۱۱۶۸۳۵۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

گل‌محمدی فعلا قصد جذب بازیکن جدید را ندارد

پرسپولیس در خط‌حمله هم درخشش چندانی نداشته و حامد پاکدل نتوانسته انتظارات سرمربی این تیم را تامین کند. خرید دیگر پرسپولیس یعنی رضا دهقانی نیز در آخرین دقایق فصل نقل‌وانتقالات با سرخپوشان فسخ کرد تا جز رضا اسدی، هیچ‌کدام از خرید‌های یحیی گل‌محمدی تبدیل به مهره‌ای تاثیرگذار برای این تیم نشوند.

فرهیختگان: افت پرسپولیس در ماه‌های اخیر این روزها مهم‌ترین سوژه‌ای است که هواداران این تیم به آن می‌پردازند. اتفاقی که بدون‌شک فشار بسیاری را هم به عوامل باشگاه و کادرفنی تیم آورده است. فشارها اما هر روز بیشتر می‌شوند و سرخپوشان با ادامه روند فعلی، روزهای دشواری را تجربه خواهند کرد. به هر حال آنها به‌خوبی می‌دانند که هواداران این تیم در سال‌های اخیر به قهرمانی عادت کرده‌اند و هیچ نتیجه‌ای جز پیروزی و تکرار قهرمانی، آنها را آرام نمی‌کند. ازسوی دیگر افت برخی بازیکنان کلیدی پرسپولیس نیز مزید بر علت شده تا پرسپولیس همان تیم همیشگی نباشد.

ترابی و امیری سرآمدترین بازیکنانی هستند که افت‌شان بیش از دیگران به چشم می‌آید. هرچند حامد لک هم همان بازیکن سال گذشته نیست و خط‌دفاعی این تیم هم هنوز قوام نگرفته و به ثبات نرسیده است به‌طوری که علی نعمتی، فرجی، ابراهیمی، شیری، سیامک نعمتی، سعید آقایی و حتی سیدجلال حسینی در ۴بازی ابتدایی این تیم به میدان رفتند اما هیچ‌کدام راضی‌کننده ظاهر نشده‌اند تا یحیی گل‌محمدی به فکر جذب دو بازیکن تاجیکستانی بیفتد و آنها را از استقلال دوشنبه راهی تهران کند؛ اتفاقی که بازتاب بسیاری در فضای مجازی تاجیکستان داشت و آنها آشکارا از این انتقال خوشحال بودند. نکته مهم‌تر اما اینجاست که پرسپولیس در خط‌حمله هم درخشش چندانی نداشته و حامد پاکدل نتوانسته انتظارات سرمربی این تیم را تامین کند.

خرید دیگر پرسپولیس یعنی رضا دهقانی نیز در آخرین دقایق فصل نقل‌وانتقالات با سرخپوشان فسخ کرد تا جز رضا اسدی، هیچ‌کدام از خریدهای یحیی گل‌محمدی تبدیل به مهره‌ای تاثیرگذار برای این تیم نشوند. هرچند انتظارات از اسدی هم بالاتر بود و او فعلا در مقام قیاس با احمد نوراللهی، نتوانسته انتظارات را برآورده کند. هرچه باشد هواداران پرسپولیس این روزها منتظر یک بمب نقل‌وانتقالاتی هستند تا بلکه تیم‌شان را از وضعیت فعلی نجات دهد. نام‌های بسیاری هم مطرح می‌شود و هر روز یک گزینه خارجی به پرسپولیس نزدیک می‌شود. ماجرا اما ابعاد دیگری دارد.

صبر گل‌محمدی سر آمده!

استقلال تهران با خرید یامگا و ژستد نشان داد برای خرید بازیکنان خارجی، تحقیقات گسترده‌ای کرده است. فرهاد مجیدی که پیش‌تر قول داده بود تا پایان فصل نقل‌وانتقالات نمی‌خوابد و تمام تلاش خود را برای موفقیت استقلال می‌کند، فعلا نمره قبولی گرفته و یامگا با سه‌گلی که به ثمر رسانده، همراه با پیمان بابایی به صدر جدول گلزنان چسبیده است. همین موضوع انتظارات را از گل‌محمدی بالا برده و هواداران منتظرند او نیز یک خرید خوب خارجی داشته باشد. هرچند با توجه به دو جای خالی در لیست پرسپولیس، این تیم می‌تواند علاوه‌بر بازیکنان تاجیکستانی (که سهمیه زیر ۲۳سال هستند) دو بازیکن دیگر را نیز به خدمت بگیرد.

ماجرا اما وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید گل‌محمدی هنوز لیستی به باشگاه ارائه نکرده و درواقع هیچ گزینه‌ای را برای مذاکره معرفی نکرده است. اتفاقی که مصطفی لشگری، مدیر روابط‌عمومی باشگاه هم آن را تایید کرده و به «فرهیختگان» گفته است: «ما منتظر لیست گل‌محمدی هستیم اما ایشان هنوز اسمی به ما نداده است.» نزدیکان سرمربی پرسپولیس نیز با تایید همین موضوع می‌گویند گل‌محمدی احتمالا در مقطع فعلی هیچ بازیکنی را به خدمت نمی‌گیرد. ظاهرا سرمربی سرخ‌ها لیست تیم را خالی کرده تا حدود یک تا دوماه دیگر که لیگ‌های شرق آسیا یا اروپایی به پایان رسید، مهاجمان مدنظرش را به خدمت بگیرد.

از گوشه‌وکنار هم شنیده‌ایم که گل‌محمدی ضمن اعتراض به وضعیت باشگاه و بسته بودن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی به نزدیکانش گفته است: «هرگاه خواستم بازیکنی را جذب کنم گفتند صبر کن دو هفته دیگر پنجره باز می‌شود. دو هفته صبر می‌کردم و می‌گفتند دو هفته دیگر هم صبر کن. من نمی‌توانم بازیکن خارجی را یک‌ماه نگه دارم تا هروقت پنجره باز شد، جذبش کنم.» او همچنین عنوان کرده در مقطع فعلی جذب بازیکن آزاد که مهاجم خوبی هم باشد دشوار است. گل‌محمدی دراین‌باره به یکی از دستیاران خود گفته است: «هافبک یا مدافع خوب را که بازیکن آزاد باشد می‌توانستیم پیدا کنیم اما هیچ تیمی مهاجمش را به آسانی واگذار نمی‌کند.»

دهقانی ناراحت از به حساب نیامدن

فسخ قرارداد با رضا دهقانی نیز یکی از نکته‌های مهمی است که باید به آن پرداخته شود. ظاهرا این بازیکن نتوانسته نظر گل‌محمدی را به خود جلب کند و سرمربی پرسپولیس از وضعیت او در تمرینات راضی نبوده است. دهقانی دراین‌باره به نزدیکانش گفته است: «گل‌محمدی حتی در بازی‌های دوستانه هم به من بازی نمی‌داد و با این روند نمی‌توانستم خودم را به او ثابت کنم. بنابراین به تیمی می‌روم که بتوانم به‌صورت ثابت بازی کنم.» پیش‌تر البته این موضوع درباره ساسان انصاری هم رخ داده بود و این بازیکن نیز سرنوشت مشابهی در دوره برانکو داشت.

یحیی گل‌محمدی البته یک چالش دیگر را هم پیش‌رو دارد. او پیش‌تر کی‌روش استنلی را مدنظر داشت؛ مهاجمی که از نظر فنی، معیارهای مدنظر گل‌محمدی ازجمله قدرت سرزنی را داشت اما به چند دلیل ازجمله افت فنی، متوقع‌بودن هواداران از او و فشارهای رسانه‌ای ازسوی هواداران رقیب برای جذب بازیکن مازاد سپاهان، او را از این خرید منصرف کرد. درواقع گل‌محمدی نیم‌نگاهی هم به کاهش فشارها از روی خود و کادرفنی دارد و نمی‌خواهد با خرید یک بازیکن جدید، توقع‌ها را بیش از پیش کند. هرچه باشد این روزها پرسپولیس تحت‌فشار شدیدی قرار دارد و به‌نظر می‌رسد دست‌کم تا یکی، دوماه آینده باید با همین تیم به مصاف حریفان برود.

اولویت با حل مشکل سمت راست

گل‌محمدی امیدوار است بازیکنان تاجیکستانی بتوانند مشکلات سمت راست این تیم را ترمیم کنند و فشارها از روی مهدی شیری نیز برداشته شود. فراموش نکنید که درصورت حضور وحدت هنانوف و منوچهر صفروف که یکی مدافع راست است و دیگری در پیستون راست توانایی بازی دارد، سیامک نعمتی نیز از پست دفاع راست آزاد می‌شود و می‌تواند به خط‌میانی سرخ‌ها کمک بیشتری کند. روزهای سخت گل‌محمدی فرا رسیده و او فشار شدیدی را متحمل است. مدافع پیشین پرسپولیس و تیم‌ملی می‌تواند سرخپوشان را از وضعیت فعلی نجات دهد؟ باید کمی صبر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج