۱۱۶۷۷۷۹
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

کلاهبرداری میلیاردی با ترفندی به‌نام «پانزی»

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با ترفندی به‌نام «پانزی» بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

روزنامه آرمان ملی: فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با ترفندی به‌نام «پانزی» بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سردار محمدرضا میرحیدری بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان کاشان مبني بر اینکه از طریق روش پانزی در زمینه سرمايه‌گذاري در استخراج ارزديجيتال از آنان كلاهبرداري شده، موضوع در دستور كار ماموران پليس فتا اين شهرستان قرار گرفت. وي افزود: در بررسي‌های اوليه مشخص شد شاکیان در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تبلیغ سرمایه‌گذاری «پانزی» که در آن وعده پرداخت سودهای کلان به سرمایه‌گذاران در زمینه استخراج ارزدیجیتال داده شده بود مواجه و با فرد آگهی‌دهنده تماس می‌گیرند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: فرد آگهی‌دهنده با ثبت شركت و اعطاي نمايندگي اقدام به عقد قرارداد به اصطلاح قانوني با شاکیان کرده و پس از پرداخت چندین ماه سود و جلب اعتماد مالباختگان متواری شده و دیگر به جوابگوی تماس‌ها نبوده است. سردار میرحیدری با بیان اینکه متهم تاکنون از ۱۵ نفر بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به این روش کلاهبرداری کرده بود، اظهارداشت: با تلاش شانه‌روزی و رصد هوشمندانه ماموران پلیس فتا مشخص شد فرد مذکور اهل یکی از استان‌های شمالی کشور است. این مقام ارشد انتظامی عنوان داشت: اقدامات برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه ماموران مطلع شدند فرد مذکور برای انجام یک کلاهبرداری جدید وارد شهرستان شده که بلافاصله طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند. وی با اشاره به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری‌های صورت گرفته از تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد و کسانی‌که به این روش از آنان کلاهبرداری شده می‌توانند به پلیس فتا شهرستان کاشان مراجعه کنند.

سردار میرحیدری در خاتمه با هشدار به شهروندان در خصوص کلاهبرداری پانزی، اظهارکرد: پانزي ترفند جدیدی است كه در آن كلاهبردار يا همان طراح به افراد ناآگاه وعده مي‌دهد كه اگر پول‌هايشان را در اختيار او قرار دهند، با آن پول‌ها كار خواهد كرد و سودهاي نجومي و تضميني به سرمايه‌گذاران خواهد داد و براي اعتماد سرمايه‌گذاران، در ابتدا از پول افراد جديد، سود افراد قديمي پرداخت مي‌شود تا سرمايه‌گذاران بيشتري جذب شود و در ادامه كلاهبردار به‌دليل عدم وجود سرمايه‌گذار جديد پول‌ها را برداشته و متواري مي‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مقصز خود این افراد هستند که طمع دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج