيله تنها وسيله برقي است كه داشتن آن كاملا ضروري است.
ماپ: داشتن يك ماپ خوب به شما كمك مي‌كند سطوح كف منزل، چه سنگ باشد، چه لمينيت و چه پاركت را به راحتي تميز كنيد.
وسايل مفيد:
بخارشو: بخارشو مي‌تواند كار نظافت كف را به راحتي انجام دهد. لكه‌ها در برخورد با بخارشو سست مي‌شوند و خيلي راحت‌تر مي‌توانيد آن‌ها را پاك كنيد.
شيشه‌پاك‌كن: تمام شيشه‌ها را مي‌شود با دستمال مرطوب پاك كرد اما استفاده از شيشه‌پاك‌كن براي تميز كردن شيشه‌ها و حتي راحت كردن گردگيري، مفيد است.


معجزه هایی برای زنان خانه دار معجزه هایی برای زنان خانه دار

اتو شويي بدون اتو

اتو كشيدن يكي از سخت‌ترين و طاقت‌فرساترين كارهاي خانه است.
خيلي‌ها براي فرار از اين كار سخت ترجيح مي‌دهند لباس‌هاي‌شان را به خشك‌شويي بدهند و كلي پول خرج كنند. براي راحت‌تر شدن اين كار سخت خانه مي‌توان از تكنيك ويژه‌اي استفاده كرد؛ لباس را بعد از اين‌كه شسته شد، چند بار محكم بتكانيد تا چروك‌هاي آن باز شوند؛ بعد آن را با دقت به يك چوب‌لباسي آويزان كنيد. يك بار ديگر با دست بخش‌هاي مختلف آن را بكشيد تا چروك‌ها كاملا از هم باز شوند. آستين‌ها را هم صاف كنيد و آن‌ها را روي شانه‌ها تا كنيد. به درست قرار گرفتن يقه هم دقت كنيد و تمام دكمه‌ها را ببنديد. حتي مي‌توانيد لباس را روي يك سطح صاف پهن كنيد و آستين‌ها را كنار لباس بگذاريد. با اين كار يا ديگر به اتو كشيدن نياز پيدا نخواهيد كرد يا فقط يك اتوي سرسري براي كاملا صاف شدن لباس نياز خواهيد داشت.


معجزه هایی برای زنان خانه دار

پاك كردن لكه انگشت از روي عكس

بارها اتفاق مي‌افتد كه روي عكس‌هايي كه در آلبوم نيستند، لكه يا اثر انگشت كثيف بماند. كافي است بعد از اين‌كه پيتزا خورده‌ايد، عكس نگاه كنيد و بدون اين‌كه متوجه باشيد، انگشت‌تان با عكس برخورد كند يا اين‌كه موقع نشان دادن آن به كسي، رويش لكه بيفتد. عكس‌ها خاطره‌انگيز هستند و پيدا كردن دوباره خيلي از آن‌ها كار راحتي نيست پس بايد بتوانيد آن‌ها را پاك كنيد. براي پاك‌كردن عكس مي‌توانيد از چند پاك‌كننده خاص استفاده كنيد؛ محلول شست‌وشوي لنز طبي چشم، محلول پاك‌كننده ال‌سي‌دي و محلولي كه براي پاك كردن شيشه‌هاي حساس عينك استفاده مي‌شود بهترين پاك‌كننده‌ها هستند. يك دستمال نرم را با آن‌ها كمي مرطوب كنيد و روي عكس بكشيد تا لكه پاك شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

معجزه هایی برای زنان خانه دار


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mandegar

      بسیار آموزنده وخلاقانه بود با تشکر از متنهای آموزشییتان که رنگ و بو به زندگیمان میدهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج