۱۱۶۸۱۸۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ترک‌تحصیل دانش‌آموزان به پنج میلیون نفر رسید؟

روزنامه جهان صنعت در گزارشی از «خروج طبقه متوسط از مدارس» خبر داده و به نقل از ابراهیم سحرخیز، کارشناس مسائل آموزشی، نوشته است: «آمار ترک‌تحصیل دانش‌آموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند حدود سه و نیم میلیون تن است و تا زمانی که مدرسه به صورت حضوری برگزار نشود، آمار ترک‌تحصیل دانش‌آموزان از مرز پنج میلیون تن عبور می‌کند».

دیده‌بان ایران: یک روز پس از آن‌که سرپرست وزارت آموزش و پرورش از ترک تحصیل نزدیک به یک‌میلیون دانش‌آموز پس از فراگیری کرونا خبر داد روزنامه «جهان صنعت» گزارش داده است که آمار ترک‌تحصیل دانش‌آموزان از مرز پنج میلیون تن عبور می‌کند.

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز ۱۵ آبان در یک گردهمایی در تهران گفته بود که «حدود ۲۱۰ هزار دانش آموز دوره ابتدایی و حدود ۷۶۰ هزار دانش آموز دوره متوسطه، ترک تحصیل کرده اند که این یک آسیب جدی است».

روزنامه جهان صنعت اما در گزارشی از «خروج طبقه متوسط از مدارس» خبر داده و به نقل از ابراهیم سحرخیز، کارشناس مسائل آموزشی، نوشته است: «آمار ترک‌تحصیل دانش‌آموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند حدود سه و نیم میلیون تن است و تا زمانی که مدرسه به صورت حضوری برگزار نشود، آمار ترک‌تحصیل دانش‌آموزان از مرز پنج میلیون تن عبور می‌کند».

به گفته آقای سحرخیز «خانواده‌های روستایی، خانواده‌های بدسرپرست یا بی‌سرپرست و برخی خانواده‌هایی که دغدغه معاش دارند توانایی تهیه ابزار هوشمند برای فرزندان‌شان را نداشتند و بهترین مکانی که می‌توانستیم به فرزندان آن‌ها به صورت رایگان خدمات آموزشی و فرهنگی ارائه دهیم مدرسه بود. بنابراین دو سال است که دانش‌آموزان مدرسه را از دست دادند».

او آمار اعلام شده از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش را غیردقیق خوانده و پرسیده است که «سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش چگونه به این آمار دست پیدا کرده‌؟ اگر ملاک آمار حضور و غیاب دانش‌آموزان در شبکه شاد است، که این آمار دقیق نیست. زیرا بسیاری از پدر و مادرها به جای فرزندان در شبکه شاد حضور دارند و فرزندان را کودکان کار کردند».

با وجود ارائه آمارهای مختلف درباره تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل عدم دسترسی به امکانات هوشمند در سال تحصیلی گذشته، بهروز محبی، نماینده سبزوار، فروردین امسال از ترک تحصیل ۳۰ تا ۴۰ درصد از دانش‌آموزان و دانشجویان در چند شهر به دلیل عدم دسترسی به امکانات آموزشی خبر داده بود.

آقای محبی گفته بود که اینترنت برخی روستاها در ایران همچنان تو-جی‌ (۲G) است، در حالی‌ که دانش‌آموزان و دانشجویان برای ارسال و بارگیری ویدئو‌ها یا صدایی که برای آموزش ارسال می‌شود، نیاز به اینترنت ۳G یا ۴G دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فاجعه است قابل توجه مسولان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج