۱۱۶۷۷۸۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

چه‌کسی جای مهدی طارمی را خواهد گرفت؟

تصمیم مهم اسکوچیچ و خط‌خوردن طارمی، خط حمله تیم ملی را کاملا دگرگون می‌کند؛ چه‌کسی جای مهدی را خواهد گرفت؟

روزنامه همشهری: تیم ملی فوتبال ایران در روزهای ۲۰و ۲۵آبان‌ماه به‌ترتیب به مصاف لبنان و سوریه می‌رود تا تعداد بازی‌هایش را در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲به ۶بازی برساند. به همین منظور دراگان اسکوچیچ بلافاصله بعد از پایان هفته چهارم لیگ برتر، لیست نفرات تیم ملی را برای این دو بازی اعلام کرد که نکته جالب و غیرمنتظره این لیست، عدم‌دعوت از مهدی طارمی بود.

۲۷بازیکنی که اسکوچیچ به اردوی جدید تیم‌ملی دعوت کرده علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، سیدمجید حسینی، سیاوش یزدانی، میلاد محمدی، امید نورافکن، صادق محرمی، صالح حردانی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، وحید امیری، میلاد سرلک، سامان قدوس، سروش رفیعی، یاسین سلمانی، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، مهدی قایدی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، کاوه رضایی و‌اللهیار صیادمنش هستند.

بازگشت بازیکن مازاد

دراگان برای ۲بازی قبلی (امارات و کره‌جنوبی) ۲۶بازیکن را دعوت کرده بود اما این بار یک بازیکن بیشتر در لیست تیم ملی جا داده است. سروش رفیعی که مدت‌ها بود جایی در لیست‌های تیم ملی نداشت، بعد از درخشش‌های اخیرش در ترکیب سپاهان دوباره فرصت حضور در تیم ملی را به‌دست آورده است. او آخرین‌بار تحت هدایت کارلوس کی‌روش در تیم ملی بازی کرد و بعد از آن مدت‌ها از لیست تیم ملی دور بود. رفیعی در این مدت حتی توسط کالدرون از پرسپولیس و توسط یحیی گل‌محمدی از پدیده کنار گذاشته شد اما در سپاهان دوباره اوج گرفت و حالا باز هم در لیست تیم ملی قرار گرفته است.

تاکتیک‌پذیر و نقدناپذیر

اما مهم‌تر از دعوت سروش رفیعی، جابه‌جایی ۲ نام در میان مهاجمان تیم ملی است. مهدی طارمی بعد از ماجرای توییت معروفش و پاسخی که به انتقاد اسکوچیچ داده بود، از لیست تیم ملی خط خورده و به جای او ‌اللهیار صیادمنش وارد لیست شده است. صیادمنش در دوره مربیگری اسکوچیچ فقط یک‌بار در بازی دوستانه با سوریه و آن هم به‌مدت ۵دقیقه برای تیم ملی بازی کرده است. او جانشین مهدی طارمی شده که به استثنای بازی دوستانه با بوسنی در ۱۰بازی دیگر تیم ملی تحت هدایت اسکوچیچ بازی کرده است.

طارمی بهترین گلزن تیم ملی در بازی‌های اخیر هم بوده اما اسکوچیچ برای حفظ اتوریته‌اش در تیم ملی و برخورد با بی‌انضباطی، نام او را در لیست جدید تیم ملی قرار نداده است. تصمیمی که واکنش‌های متفاوتی را در محافل فوتبالی برانگیخته و نظرات مثبت و منفی زیادی را باعث شده است. البته شاید اینکه ۲ بازی آبان‌ماه تقریبا آسان‌ترین بازی‌های تیم ملی در این گروه هستند نیز در تصمیم اسکوچیچ بی‌تأثیر نبوده است. شاید دراگان بدون مهدی از سد لبنان و سوریه بگذرد و بعدا در فرصتی مناسب به ترمیم رابطه‌اش با ستاره فوتبال ایران بپردازد. شاید هم کار تیم ملی در این دو بازی گره بخورد که در آن صورت گره رابطه اسکوچیچ و مهدی هم کورتر خواهد شد.

نامزدهای جانشینی مهدی

مهدی طارمی در این فصل طی ۹بازی در لیگ پرتغال ۷گل برای پورتو به ثمر رسانده تا روزهای پرفروغش را در این تیم تداوم ببخشد. او در لیگ قهرمانان اروپا نیز بعد از بازکردن دروازه یوونتوس و چلسی در فصل گذشته، امسال دروازه لیورپول را هم باز کرد و تعداد گل‎هایش در این لیگ را به ۳رساند. دیگر مهاجم ثابت تیم ملی در دوره اسکوچیچ یعنی سردار آزمون نیز در این فصل طی ۱۱بازی ۷گل در لیگ روسیه زده و او هم مثل طارمی یک گل به گل‌هایش در لیگ قهرمانان اضافه کرده است.

کریم انصاری‌فر که در تمام بازی‌های اخیر تیم ملی نیمکت‌نشین بوده با آمار ۲گل در لیگ یونان به اردوی جدید تیم ملی می‌آید و ‌اللهیار صیادمنش که جانشین طارمی شده با ۶گل در ۱۲بازی روزهای خوبی را در لیگ اوکراین می‌گذراند. صیادمنش ۲گل هم در لیگ کنفرانس اروپا برای زوریا به‌ثمر رسانده است. مهدی قایدی اما بعد از اینکه در یک بازی برای شباب ‌الاهلی درخشش فوق‌تصوری داشت و ۲گل زد، روند گلزنی‌هایش متوقف شد و در پایان هفته نهم لیگ امارات تعداد گل‌هایش همان ۲گل است. قایدی در دوره اسکوچیچ همواره ذخیره طارمی و سردار بوده و شاید این بار در غیاب طارمی فرصت بازی به او هم برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      طارمی غرور گرفتش سر مربی بهترین کار کرده برا جایگزینش انصاری فر آماده و سرحال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج